خودروی جدید ژاپنی در راه بازار / عرضه این مزدا به زودی در سامانه یکپارچه خرید خودرو + تصاویر

یکی از شرکت های وارد کننده خودرو نسخه های نمونه مزدا EZ۶ را از گمرک ترخیص کرده و قرار است آن را در سامانه یکپارچه عرضه کند.

خودروی جدید ژاپنی در راه بازار / عرضه این مزدا به زودی در سامانه یکپارچه خرید خودرو + تصاویر

مزدا یکی از معروف‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان در ژاپن است. مزدا به طراحی و تولید خودروهایی با کیفیت بالا و عملکرد مطلوب معروف است، به ویژه برای توسعه تکنولوژی‌های موتور و سیستم‌های رانندگی پیشرفته‌ای شناخته می‌شود. مونتاژ خودروهای سواری مزدا از دهه ۸۰ در ایران آغاز شد تا مردم بتوانند لذت رانندگی با محصولات این برند ژاپنی را تجربه کنند. پس از شروع تحریم ها بهمن موتور موفق نشد تا مونتاژ مزدا ۳ جدید را در ایران ادامه دهد و به همین دلیل ۵ سال است که بازار ایران رنگ محصولات صفر کیلومتر این برند را به خود ندیده است.

حال اما شرکت آفتاب خودرو افشاری کیا نسخه های نمونه مزدا EZ۶ را از گمرک ترخیص کرده و قرار است آن را در سامانه یکپارچه عرضه کند. نکته مهم واردات مجدد محصولات مزدا این است که به دلیل تحریم ها، واردکنندگان مجبور اند تا تولیدات این شرکت برای بازار چین را خریداری کنند. به این ترتیب EZ۶ آفتاب خودرو مختص بازار چین است و از مبدا این کشور قرار است وارد شود.

با توجه گستردگی نسبی مراکز ارائه خدمات شرکت آفتاب خودرو افشاری کیا، می توان گفت که وضعیت این شرکت در بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی در مقایسه با دیگر واردکنندگان بهتر است. از طرفی دیگر آفتاب خودرو پیش تر در زمینه واردات خودرو نیز فعالیت داشته و به همین دلیل با روند این فرآیند آشنایی دارد.

مزدا-ای-زد-6

مزدا-ای-زد-6

همان طور که گفته شد مزدا EZ۶ برای بازار چین طراحی شده و به همین دلیل طراحی ظاهری آن به خودروی Deepal SL۰۳ بسیار نزدیک است. به بیانی دیگر می توان گفت EZ۶ فیس لیفت اختصاصی مزدا از SL۰۳ است که البته در بخش قوای محرکه کاملاً از پیشرانه و گیربکس این برند ژاپنی بهره می برد.

دیپال-SL03

دیپال-SL03

طبق گفته وارد کننده، این سدان جذاب قرار است با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو مزدا به بازار ایران عرضه شود اما در سایت های جهانی و همچنین مراجع چینی، به چنین مشخصاتی اشاره نشده تا مشخصات فنی نهایی و سطح امکانات آن مبهم باقی بماند.

در پایان می توان نتیجه گرفت که حضور برندهای معتبری همچون مزدا حتی اگر از بازار چین خریداری شده باشند می تواند جذابیت بازار خودروهای وارداتی را بیشتر کند. از طرفی دیگر متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که در گذشته ثبت نام کرده بودند هم برخلاف حال حاضر که تقریباً هیچ یک از تمام برقی های عرضه شده را خریداری نکردند، رغبت بیشتری نسبت به خرید محصولات تمام بنزینی و یا هیبرید نشان خواهند داد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد