اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی و بررسی سدان لاکچری بهمن موتور + مشخصات و آپشن ها

در این گزارش قصد داریم سدان لاکچری بهمن موتور را بررسی کنیم.

بهمن موتور به تازگی یک خودروی لاکچری و ۴ نفره را معرفی کرد. این خودرو یکی از شیک‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای مونتاژی در بازار خودرو ایران است. در ادامه به جزییات بیشتری اشاره می‌کنیم.

قیمت-ریسپکت

بهمن موتور به تازگی خودروی ریسپکت پرایم را به بازار معرفی کرده است. خودروی سدانی که از نظر ظاهری خودروی نسبتاً بروزی است و چهره متفاوت و البته مشخصات آن باعث شده تا نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند. ریسپکت از نظر پلتفرم با بعضی از محصولات چری یکسان است و حتی پیشرانه و جعبه دنده بکار رفته روی آن ساخت شرکت چری است.

سدان کامپکت بهمن ریسپکت نخستین بار در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ معرفی شد و در آن زمان با قیمت پایه ۷۳۷ میلیون تومان به مشتریان فروخته شد.

این خودرو در چین با نام Cowin Xuandu شناخته می‌شود. ریسپکت یک خودروی چینی نسبتاً اقتصادی با طراحی ساده است که در رنگ سفید اصلاً زیبا نیست؛ اما در سیاه نگاه بیننده را می‌دزدد. آریزو ۶ پرو که رقیب اصلی و سرسخت این خودرو است از پیشرانه و گیربکس بسیار مشابهی با این خودرو بهره می‌برد چری تقریباً ۵۰ درصد این کمپانی را تحت مالکیت دارد و باقی این برند تحت مالکیت گروه وولیانگ است؛ اما همچنان مرکز پشتیبانی فنی و مرکز تحقیق و توسعه همچنان به چری تعلق دارد. بهمن موتور در استراتژی جدید خود، با خرید پلتفرم این خودرو، آن را با نام و لوگوی اختصاصی خود به خط تولید آورد و داخلی‌سازی این خودرو در ایران با حدود ۳۰ درصد آغاز شد.

ریسپکت-2

طراحی بدنه ماشین ریسپکت

نخستین بخش در بررسی ماشین ریسپکت، نگاهی به طراحی آن است. اشتراک پلتفرم بین این خودرو و سایر محصولات چری سبب شده است تا کوین ژواندو شباهت بسیاری به خانواده سدان‌های چری داشته باشد. این شباهت در نمای جلو بیشتر خودنمایی می‌کند، جایی که الگوی چراغ‌ها به شدت شبیه به آریزو ۵ و آریزو ۶ است.

نمای جانبی این خودرو نیز بی‌شک بیننده را به یاد آریزو ۵ خواهد انداخت، چرا که از همان خطوط و الگو طراحی برای این قسمت استفاده شده است. با این حال در نمای عقب ریسپکت یک زبان طراحی متفاوت را می‌بینیم. طراحان کوین برای خلق قسمت پشتی این خودرو، نگاهی به نسل جدید هیوندای الانترا داشته‌اند و از الگوی چراغ‌های آن استفاده کرده‌اند. با این حال چراغ‌های قسمت عقب ماشین ریسپکت بیش از حد کشیده و بزرگ هستند و با ابعاد خودرو همخوانی ندارند.

ریسپکت پرایم چه مشخصات فنی دارد؟

ریسپت پرایم به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است که ۱۵۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک این سدان از نوع CVT نسل جدید است و فرمان کمکی برقی، سیستم تعلیق مولتی لینک در بخش عقب و… در ساختار فنی آن دیده می‌شود.

چه امکاناتی در بهمن ریسپکت پرایم وجود دارد؟

این سدان گروه بهمن به قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، کنترل بالا و پایین بودن شیشه‌ها از روی ریموت، استارت دکمه ای، سانروف، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، کروز کنترل، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی اکو و اسپرت، جلو آمپر ترکیبی دیجیتال و آنالوگ، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، دریچه تهویه ردیف عقب، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیشه‌های دودی عقب، نمایشگر لمسی، سنسور فشار و دمای باد تایر، آینه‌های جانبی برقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تریم داخلی چرم مصنوعی، نور پردازی کابین قابل تنظیم، پشتی یک پارچه صندلی‌های جلو با پشت سری، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای و… مجهز است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها