اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی سدان پرفروش بازار خودرو / آریزو ۶ جی تی چه آپشن هایی دارد؟ + فیلم

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو آریزو ۶ جی تی می‌پردازیم.

به گزارش تیترکوتاه - خودرو آریزو یکی لوکس‌ترین و پرطرفدارترین محصولات شرکت مدیران خودرو است. این سدان لاکچری به دلیل طراحی فوق العاده و امکانات قابل توجهی که دارد پس از عرضه به بازار به سرعت مورد توجه قرار گرفت و آمار فروش بالایی را به خود اختصاص داد. در ادامه با معرفی و جزییات بیشتر درباره این خودرو همراه شما هستیم.

آریزو61

شرکت خودروسازی چری سعی دارد تا با فیس‌لیفت دو محصول قدیمی خود یعنی آریزو ۵ و آریزو ۶ همچنان آنها را در گود رقابت با سدان‌های جدید سایر خودروسازان چینی نگه دارد. در همین راستا سال گذشته چری نسخه فیس‌لیفت سدان آریزو ۶ را روانه بازار چین کرد.

کمپانی چری در سال ۱۹۹۷ تأسیس و از سال ۱۹۹۹ تولیدات خود را آغاز کرد. این شرکت یکی از بزرگترین صادر‌کننده خودروهای چینی در کلاس کراس اوور و سدان در بازار ایران است. مدیران خودرو به عنوان شریک اصلی کمپانی چری در ایران به مونتاژ خودروهایی از این برند مشغول است. محصولات اقتصادی‌تر برند چری در ایران با نام ام وی ام (MVM) شناخته و عرضه می‌شوند در صورتی که محصولات لوکس، مدرن، و پیشرفته این برند با نام اختصاصی فونیکس FOWNIX توسط شرکت مدیران خودرو در بازار ارائه می‌شود.

محصول جدید شرکت چری که اخیرا به بازار جهانی معرفی شده در کشورهای مختلف با نام‌های آریزو ۵ جی تی و امودا S۵ GT عرضه می‌شود. شرکت مدیران خودرو این محصول را با نام آریزو ۶ GT و تحت برند لوکس فونیکس عرضه کرد.

آریزو62

مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی

آریزو ۶ جی تی از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می‌برد که این پیشرانه می‌تواند روی هم رفته ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل کند. جالب است بدانید پیشرانه استفاده شده در این خودرو همان پیشرانه استفاده شده در تیگو ۸ پرو است بنابراین انتظار می‌رود این پیشرانه با توجه به وزن این خودرو عملکرد خوبی داشته باشد.

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون در محور عقب از نوع توییست بیم است که سواری قابل قبولی را به ارمغان می‌آورد اما قطعا سواری در ردیف دوم نمی‌توان خیلی نرم باشد چرا که سیستم مولتی لینک را در محور عقب نداریم. آریزو ۶ جی تی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها ۶.۶ لیتر است که عددی بسیار مناسب محسوب می‌شود. نکته مهم این است که کلیپر‌های ترمز در این نسخه ارتقا پیدا کرده‌اند و از لنت‌های سرامیکی برای عملکرد بهتر استفاده شده است.

امکانات و تجهیزات آریزو ۶ جی تی

همان‌طور که در مقدمه مطلب اشاره شد، فونیکس آریزو ۶ جی تی در واقع همان چری آریزو ۵ جی تی است. با توجه به ارتقای فنی خودرو، انتظار داریم تا در بخش امکانات رفاهی نیز به روز رسانی‌هایی صورت گرفته باشد. خوشبختانه این انتظار پاسخ داده شده است، چرا که آریزو ۶ جی تی به طیف گسترده‌ای از رادارها و سنسورها مجهز است که امکان رانندگی خودکار در سطح ۲ را برای این خودرو فراهم می‌کنند. این تجهیزات همچون کروز کنترل تطبیقی، رادار تشخیص خط و هشدار خروج از خط و همچنین ترمز اضطراری خودکار، امکان راندن خودرو در حالت نیمه خودران را برای راننده فراهم می‌کنند.

از دیگر بخش‌های این سیستم می‌توان به سیستم هشدار برخورد از عقب، رادار نقطه کور و همچنین محدود‌کننده سرعت اشاره کرد. علاوه بر این موارد، آریزو ۶ جی تی موفق شده است تا پنج ستاره ایمنی را از انکپ چین دریافت کند. از جمله دیگر آپشن‌های فونیکس آریزو ۶ جی تی می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، حالات رانندگی نرمال، اکو (اقتصادی) و اسپرت، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین و سنسور پارک عقب.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد