اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی سدان لوکس و پرآپشن هیوندای + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو هیوندای النترا ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

به گزارش تیترکوتاه - خودرو هیوندای النترا یکی لوکس‌ترین و البته پرطرفدار‌ترین سدان‌های وارداتی هیوندای در ایران است. این خودرو به دلیل آپشن‌ها و نیز طراحی زیبا و لوکسی که دارد در ایران به سرعت مورد توجه قرار گرفت و فروش بسیار خوبی در ایران داشت.

سدان جمع‌وجور النترا، از موفق‌ترین خودروهای کره‌ای در بازار جهانی است. این مدل در بازار ایران نیز پرطرفدار است و به‌خصوص در نسل پنجمش، فروش قابل توجهی را در کشورمان تجربه کرد.

النترا2

تولید نسل جدید (ششم) النترا از سال ۲۰۱۵ و به‌عنوان مدل ۲۰۱۶ آغاز شد اما نخستین سری وارداتی آن با مدل ۲۰۱۷ به ایران آمد و البته بسیار خوش‌شانس بود چراکه در آن زمان، واردات مهم‌ترین رقیبش یعنی کرولا متوقف شده بود. النترای جدید (اتاق AD) به لطف کاپوت کشیده، جلوپنجره بزرگ شش‌ضلعی و چراغ‌های باریکش، ظاهر تهاجمی‌تری نسبت به قبل دارد و به نظر می‌رسد که هیوندای کابین آنرا هم با گوشه‌چشمی به کابین سوناتا LF طراحی کرده باشد. صرف‌نظر از آپشن‌های جدید النترا، مهم‌ترین تمایز فنی این خودرو با نسل پنجم آن را باید در حجیم‌تر شدن پیشرانه‌اش دانست که البته تاثیر چشمگیری در قدرت یا حتی مصرف سوخت خودرو نداشته است.

هیوندای النترا جزو آخرین خودروهایی بود که به‌صورت رسمی وارد بازار کشور شد و به‌دست مشتریان ایرانی رسید. النترا در رده سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد، کیا سراتو و تویوتا کرولا آر رقیبان این خودروی محبوب و پرفروش محسوب می‌شوند. شاید گمان کنید که النترا از سال ۱۳۹۰(۲۰۱۳ میلادی) وارد بازار کشورمان شد؛ اما جالب است بدانید النترا از سال ۱۳۸۴ با نام آوانته به بازار کشور عرضه شد.

الانترا1

اگرچه نسل پنجم النترا، به‌سرعت به خودرویی محبوب و پرفروش در بازار ایران تبدیل شد، اما علیرغم این‌که نسل ششم پیشرفت‌های واضحی نسبت به نسل قبل کرد؛ هیچ‌وقت نتوانست در ایران به موفقیت نسل قبلی خود برسد که شاید قیمت‌گذاری غیرمنطقی و واردات محدود از علل این واقعه باشد.

مشخصات فنی هیوندای النترا ۲۰۱۸:

النترا در بحث ویژگی‌های فنی، برخلاف قسمت‌های دیگر چندان عجیب‌وغریب عمل نکرده النترا از یک موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی MPi استفاده می‌کند که می‌تواند ۱۵۳ اسب بخار و ۱۸۵ نیوتون متر گشتاور را با یک گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک به محور جلو منتقل کند.

علیرغم این‌که در این خودرو از توربو استفاده نشده؛ به گقته مالک زمانی که در خودرو بنزین معمولی ریخته شود، استارت خوردن با کمی مشکل مواجه می‌شود اما تأثیر زیادی بر عملکرد کلی موتور ندارد.

مصرف سوخت این موتور ۶.۵ لیتر به‌صورت ترکیبی اعلام شده که در زمانی که خودرو را تست کردیم چند لیتر پایین‌تر هم آمد. شتاب صفر تا صد نسل ششم النترا ۹.۷ ثانیه اعلام شده.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی النترا:

النترا در بحث آپشن‌های رفاهی، همچون باقی موارد با دست پر وارد میدان شده. در نسخه‌های فول النترا ۲۰۱۸ آپشن‌هایی همچون: شیشه اتوماتیک راننده، آیینه‌های تاشو برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، کولر دوال، کولر اتوماتیک الکتریکی، گرم‌کن و سردکن سه حالته صندلی‌های جلو، گرم‌کن دو حالته صندلی‌های عقب، گرم‌کن فرمان، دریچه تهویه ردیف عقب، مانیتور لمسی ۷ اینچی، مانیتور ۴.۳ اینچی پشت آمپر، کامپیوتر سفری، دوربین عقب، سنسورهای جلو و عقب، سنسور نور و باران، فرمان برقی، ناویگیشن، سیستم صوتی اینفینیتی با ۸ بلندگو، چراغ‌های خوش‌آمد گویی و بدرقه روی دستگیره در، تریم داخلی چرم، استارت دکمه‌ای، خروجی ۱۲ ولت، صندلی برقی راننده با امکان تنظیم در ۸ جهت، مموری صندلی راننده و کروز کنترل قابل مشاهده است.

آپشن‌های ایمنی النترا عبارت‌اند از: رادار نقطه کور، ترمز ABS.EBD.BA، ۷ ایربگ، ESP و شیشه بالابر آنتی ترپ (سیستمی که هنگام وارد شدن فشار مضاعف بر شیشه بالابر، حرکت رو به بالا را متوقف و رو به پایین حرکت می‌کند).

همان‌طور که دیدید النترا جزو مجهزترین خودروی‌های این رده است؛ ولی کمبود آپشن‌هایی نظیر: دنده پشت فرمان، ترمز پارک برقی، چراغ شور و AFS واقعاً احساس می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    بله.. پولش هم.. خدا تومنه🤬

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها