بازار زیر ذره بین تیتر کوتاه؛

خودرو شاهین سایپا / آخرین تغییرات قیمتی و بررسی جامع ویژگی ها

در این گزارش به بررسی قیمت جدید انواع شاهین در جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداختیم.

خودرو شاهین سایپا / آخرین تغییرات قیمتی و بررسی جامع ویژگی ها

به گزارش تیتر کوتاه - در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز در تیرماه ۱۳۹۷، سایپا برای اولین بار از خودروی جدیدی به نام «رهام» رونمایی کرد. این خودرو که طراحی آن از پرنده شاهین الهام گرفته شده بود، در نهایت به پیشنهاد دکتر غلامرضا کیامرزی و گروهی از حامیان محیط زیست، نامش به «شاهین» تغییر یافت تا از گونه در حال انقراض شاهین ایرانی محافظت شود. این تغییر نام در اسفندماه ۱۳۹۸ انجام شد.

سایپا شاهین نخستین خودرویی است که بر روی پلتفرم SP سایپا ساخته شده است؛ پلتفرمی که قرار است پایه و اساس تمام محصولات جدید این شرکت پس از سال ۱۴۰۰ باشد. علاوه بر نسخه سدان شاهین، محصولات دیگری نیز در سگمنت کراس‌اور و هاچ‌بک بر این پلتفرم تولید خواهند شد. سایپا به دنبال حضور جدی‌تر در بازار روسیه و اروپای شرقی است و اعلام کرده که شاهین توانایی کسب ۳ ستاره ایمنی در تست‌های تصادف موسسه euroNCAP را دارد؛ اتفاقی که در صنعت خودروسازی ایران بی‌سابقه است.

ابتدا قرار بود شاهین با موتور BM۱۶ برلیانس عرضه شود، اما بعدها موتور M۱۵-T توربوشارژ جایگزین آن شد. این موتور با وجود اینکه نسخه تنفس طبیعی آن روی خودروهای تیبا، ساینا و کوییک نصب شده بود، با افزودن توربو و ارتقای استاندارد به یورو ۵، به طور قابل توجهی تغییر کرد و می‌توان آن را یک موتور جدید دانست.

در تابستان ۱۳۹۹، سایپا سیستم نام‌گذاری تیپ‌های محصولات خود را تغییر داد و دو تیپ برای شاهین معرفی کرد: سایپا شاهین S (تیپ لوآپشن) و سایپا شاهین G (تیپ فول آپشن). تیپ S شامل حذف چهار آپشن «سانروف»، «مولتی مدیا (مانیتور و دوربین)»، «تهویه اتوماتیک» و «دکمه‌های کنترلی روی فرمان» بود. با آغاز تولید انبوه شاهین، از تیپ S تنها چند دستگاه آزمایشی ساخته شد و تمامی نسخه‌های دنده‌ای که به مشتریان تحویل داده شد، از تیپ G بودند.

از مردادماه ۱۴۰۲، سایپا برای رعایت استانداردهای ایمنی جدید، سه آپشن «کنترل پایداری»، «کنترل کشش» و «کمکی حرکت در سربالایی» را به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب کرد.

در ادامه به بررسی آخرین قیمت انواع شاهین در بازار خودرو برای امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

قیمت انواع شاهین صفر

بر این اساس شاهین G مدل ۱۴۰۳ ،با قیمت ۷۲۰ میلیون تومان به فروش می رسد و همچنین شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۲، ۸۵۵ میلیون تومان شد. 

قیمت انواع شاهین کارکرده

قیمت شاهین G مدل ۱۴۰۲ با ۱۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر کارکرد ۶۷۰ میلیون تومان است. ​

قیمت کارخانه شاهین

قیمت کارخانه ای شاهین G دنده‌ای مدل ۱۴۰۳، مبلغ ۴۳۵ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان است.

  با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز  انواع شاهین در بازار به دست خواهید آورد.

قیمت روز انواع شاهین در بازار
مدل خودرو مدل (سال ساخت) کارکرد قیمت (تومان)

شاهین GL دنده‌ای

۱۴۰۳ (کارخانه) صفر ۴۲۳.۷۴۲.۰۰۰
شاهین G دنده‌ای ۱۴۰۳ (کارخانه) صفر ۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰
شاهین G اتوماتیک CVT ۱۴۰۳ (کارخانه) صفر ۶۴۹.۰۷۸.۰۰۰
شاهین G ۱۴۰۳ صفر ۷۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰
شاهین اتوماتیک  ۱۴۰۲ صفر ۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G  ۱۴۰۲ ۳۵۰  ۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G  ۱۴۰۲ ۱۸.۷۰۰  ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک  ۱۴۰۲ ۷.۰۰۰ 

۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰

شاهین G  ۱۴۰۰ ۳۳.۰۰۰  ۱۴۰۰

لازم به ذکر است، قیمت های مذکور در بالا برگرفته از آگهی های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت ها نداشته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها