معرفی جدیدترین محصول ولوو + قیمت و مشخصات

با معرفی مدل جدید خود، ولوو EX۳۰، جهان خودروسازی شاهد یک گام بزرگ به سوی طراحی مدرن و تجربه رانندگی پیشرفته است.

معرفی جدیدترین محصول ولوو + قیمت و مشخصات

آخرین محصول شرکت ولوو، مدل EX۳۰، بر پایه پلتفرم SEA تولید شده و با ویژگی‌های ظاهری شباهت زیادی به مدل شاسی‌بلند EX۹۰ دارد، از جمله چراغ‌های T شکل در جلو و جلوپنجره‌ی بسته. لوگوی Volvo Asia Pacific نیز در پایین و سمت راست بخش عقب، که نشان‌دهنده ساخت چین است، قرار دارد. این خودرو با ابعاد ۴۲۳۳/۱۸۳۸/۱۵۵۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلی‌متر، کوچک‌ترین SUV ولوو تا به امروز است. طراحی سیاه‌رنگی در ستون‌های A، B و C و روی رینگ‌های پنج پره دو رنگ از ویژگی‌های دیگر این مدل است.

ولوو-EX۳۰ 1

مشخصات موتور و باتری ولوو EX۳۰

مدل RWD با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور به‌علاوه باتری ۴۹ کیلووات ساعتی با برد ۴۱۰ کیلومتری (بر اساس چرخه CLTC)

مدل RWD با بیش از ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور به‌علاوه باتری سه‌تایی ۶۶ کیلووات ساعتی با برد ۵۹۰ کیلومتری (بر اساس چرخه CLTC)

مدل AWD با ۴۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور به‌علاوه باتری سه‌تایی ۶۶ کیلووات ساعتی با برد ۵۴۰ کیلومتری (بر اساس چرخه CLTC)

حداکثر سرعت این سری به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود و سریع‌ترین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۳.۶ ثانیه اعلام شده است. سریع‌ترین زمان برای شارژ باتری از ۱۰٪ به ۸۰٪، ۲۶ دقیقه است.

ولوو-EX۳۰ 2

فضای داخلی ساده است؛ صفحه‌نمایش مرکزی عمودی ۱۲.۳ اینچی در کنار خروجی‌های تهویه مطبوع مخفی‌شده و فرمان کاملاً D کات، از جمله ویژگی‌های این بخش هستند. همچنین یک نوار صوتی Harman Kardon به طول ۱.۲ متر در سراسر داشبورد قرار دارد.

ولوو تبلیغ می‌کند که در فضای داخلی از مواد بازیافتی سازگار با محیط‌زیست مانند الیاف کتان استفاده شده است. علاوه بر این، ولوو EX۳۰ از عملکردهای پیشرفته کمک رانندگی سطح ۲ پشتیبانی می‌کند که از طریق دوربین جلو، چهار رادار اولتراسونیک، یک رادار عقب و سایر دوربین‌ها انجام می‌شود. حجم صندوق‌عقب استاندارد، ۳۱۸ لیتر است که پس از خواباندن صندلی‌های عقب تا ۹۰۴ لیتر قابل افزایش است.

این شاسی بلند کوچک ولوو با قیمت ۲۷۸۰۰ تا ۳۵۴۰۰ دلار، معادل یک میلیارد و ۶۱۵ تا ۲ میلیارد تومان رسماً در چین عرضه شده است. با توجه به اینکه EX۳۰ یک کراس‌اوور برقی ساخت چین بوده و مشخصات آن مطابق با قوانین واردات است، احتمال این وجود دارد که این خودرو را در آینده در بازار ایران ببینیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها