اختصاصی تیترکوتاه؛

با شاسی بلند لوکس فرانسوی بیشتر آشنا شوید + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی رنو کولیوس می پردازیم.

رنو کولیوس یکی از لوکس ترین و همچنین پرآپشن ترین شاسی بلندهای وارداتی است. این خودرو به دلیل طراحی زیبا و چشم نواز و همچنین آپشن های مدرنی که دارد به محض ورود به بازار خودرو ایران تبدیل به یکی از خودروهای پرطرفدار و پرفروش شد.

در ادامه قصد داریم جزئیاتی درباره مشخصات فنی، آپشن ها و امکانات این خودروی دوست داشتنی منتشر کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

رنو-کولیوس1

وقتی صحبت از شاسی بلندها می‌شود، همه از برندهای ژاپنی و امریکایی یاد می‌کنند و آنان را نماد تولید خودروهای شاسی بلند در جهان می‌دانند، البته به غیر از چند استثناء مثل رنجروور که همواره شاسی بلندهای ارزشمندی تولید کرده و به بازار عرضه کرده است.

اما زود قضاوت نکنید، خودروسازان فرانسوی به‌ویژه رنو قبلا توانایی هایش را به ما اثبات کرده و نشان داده که قادر به تولید ماشین فرمول ۱ تا کامیون‌های سنگین وزن بوده و ساختن یک خودروی شاسی بلند نمی‌تواند چالش بزرگی برای آنان باشد. از مهم‌ترین خودروی شاسی بلند این شرکت در بازارهای جهانی می‌توان به خودروی شاسی بلند رنو کولیوس اشاره کرد که نسل دوم آن سال ۲۰۱۷ معرفی شد و با تحول بزرگ خود در بخش ظاهری و باطنی، توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند و همچنین شانس حضور در بازار کشورمان را به واسطه نگین خودرو به‌دست آورد. هرچند دور دوم تحریم‌های صنعت خودروسازی و ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا دیگر هیچ خودروی خارجی نسل جدید فعلا امکان حضور در بازار کشور را نداشته باشد. این خودرو در بازار کشور رقیبی برای تویوتا راوفور به شمار می‌آید که در بخش فنی به‌ویژه پیشرانه محرک و خروجی قدرت و گشتاور با تویوتا راوفور تقریبا برابر بوده و می‌تواند رقابتی سخت با آسیایی کهنه کار بازارهای جهانی داشته باشد.

خودروسازان فرانسوی از دیرباز در زمینه ساخت خودروهای خانوادگی یا هاچ‌بک‌های ریزنقش با تم اسپرت، شهرت داشتند؛ اما تغییر سلیقه عمومی مشتریان طی سال‌های اخیر باعث شد تا مدیران پژو و رنو نیز به فکر ساخت خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند بیافتند و ماحصل این رویکرد چیزی نبود، جزء توسعه خودروهایی مانند رنو کولیوس که در واقع مبتنی بر مهندسی فنی محصولات نیسان راهی بازار شد.

رنو-کولیوس2

مشخصات فنی

رنو کولئوس ۲۰۲۴ وارداتی ماموت خودرو از لحاظ فنی تفاوتی با مدل ۲۰۱۸ موجود در کشور ندارد. بنابراین همچنان یک موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۵ لیتر به همراه گیربکس CVT ایکس ترونیک با قابلیت تعویض دستی دنده‌ها، وظیفه به حرکت درآوردن این کراس اوور فرانسوی را بر عهده دارند. حداکثر قدرت موتور رنو کولیوس ۲۰۲۴ مثل کولئوس ۲۰۱۷-۲۰۱۸ برابر ۱۷۰ اسب بخار است و نهایت گشتاور تولیدی آن نیز به ۲۳۳ نیوتن.متر می‌رسد.

این خودرو ۱۵۶۷ کیلوگرم وزن دارد و تحت شرایط استاندارد می‌تواند شتاب صفر تا صد معادل ۹.۸ ثانیه را به ثبت برساند که برای خودرویی در این جثه و ابعاد شتاب مناسبی به حساب می‌آید. کیفیت سواری خودرو نیز نسبتا نرم است و خشکی آزاردهنده در آن خیلی احساس نمی‌شود.

وجود موتور تنفس طبیعی در کولیوس باعث می‌شود تا حساسیت آن به کیفیت بنزین و روغن تا حدودی نسبت به موتورهای توربوشارژر کمتر باشد و از این لحاظ دوام بیشتر به همراه استهلاک و دردسر کمتر در طول زمان برای مالک به وجود آورد.

 مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۲.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۷۰ اسب بخار

گشتاور

۲۳۳ نیوتن.متر

گیربکس

CVT

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۹.۸ ثانیه

سرعت

مصرف سوخت

۸.۳ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور کامپکت

نوع رینگ

آلومینیومی

 

آپشن ها و امکانات

از آنجایی که برای واردات رنو کولیوس جدید نیازی به رعایت سقف ۲۰ هزار یورویی نبوده است، شاهد فهرست مناسبی از امکانات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی هستیم.

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

پدال شیفتر

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرمکن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد