اختصاصی تیترکوتاه؛

با ویژگی‌های نیسان جوک بیشتر آشنا شوید + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی نیسان جوک می‌پردازیم.

نیسان جوک یکی از خودروهای کراس اوور در بازار است که طراحی آن آنچنان دلچسب نیست اما فروش بسیار خوبی داشته است. این خودرو درحال‌حاضر یکی از خودروهای اقتصادی بازار خودروهای وارداتی محسوب می‌شود.

نیسان جوک خودروی خوش فروش نیسان است که از سال ۲۰۱۱ به بازارهای جهانی عرضه شد و با تاخیری بسیار زیاد به ایران نیز راه پیدا کرد. نیسان جوک با وجود چهره عجیبی که دارد توانسته فروش قابل توجهی را تجربه کند و یکی از پرفروش‌ترین محصولات تاریخ نیسان است.

نیسان-جوک2

نیسان جوک در ژاپن، انگلستان و اندونزی تولید می‌شود و هم رده خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی و یا رنو کپچر است. نیسان جوک از نظر لغوی به معنای رقص است و روی پلفترم مشترک رنو داستر و رنو کپچر است.

نیسان جوک یکی از معروف‌ترین و البته متفاوت‌ترین محصولات کمپانی ژاپنی نیسان در طول تاریخ فعالیتش است که نخستین مرتبه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

واژه جوک (JUKE) در زبان انگلیسی به معنای انجام حرکات موزون و سریع است. این کراس اوور ساب کامپکت، با وجود ظاهر عجیب و خاص خود توانسته مشتریان زیادی را در کشورهای مختلف به سوی خود بکشاند. فروش موفق نسل اول جوک موجب شد تا این خودرو بدون هیچ‌گونه تغییر ظاهری قابل توجهی حدود ده سال روی خط تولید شرکت نیسان باقی بماند و در نهایت، نسل دوم جوک از سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد.

نیسان جوک در مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و سه تیپ اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به‌دست مشتریان ایرانی رسیده است. هر چند پیش از این، در مناطق آزاد تجاری ایران رانده می‌شد. قیمت مناسب و خوش‌نامی برند ژاپنی در بازار ایران، از جمله دلایل موفقیت نیسان جوک در کشور به شمار می‌روند.

نیسان-جوک1

آپشن‌ها و امکانات نیسان جوک

نیسان جوک ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ با دو تریم اسکای پک و پلاتینیوم وارد بازار ایران شد. نیسان جوک پلاتینیوم نسخه فول آپشن محسوب می‌شود و تجهیزات بیشتری از جوک اسکای پک در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد. سطح آپشن‌های نیسان جوک اسپرت با تریم پلاتینیوم یکسان است.

سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، اتولایت، ارتفاع نور اتومات، چراغ‌شور، چراغ جلو زنون، دوربین ۳۶۰، شوینده اتومات دوربین عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، گرم‌کن صندلی جلو، روکش چرم صندلی و آینه جانبی تاشو برقی امکاناتی است که فقط در مدل‌های پلاتینیوم و اسپرت نیسان جوک وجود دارد.

مشخصات فنی نیسان جوک

نیسان جوک با دو پیشرانه تنفس طبیعی (تیپ‌های اسکای پک و پلاتینیوم) و توربو (تیپ اسپرت) به بازار ایران راه یافته است. مشخصات فنی نیسان جوک در نسخه تنفس طبیعی شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و گیربکس CVT ایکس ترونیک می‌شود. خروجی این موتور ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن.متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد نیسان جوک پلاتینیوم و اسکای پک ۱۱.۵ ثانیه برآورد می‌شود. حداکثر سرعت این تریم‌ها به ۱۷۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

نیسان جوک اسپرت به یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۶۲ لیتری مجهز است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. استفاده از چنین پیشرانه‌ پرقدرتی سبب شده تا شتاب صفر تا صد این خودرو به ۸.۴ ثانیه برسد. بیشینه سرعت جوک اسپرت نیز ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت است. همچنین نیسان جوک اسپرت ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. با توجه به آمار و ارقام ارائه‌شده نیسان جوک اسپرت یکی از سریع‌ترین و چابک‌ترین کراس اوورهای جمع‌وجور بازار ایران به شمار می‌رود و چابکی بسیار مناسب و مهیجی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تریم‌های پلاتینیوم و اسکای پک نیسان جوک به صورت دیفرانسیل جلو در بازار ایران عرضه شده‌اند، اما نسخه اسپرت در قالب یک خودرو دو دیفرانسیل ۳ حالته به‌دست مشتریان رسید تا مکمل پیشرانه توربو ۱۹۰ اسب بخاری باشد.

نیسان جوک با این مشخصات فنی و ابعاد و اندازه جمع و جور یک کراس اوور شهری محسوب می‌شود و فرمان‌پذیری دقیق و مطلوب موجب شده تا رانندگی با آن در خیابان‌های شهری راحت باشد. سیستم تعلیق سفت و خشک مدل‌های اسکای پک و پلاتینیوم ضربات مسیر را به کابین منتقل می‌کند و علی‌رغم بهره‌گیری از سیستم دو دیفرانسیل و تعلیق ارتقایافته نیسان جوک اسپرت، نباید انتظار آفرود از این نسخه را داشته باشید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها