خودروهای وارداتی روی دست وارد کنندگان باد کرد

بازار خودروهای وارداتی در حال حاضر با رکودی شدید مواجه است. به طوری که تعداد معاملات روزانه این خودروها بسیار اندک و حتی کمتر از تعداد انگشتان یک دست است. خودروهای جدید وارداتی، اعم از چینی، کره‌ای یا ژاپنی، استقبال چندانی از سوی خریداران نداشته‌اند. دلیل اصلی این عدم استقبال، ناهماهنگی بین قیمت این خودروها و ارزش خرید آن‌ها است.

خودروهای وارداتی روی دست وارد کنندگان باد کرد

با توجه به تعطیلات هفته جدید، احتمالاً خرید و فروش در بازار خودرو با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد و نوسانات زیادی را در بازار رخ نخواهد داد. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته تغییر قابل توجهی نداشته باشد.

قیمت خودروهای داخلی

- کوییک S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳: این هاچ‌بک ارزان‌قیمت بازار داخلی که دو هفته پیش ۱۹ میلیون تومان کاهش قیمت داشت، این هفته با افزایش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۴۱۷ میلیون تومان رسید.

- شاهین G مدل ۱۴۰۳: این سدان تولیدی سایپا که هفته گذشته ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشت، این هفته بدون تغییر و با همان قیمت ۷۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

- پژو ۲۰۷i دنده‌ای هیدرولیک: یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های بازار که هفته گذشته ۱ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۷۳۸ میلیون تومان رسید.

- پژو پارس LX TU۵: از محبوب‌ترین خودروهای داخلی که هفته گذشته تغییر قیمتی نداشت، این هفته با افزایش ۸ میلیون تومانی به قیمت ۸۳۹ میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

- جک J۴ آپشنال: این خودرو مونتاژی کرمان‌موتور از ابتدای هفته ۱۴ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است.

- ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای: یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو که با افزایش ۹ میلیون تومانی به قیمت ۹۵۹ میلیون تومان رسید.

- جک S۵: این کراس‌اوور محبوب کرمان‌موتور، در هفته اخیر ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و به قیمت ۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

- فیدلیتی پرایم پنج‌نفره: این کراس‌اوور بهمن موتور نیز با افزایش ۲۰ میلیون تومانی به قیمت ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسید.

وضعیت بازار خودروهای وارداتی

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، گفت: بازار خودرو در ماه‌های اخیر بسیار تکراری و قابل پیش‌بینی بوده است. قیمت‌ها در رکود کامل به سر می‌برند و هیچ خبر یا نوسان ارزی نمی‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. به عنوان مثال، خودروهای وارداتی مانند سوزوکی سیاز که قیمت‌های بالای ۳ میلیارد تومان برایشان اعلام می‌شد، اکنون حتی با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت اقساطی هم خریداری ندارند. تقریباً وضعیت سایر خودروهای وارداتی نیز مشابه است و بیشتر این خودروها در ویترین نمایشگاه‌های خودرو به چشم می‌خورند تا در خیابان‌ها.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد