اتفاقی که به‌زودی برای قیمت خودرو می‌افتد

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با توجه به تعطیلات روزهای میانی هفته جاری، تغییر چندانی در قیمت خودروها صورت نگرفت.

اتفاقی که به‌زودی برای قیمت خودرو می‌افتد

بازار خودرو چند وقتی است وارد رکود شده است و همین امر نیز حجم معاملات را کاهش داده است. کارشناسان پیش بینی کرده اند وضعیت بازار خودرو و نیز قیمت خودرو تا یک هفته آینده به همین شکل باقی خواهد ماند.

باتوجه به شرایطی که در بازار خودرو مشاهده می‌شود، اخیراً خودروهایی همچون جی.ای.سی امپو تحویل خریداران خودروهای وارداتی شده که با قیمت‌های سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی از بازار خودرو سر درآوردند. اما مالکان این خودروها قطعاً مجبور به تعدیل قیمت خواهند شد، زیرا اقبال برای خودروهای وارداتی بسیار پایین است که دلیل آن، حباب قیمتی بالا و ارزش پایین این خودروهای وارداتی است.

وی ادامه داد: اخیراً شایعاتی مبنی‌بر گرانی بنزین در آینده نزدیک به گوش می‌رسد که مردم را به همین دلیل برای خرید خودروهای برقی تشویق می‌کنند؛ اما نباید به این شایعات توجه داشت و به نظر می‌رسد که خرید خودروی برقی نیز درحال‌حاضر توجیه منطقی نداشته باشد. زیرا ایران نه‌تنها زیرساختی برای خودروهای برقی ندارد بلکه مشکلاتی در حوزه تأمین برق صنایع و خانگی نیز دارد که این موضوع هم از بی‌تدبیری‌های وزیر فعلی است.

جعفری در پایان افزود: مردم نباید گول تبلیغات برخی از دلالان برای خرید خودروی برقی را بخورند، چرا که این افراد تنها به فکر جیب خود هستند. حتی با وجود نرخ‌های تعرفه فعلی که قیمت خودروهای برقی را بسیار معقول کرده است، باز هم خرید این محصولات توصیه نمی‌شود. بازار خودرو در هفته آینده نیز همانند هفته‌های گذشته در رکود خواهد بود و حتی اگر نرخ ارز هم نوسان داشته باشد، به نظر نمی‌رسد که بازار خودرو تغییر چشم‌گیری تجربه کند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها