اختصاصی تیترکوتاه؛

با جدیدترین نسخه تویوتا هایلوکس آشنا شوید + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی تویوتا هایلوکس می‌پردازیم.

تویوتا هایلوکس یکی از خودروهای پرطرفدار بین محصولات شاسی بلند خارجی در بازار خودرو است. این خودرو به دلیل آپشن ها و کاربردهایی که دارد به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

نسخه جدید تویوتا هایلوکس GR Sport II با رینگ و لاستیک‌های جدید، ترمزهای قوی‌تر، فاصله بیشتر از زمین و بهبود زاویه حمله راهی بازار می‌شود.

هایبوکس1

هرچند نسل کنونی یا هشتم تویوتا هایلوکس در اواسط سال ۲۰۱۵ معرفی شده اما همچنان توانمند و رقابتی است. تویوتا نخستین بار در اوایل سال ۲۰۲۲ نسخه GR اسپرت را برای این پیکاپ جان‌سخت ارائه کرد و حالا برای مدل ۲۰۲۴ نسخه جدیدی از این مدل را با نام GR Sport II معرفی کرده است. این نسخه شامل مجموعه‌ای از ارتقاءهای ظاهری و فنی می‌شود اما ازآنجایی‌که یک GR واقعی نیست، متاسفانه افزایش قدرت را تجربه نمی‌کند.

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ هیبریدی

مدل ۲۰۲۴ تویوتا هایلوکس از یک موتور ۲.۸ لیتری توربو دیزل ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. در کنار این پیشرانه توربو دیزل، اکنون یک موتور هیبریدی خفیف نیز قرار گرفته که قدرتی برابر با ۱۶ اسب بخار و گشتاور ۶۵ نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. پیشرانه هیبریدی خفیف علاوه بر این‌که باعث کاهش مصرف سوخت شده، میزان نیروی پیشرانه دیزلی را نیز افزایش داده است.

هایلوکس2

باتری لیتیوم یونی کوچک ۴۸ ولتی وظیفه تامین نیروی پیشرانه برقی را بر عهده دارد. با توجه به خفیف بودن سیستم هیبریدی، این خودرو فاقد حالت تمام برقی است. تویوتا اعلام کرد سیستم هیبریدی هایلوکس ۲۰۲۴ باعث شده تا مصرف سوخت این خودرو نسبت به نسخه دیزلی معمولی حدود ۵ درصد کاهش پیدا کند.

دلیل این کاهش مصرف سوخت به سیستم توقف-حرکت پیشرفته این خودرو مربوط می‌شود که سطح رانندگی در ترافیک سنگین را ارتقا می‌بخشد. همچنین پیشرانه برقی باعث خواهد شد تا پیشرانه دیزلی در سرعت‌های بسیار پایین خاموش باشد.

دیگر مشخصات تویوتا هایلوکس

لاستیک آف‌رود بریجستون دوئلر A/T بر روی چرخ‌های آلیاژی منحصربفرد مشکی الهام گرفته از مسابقات داکار، چسبندگی بهتری روی سطوح شنی برای این خودرو ایجاد می‌کند.

وجود دیسک ترمز در چهار چرخ با کالیپرهای چهارپیستونه جلو و تک‌پیستونه عقب از دیگر ویژگی‌های این پیکاپ پرچمدار تویوتا ست. سپر جلوی منحصربفرد، گریل مشبک مشکی با لوگوی تویوتا، لغزنده‌های سنگی، نقاط بازیابی قرمز و بامپر عقب سیاه از جمله بخش‌های ظاهری متمایزکننده این مدل هستند.

داخل کابین هایلوکس GR اسپرت شامل فرمان چرمی با پدال عقب‌گرد، صندلی‌های اسپرت GR، روکش مخلوط چرم و الیاف سوئدی، کمربندهای قرمز، پدال‌های آلومینیومی، سردنده مخصوص GR و تزئینات داشبورد شبکه‌ای است.

سیستم صوتی JBL ۹ اسپیکره و زیرپایی‌های همه‌فصل نیز جزو تجهیزات استاندارد هستند. قیمت پایه ۷۴ هزار دلاری هایلوکس جی‌آر اسپورت آن را در کنار سایر وانت‌های پرچمدار مانند وایلدترک V۶ دیزل فورد رنجر با قیمت پایه ۷۱ هزار دلار قرار می‌دهد. البته همچنان از رنجر رپتور با قیمت ۸۶ هزار دلار ارزان‌تر است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد