اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی جدیدترین خودروی مونتاژی بازار + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی جدیدترین محصول کرمان موتور می‌پردازیم.

کرمان موتور اخیرا اقدام به مونتاژ خودرویی کرده است که دارای طراحی بسیار جذابی است. این خودرو همچنین از امکانات قابل توجهی برخوردار است و بسیاری از متقاضیان خرید خودرو را مجذوب خود کرده است.

کی ام سی K۷ جدیدترین محصول است که با لوگو کرمان موتور به بازار کشورمان عرضه خواهد شد. این خودرو در حقیقت جک S۷ است که اکنون با تغییر نام و با برند کرمان موتور کمپانی به‌دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. کی ام سی K۷ همانند بسیاری از هموطنانش از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر استفاده می‌کند که در سال‌های گذشته به رسم نانوشته خودروسازان چینی تبدیل شده است. کی ام سی K۷ یا هم ان KMC K۷ نزدیک‌ترین رقیب چری تیگو ۷ در ایران خواهد بود.

کی-ام-سی2

خودروی KMC K۷ با وجود اینکه دیفرانسیل جلو است، اما امکانات مناسبی دارد و از نظر طراحی نسبت به رقبای خود، چهره بروز و مدرنی دارد

امکانات کی ام سی k۷

شرکت کرمان موتور به منظور تامین خواسته‌های مشتریان ثروتمند و لوکس‌پسند، آپشن‌های متنوع و قابل قبولی روی این شاسی بلند لوکس چینی قرار داده تا کمکی شایسته به افزایش میزان رفاه و امنیت کاربران کی ام سی K۷ کرده باشد. امکاناتی که روی جک K۷ حضور دارند، شامل این موارد می‌شود:

سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، کروز کنترل، پرده کشویی صندوق عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سانروف و سقف پانوراما، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، سیستم تک لمس باز و بسته شدن تمامی شیشه‌ها، شیشه‌بالابر با قابلیت تشخیص مانع، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه با گرمکن، صفحه آمپر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به اضافه دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، لیور دنده با عملگر الکترونیکی، درب صندوق عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های LED، دیلایت، تودروزی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در شش حالت، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در چهار حالت، تنظیم زاویه پشتی صندلی‌های ردیف دوم، مموری و ماساژور صندلی راننده، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر ۱۲، ۳ اینچی، بلوتوث، یو اس بی، رهیاب ماهواره‌ای، سوکت برق ۱۲ ولت، باز شدن درب صندوق عقب با حسگر پا و…

مشخصات فنی کی ام سی K۷

درباره پیشرانه مدل K۷ از کی ام سی بدی و خوب‌ها وجود دارد. قسمت خوب این است که این مدل از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI استفاده می‌کند که کارایی خوبی دارد و قطعات یدکی این پیشرانه نیز به راحتی در دسترس است. اما قسمت بد این است که K۷ حدود ۲۳۰ کیلوگرم سنگینتر از مدل S۵ است و این خودرو را کمی کندتر می‌کند. علاوه بر این، رقبایی نظیر لاماری ایما نیز ورود به بازار کرده‌اند که با قدرت و گشتاور بالاتری قابل رقابت با K۷ هستند. با تمام این موارد، خروجی موتور مدل K۷ به اندازه کافی مناسب است (خصوصاً برای رانندگی عادی) و نیاز به نگرانی خاصی نیست. با اینکه قدرت تولیدی ۱۶۱ اسب بخار شاید شگفت زده‌کننده نباشد، اما گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر که در بازه‌ی ۱۵۰۰الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه برقرار می‌ماند، برای ابعاد بزرگترin K۷ کاملاً مناسب خواهد بود.

کی-ام-سی1

در صورت مواجهه با قدرت ۱۷۱ اسب‌بخار در برخی منابع، تعجب نکنید؛ موتور K۷ قادر به ارائه این توان است. با این حال، به منظور رسیدن به استاندارد آلایندگی یورو ۵ و سازگاری بهتر با بنزین‌های ملی کمکی، ۱۰ اسب بخار از قدرت موتور رها شده‌اند و اکنون باید با ۱۶۱ اسب‌بخار رو‌به‌رو شویم. عجیب است که حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر برساعت است، در حالی که حتی خودروهای ضعیف و اقتصادی مانند ۲۰۶ تیپ ۲ تاپ سرعت بیشتری دارند! البته می‌فهمیم که هیچ جاده‌ای در کشور ما برای سرعت‌های بالاتر از ۱۲۰ یا حداکثر ۱۳۰ مناسب نیست، اما هنوز هم کسی نمی‌خواهد توانایی خودروی میلیاردی که خریداری می‌کند، به این اندازه محدود باشد!

متأسفانه در روز آزمون، توانایی ارزیابی سرعت حقیقی خودروی K۷ از شرکت کی ام سی وجود نداشت. با این حال، اگر این اطلاعات درست باشند، می‌توان حدس زد که حداکثر سرعت خودرو به طور نرم افزاری محدود شده است. این در حالیست که سطح سخت گیری هنوز هم قابل توجه است.

گیربکس K۷ کمپانی کی ام سی با سیستم دوکلاچه و ۶ سرعته طراحی شده است. در مقایسه با گیربکس‌های دوکلاچه قدیمی، این مدل کمتر دچار مشکلات عملکردی و گرم شدن می‌شود. با این حال، در شرایط ترافیک شلوغ و در مسیرهای صعب العبور، همچنان نیاز به دقت بیشتری در نگهداری و استفاده از آن وجود دارد.

مصرف سوخت خودروی شاسی‌بلند چینی کرمان موتور با ظرفیت ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با احتساب شرایط ترافیک غیرعادی در تهران و استفاده از بنزین با اکتان پایین، باید حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد به این عدد اضافه کنیم. همچنین، وزن سنگین خودروی K۷ شاید اختلاف قابل توجهی در مصرف سوخت در شهر نسبت به مصرف سوخت در جاده داشته باشد.

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد کی ام سی K۷ شامل ۴۷۷۶ میلی متر طول، ۱۹۰۰ میلی متر عرض و ۱۷۶۰ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۷۵۰ میلی متر می‌رسد. وزن کی ام سی کی ۷ در حالت خالص تقریبا ۱۷۳۵ کیلوگرم است که اگر سرنشین‌ها را به آن اضافه کنیم، این عدد تا ۲۳۰۰ کیلوگرم هم بالا می‌رود.

از نظر چهره، این خودرو هیچ فرقی با جک A۵ ندارد و در نمای جلویی، همان ترند جدید در صنعت خودروسازی، یعنی چراغ‌های باریک و دوگانه را می‌بینیم که با سپر کرومی و خطوط عمودی و موازی ترکیب شده است. رینگ‌های ۱۸ اینچی با تزئینات کرومی هم در نمای کناری می‌درخشند اما زمانی که به عقب خودرو می‌رسیم، تقریبا کار خراب می‌شود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها