اختصاصی تیترکوتاه؛

با اقتصادی‌ترین خودروی مونتاژی بازار آشنا شوید + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی مشخصات فنی و آپشن‌های رنو ساندرو می پردازیم.

رنو ساندرو یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژی داخلی از نظر قیمت است. به راحتی می‌توان گفت این خودرو یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای مونتاژی بازار است و به دلیل آپشن‌های خوبی که دارد به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

«هاچ‌بک قدبلند» شاید بهترین توصیف برای ساندرو استپ‌وی باشد که از پاییز ۱۳۹۵ تولید آن در پارس خودرو آغاز شد. تغییرات ظاهری استپ‌وی (نسبت به ساندرو) هرچند مهم و کلیدی نیست، اما ظاهرش را تاحدودی بهتر و پویاتر کرده است. کاسه چراغ مشکی، اضافه‌شدن رکاب جانبی و سینی زیر سپر، سپر مشکی، زه پلاستیکی مشکی‌رنگ گلگیرها و وجود باربند، از مهم‌ترین تفاوت‌های استپ‌وی با برادر هاچ‌بکش است. در بخش فنی نیز استپ‌وی تنها در سه ویژگی متفاوت شده است؛ اول اینکه ارتفاع تعلیق آن افزایش یافته (فقط چندین سانتی‌متر)، دوم اینکه در مدل دنده‌ای از کلاچ هیدرولیک به‌جای کلاج سیمی استفاده شده و سوم اینکه فاصله تعویض دنده‌هایش، اندکی کوتاه‌تر است.

قیمت-ساندرو

مشخصات فنی رنو ساندرو

رنو ساندرو به دلیل اینکه روی پلتفرم تندر ساخته شده است، مشخصات فنی یکسانی با هم‌خانواده خود دارد. ساندرو در ابتدا با گیربکس دستی JH۳ تولید می‌شد که از سال ۹۶ به جای آن جعبه دنده JHQ استفاده شد تا اشکالات مدل قبلی رفع شود. ساندرو اتوماتیک کمی از مدل دستی کُندتر است و بنزین بیشتری مصرف می‌کند.

یکی از معایب ساندرو نسبت به رقبا، کمبود آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن است. از سال ۹۶ دوربین عقب، کروز کنترل، روکش چرم و دزدگیر تصویری به فهرست آپشن‌هایی اضافه شد که مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر، سفارش دهند.

امکانات و آپشن رنو ساندرو

رنو ساندرو مجهز به کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به سیستم ضد قفل ((ABS و توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، کنترل سیستم صوتی در زیر فرمان، تهویه دستی و مواردی از این دست می‌باشد که امروزه امکانات کمی محسوب می‌شوند.

قیمت-ساندرو

در حقیقت یکی از نقاط ضعف ساندرو در برابر رقبای چینی، همین کمبود آپشن است. که جای خالی امکاناتی مثل حسگرهای پارک، سانروف، کروز کنترل و … واقعاً محسوس است.

طراحی ظاهری و بدنه

از نظر ظاهر بدنه خودرو شباهت زیادی با ساندروی معمولی دارد. پس بهتر است تفاوت‌های ان را با ساندرو معمولی بیان کنیم. اول این که این خودرو حدود سه سانتی متر بلند تر از ساندرو معمولی می‌باشد. دارای رینگهای متفاوت است و روی گل گیرها فلاپ‌های مشکی چسبانده شده که حالت اسپرتی خوبی به خودرو می‌دهند. تفاوت ظاهری چشمگیر دیگری دیده نمی‌شود اما روی سقف خودرو باربندی را تعبیه کردند که در ایران این نشان دهنده کراس بودن خودرو بوده والبته بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی. دست گیره‌های درب هم کمی تغییر داشته‌اند و چراغ‌های جلو لایه ماتی در خود جای داده‌اند. درکل باید بگوییم ظاهر ساندرو استپ وی نسبت به ال نود کمی زیبا تر است ولی هنوز در مقابل رقبایی مثل ۲۰۷ و برلیانس حرفی برای گفتن ندارد..این خوردو این نوید را به ما می‌دهد که خریداران این خودرو رنج سنی بالا تری نسبت به ۲۰۷ و برلیانس دارد و خیلی جوان پسند نیست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد