کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۵

چشم پوشی از رسوایی غول خودروسازی سوژه شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

چشم پوشی از رسوایی غول خودروسازی سوژه شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۲۹ خرداد ۱۴۰۳( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • احتیاط بانک مرکزی در برابر نرخ تورم

بانک مرکزی استرالیا در روز سه شنبه نرخ بهره (۴.۳۵ درصد) را ثابت نگه داشت. با این حال، هشدار داد که هنوز دلایلی وجود دارد که باید مراقب خطر افزایش قیمت‌ها بود، همین موضوع باعث شد سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره در امسال مردد شوند. ارزش دلار استرالیا در حدود ۰.۶۶۱۲ دلار باقی ماند. بانک مشترک المنافع استرالیا انتظار دارد که یارانه‌های دولتی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در سه ماهه سوم را تا حدودی کاهش دهد.

  • علل کنترل تولید نفت توسط اوپک پلاس

قیمت نفت در هفته گذشته بیشترین رشد را داشت. برنت پس از افزایش ۲ درصدی در روز دوشنبه، بالای ۸۴ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۰ دلار بود. بازارهای سهام در حال سقوط هستند و S&P ۵۰۰ در امسال به سی امین رکورد خود رسید. در این ماه، قیمت نفت افزایش یافت زیرا اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید نفت را محدود کند. آنها قبل از تصمیم گیری برای تولید بیشتر، وضعیت بازار را بررسی خواهند کرد. در آسیا، تقاضای کمتری برای نفت وجود دارد، به طوری که استفاده از بنزین در هند کاهش پیدا کرده و پردازش نفت در چین نیز کندتر شده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • پشت پرده بلاتکلیفی قیمت دلار

در روز سه‌شنبه، قیمت دلار اندکی افزایش یافت زیرا معامله‌گران منتظر گزارش مهمی در مورد خرده‌فروشی در ایالات متحده و نظرات مقامات فدرال رزرو بودند. شاخص دلار امریکا که دلار را با سایر ارزهای اصلی مانند یورو، پوند و ین مقایسه می‌کند، در جریان معاملات در آسیا با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۰۵.۳۹ رسید. ارزش دلار امریکا تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گرفته است. از یک سو، نشانه هایی وجود داشت که نشان می‌داد قیمت کالاها و خدمات در ایالات متحده افزایش چندانی نداشته است. از سوی دیگر، مقامات بانک مرکزی امریکا تمایل زیادی برای افزایش نرخ بهره نشان دادند که به طور کلی باعث جذابیت دلار می‌شود. این ترکیب اخبار باعث شد که ارزش دلار نامشخص باشد.

  • چشم پوشی از رسوایی غول خودروسازی سوژه شد

تویوتا برگه جدیدی را باز می‌کند، آکیو تویودا، رئیس و ۹ عضو دیگر هیات مدیره این خودروسازی، در جلسه عمومی سالانه روز سه شنبه دوباره انتخاب شدند، و سهامداران از نگرانی در مورد رسوایی‌های مربوط به آزمون حکمرانی و صدور گواهینامه چشم پوشی کردند. محبوبیت تویوتا در سال گذشته از ۹۶ درصد به ۸۵ درصد کاهش یافته است. از آن زمان، این شرکت با مشکلات زیادی در زمینه نقض تست ایمنی و گواهینامه در شرکت‌های مرتبط خود، از جمله دایهاتسو و شرکت اصلی تویوتا، مواجه بوده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرمایه‌گذاری کلان ناتو برای تمرکز بر هوش مصنوعی

کنسرسیومی از متحدان ناتو نخستین بخش از شرکت‌هایی را که به عنوان بخشی از صندوق نوآوری یک میلیارد یورویی (۱.۱ میلیارد دلار) این گروه کمک مالی می‌کنند، تایید کرده است. این اتحادیه در تابستان ۲۰۲۲، ماه‌ها پس از تهاجم روسیه به اوکراین، از این صندوق رونمایی کرد و قول داد در فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری کند که دفاع آنها را تقویت کند. این صندوق توسط ۲۴ کشور از ۳۲ کشور عضو ناتو، از جمله فنلاند و سوئد، که اوایل امسال به این ناتو پیوستند، حمایت می‌شود.

  • اعتراف خودروساز امریکایی به ورشکستگی

فیسکر (Fisker)، شرکتی که در امریکا خودروهای برقی تولید می‌کند، نتوانست صورت‌حساب‌های خود را بپردازد و درخواست حمایت قانونی از خارج شدن از تجارت کرد. آنها در حال مذاکره با یک شرکت خودروسازی بزرگ برای معامله بودند، اما نتیجه‌ای حاصل نشد. این وضعیت به این دلیل اتفاق افتاد که فیسکر به سرعت پول خرج می‌کرد تا شاسی بلند Ocean خود را به مشتریان در ایالات متحده و اروپا برساند. این شرکت اعلام کرد که بین ۵۰۰ تا ۱ میلیارد دلار دارایی داشته، اما بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار به طلبکاران خود بدهکار است. طبق اسناد دادگاه، فیسکر بین ۲۰۰ تا ۹۹۹ طلبکار دارد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد