ساز ناکوک بازار خودرو با وعده های وزیر صمت

بر خلاف توصیه ها و وعده های وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت ها در بازار خودرو، قیمت‌ها در بازار آزاد تا پایان سال گذشته نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش چشمگیری نیز داشت.

ساز ناکوک بازار خودرو با وعده های وزیر صمت

از آبان‌ماه سال گذشته تا خرداد امسال، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو اظهار نظر مختلف، با وعده بهبود بازار خودرو، از مردم خواست تا در خرید خودرو عجله نکنند.

عباس علی‌آبادی در آبان ماه سال گذشته اعلام کرد که با واردات خودرو، افزایش تولید و سیاست‌های دولت، آرامش به بازار خودرو بازخواهد گشت.

با وجود این توصیه، قیمت‌ها در بازار آزاد تا پایان سال گذشته نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش چشمگیری نیز داشت.

به همین دلیل، شهروندانی که به وعده وزیر صمت اعتماد کرده بودند، اکنون متضرر شده‌اند چرا که قیمت خودروها ده‌ها و یا صدها میلیون تومان افزایش یافته است.

با وجود این وعده ناکام، وزیر صمت بار دیگر و همین ۱۰ روز پیش به مردم توصیه کرد در خرید خودرو عجله نکنند.

علی‌آبادی از مردم خواست به توصیه و وعده وی اعتماد کنند، زیرا شرایط باثبات‌تری در بازار ایجاد می‌شود و آن‌ها می‌توانند خودروهای موردنظر خود را با شرایط بهتری خریداری کنند.

این وعده دوم در حالی از سوی وزیر صمت مطرح شده که هیچ یک از عوامل خودرویی و غیرخودرویی نشانه‌های مثبتی مبنی بر تحقق آن را نشان نمی‌دهند.

تولید خودرو در سه ماه گذشته روند نزولی داشته و قیمت‌ها نیز از اردیبهشت سال گذشته ثابت مانده است، بنابراین مشخص نیست که وعده دوم نیز چه زمانی عملی خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از وعده نخست وی تا شب عید، میانگین قیمت خودرو ۲۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین از وعده نخست وزیر صمت تا اواخر فروردین امسال، میانگین قیمت خودرو در بازار آزاد بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است. با این حساب، مشخص نیست که سیاستگذار بر چه اساسی وعده بهبود وضعیت بازار را داده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها