کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۰

نسل جدید تاکسی‌ها در دسترس مردم قرار گرفت / ویروس دنگی افسار پاره کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

نسل جدید تاکسی‌ها در دسترس مردم قرار گرفت / ویروس دنگی افسار پاره کرد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۶ تیر ماه ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • نسل جدید تاکسی‌ها در دسترس مردم قرار گرفت

شرکت Waymo، که زیرمجموعه‌ای از شرکت Alphabet است، روز سه‌شنبه اعلام کرده که سرویس تاکسی برقی خودران آنها به نام Waymo One اکنون برای همه افراد در سان فرانسیسکو در دسترس است. این اتفاق تقریباً چهار سال پس از ارائه خدمات مشابه در فینیکس، آریزونا رخ داده است. انتظار می‌رود خودروهای بدون راننده برای خودروسازان موفقیت تجاری به همراه داشته باشند، حتی در شرایطی که نظارت‌های قانونی به دلیل نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد افزایش سرمایه‌گذاری در این فناوری نوظهور همچنان سخت‌گیرانه باقی مانده است.

  • ذخایر نفت امریکا صعودی شد

قیمت نفت پس از کاهش در روز سه‌شنبه ثابت ماند، زیرا یک گزارش صنعتی نشان داد که موجودی نفت خام امریکا کمی افزایش یافته است، این گزارش قبل از انتشار داده‌های رسمی منتشر شده است. قیمت نفت برنت بالای ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۱ دلار بود. موسسه نفت امریکا گزارش داد که ذخایر نفت خام در هفته گذشته حدود ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است. اداره اطلاعات انرژی در امریکا قرار است اواخر روز چهارشنبه داده‌های خود را در مورد موجودی، پالایش و تقاضای سوخت منتشر کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آمریکایی‌ها مدیون خودروساز آلمانی شدند

شرکت خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن گروپ قصد دارد تا سقف ۵ میلیارد دلار در شرکت سازنده خودروهای برقی امریکایی به نام ریویان (Rivian) سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری به عنوان بخشی از یک شرکت مشترک جدید و با کنترل برابر انجام می‌شود که هدف آن به اشتراک گذاشتن معماری و نرم‌افزار خودروهای برقی است. پس از اعلام این خبر، ارزش سهام شرکت ریویان در معاملات پس از ساعت رسمی بازار حدود ۵۰ درصد افزایش یافت. اگر این افزایش تا روز پایان روز چهارشنبه ادامه یابد، ارزش بازار این شرکت ممکن است تقریباً ۶ میلیارد دلار افزایش یابد.

  • پای بریتانیا در بحران‌های اقتصادی گیر است

بریتانیا در وضعیت بحرانی سرمایه‌گذاری قرار دارد. صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ماه آینده پیروز شود، هزینه‌های عمومی کاهش خواهد یافت و در همین حال، هزینه‌های تجاری نیز در پایین‌ترین حد خود قرار می‌گیرد. برای خارج کردن کشور از بحران سرمایه‌گذاری، حزبی که در انتخابات ملی در ۴ ژوئیه پیروز شود، گزینه‌های مختلفی دارد که می‌تواند قوانین مالی ضد تولید را تغییر دهد. بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳، رشد اقتصادی بریتانیا به طور میانگین سالانه ۱.۶٪ بوده است که این نرخ به طور قابل توجهی کمتر از نرخ رشد ۲.۲٪ بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۰ است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • ویروس دنگی افسار پاره کرد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در امریکا، روز سه‌شنبه به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و عمومی هشدار داده است که در کشور افزایش غیرمنتظره‌ای در موارد ابتلا به ویروس دنگی اتفاق افتاده است. براساس هشدار بهداشتی CDC، تعداد موارد ابتلا به ویروس دنگی در ایالات متحده از ۱ ژانویه تا ۲۴ ژوئن امسال به ۲،۲۴۱ مورد رسیده است. در امسال، شیوع جهانی ابتلا به عفونت‌های دنگی به بیشترین میزان ثبت شده است.

  • جدیدترین جزییات از المپیک ۲۰۲۴

پاریس در مراحل پایانی آماده‌سازی‌های خود برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ است. پاریس برای سومین بار در تاریخ خود، میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان خواهد بود. تاکنون بیش از هشت میلیون بلیت برای بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ فروخته شده است، همین آمار نشان دهنده این است که این بازی‌ها یکی از پرحضورترین بازی‌های تاریخ خواهد بود. حدود ۱۰٬۵۰۰ ورزشکار از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه برای شرکت در ۳۲۹ رویداد در طی ۱۷ روز به پایتخت فرانسه خواهند آمد. در عین حال، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ میلیون گردشگر در طول این رویداد به پاریس سفر کنند و چهار میلیارد بیننده از طریق تلویزیون مسابقات را مشاهده کنند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها