اختصاصی تیتر کوتاه؛

با ۱۰ ابر خودروی جهان آشنا شوید + عکس

در انتخاب خودروهای قدرتمند جهان، چندین معیار اساسی وجود دارد. یکی از این معیارها، انرژی و قدرت موتور خودرو است. در این گزارش ۱۰ خودروی پر قدرت جهان را مشاهده می کنید.

با ۱۰ ابر خودروی جهان آشنا شوید + عکس

ما درحال‌حاضر در عصر طلایی خودروهای قدرتمند هستیم. حتی خودروهای شاسی بلند و خودروهای خانوادگی معمولی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند. موتورهای احتراقی آنها بیش از همیشه قدرت داشته و وسایل نقلیه برقی به مهندسان این امکان را می‌دهند که تولید خودروهای پرقدرت را بهبود بخشند. هیبریدی‌ها ترکیبی عالی هستند که گشتاور سریع موتورهای برقی را با اسب بخار قوی یک موتور بنزینی ترکیب می‌کنند.

رقابت برای داشتن قدرتمندترین خودروها همچنان شدیدتر می‌شود. در این گزارش قوی‌ترین خودروهایی مدل ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را که می‌توانید مستقیماً از کارخانه خریداری کنید، بررسی می‌شود. خودروهایی که قانونی در خیابان تردد داشته و به همان شکلی که از طرف سازنده عرضه شده، خریداری می‌شوند.

در ادامه لیستی از ۱۰ خودروی قدرتمند جهان را مشاهده می کنید:

 

فراری دیتونا اس‌پی۳ (Ferrari Daytona SP۳)

۸۲۹ اسب بخار / گشتاور ۵۱۴

Daytona SP۳ نمونه‌ای از اتومبیل‌های Icona (آیکونا) فراری است که با نسخه‌های محدود برای ارزشمندترین مشتریان این برند رزرو شده است. به همین دلیل است که این ماشین با ظاهر وحشی خود از قدرتمندترین موتوری که تا به حال در یک ماشین جاده‌ای فراری نصب شده است برخوردار است. موتور ۶.۵ لیتری V-۱۲ این خودرو ۸۲۹ اسب بخار قدرت دارد. فقط انتظار نداشته باشید که Daytona SP۳ را در رفت و آمد روزانه خود ببینید. فراری تنها ۵۹۹ نمونه از این خودرو با قیمت اولیه بیش از ۲.۲ میلیون دلار تولید می‌کند.

فراری

تسلا سایبرتراک سایبربیست (Tesla Cybertruck Cyberbeast)

۸۴۵ اسب بخار / گشتاور ۸۶۴

نخستین وسیاه نقلیه برقی در لیست قدرتمندترین ها، خودروی تسلا مدل Cybertruck است. این خودرو دارای سه موتور الکتریکی است که در مجموع ۸۴۵ اسب بخار قدرت و ۸۶۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. چنین امکاناتی به این مدل خودرو اجازه می‌دهد تنها در ۲.۵ ثانیه از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت شتاب بگیرد. علاوه بر این، از فولاد ضد زنگ ساخته شده و دارای طراحی گُوِه مانند است.

تسلا

فراری اس‌اف۹۰ (Ferrari SF۹۰)

۹۸۶ اسب بخار / گشتاور ۵۹۰

SF۹۰ فراری قدرتمندترین خودروی تولیدی این شرکت برای سال ۲۰۲۴ است. دارای یک موتور V-۸ توئین توربو و سه موتور الکتریکی است که به آن ۹۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند فوت گشتاور می‌دهد. می‌تواند از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را تنها در ۲.۰ ثانیه طی کند.

فراری-اس

لامبورگینی روئلتو (Lamborghini Revuelto)

۱۰۰۱ اسب بخار / گشتاور ۵۹۵

ابرخودروی جدید لامبورگینی دارای موتور هیبریدی قدرتمندی است. این خودرو موتور ۶.۵ لیتری V-۱۲ دارد که می‌تواند تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه حرکت کند. همچنین دارای سه موتور الکتریکی است: دو موتور در جلو و یکی بین موتور و چرخ‌های عقب. در مجموع، این تنظیمات به خودرو ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۹۵ پوند فوت گشتاور می‌دهد.

لامبورگینی

مرسدس‌ای ام جی وان (Mercedes-AMG One)

۱۰۶۳ اسب بخار

وقتی یک موتور هیبریدی فرمول ۱ را در یک ابرخودرویی مانند مرسدس AMG One قرار می‌دهید، یک خودروی پر قدرت به‌دست می‌آید. به طور دقیق موتوری با قدرت ۱۰۶۳ اسب بخار دارد. با قیمت ۲.۷ میلیون دلار جزو خودروهای بسیار لوکس به حساب می‌آید و تعداد زیادی از آن تولید نشده است.

مرسدس

استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)

۱۱۳۹ اسب بخار / گشتاور ۶۸۲

استون مارتین یک غول هیبریدی با موتور بزرگ ۶.۵ لیتری V-۱۲ است که برای قسمت گازی آن ساخته شده. این باعث می‌شود که این خودرو از خودروی مشابه مرسدس قدرتمندتر باشد. به نظر می‌رسد که هیچ یک از نسخه‌های والکری مجاز به رانندگی در جاده‌های معمولی در ایالات متحده نخواهند بود.

استون-مارتین

کونیگزگ سی سی ۸۵۰ (Koenigsegg CC۸۵۰)

۱،۳۸۵ اسب بخار / گشتاور ۱،۰۲۰

Koenigsegg CC۸۵۰ یک خودروی واقعا قدرتمند و جالب است که شبیه یک مدل کلاسیک از خودروهای اولیه این شرکت است. این خودرو موتور ۵.۰ لیتری V-۸ توئین توربوی ۱۳۸۵ اسب بخاری دارد. این بدان معنی است که فوق العاده سریع است. نکته خاص تر این است که دارای گیربکس دستی است که برای چنین خودرویی با عملکرد بالا نادر است. در حالت دستی، درست مانند یک خودروی سنتی با تعویض دنده کار می‌کند و تجربه بسیار جذابی را به رانندگان می‌دهد.

کوزینگ

بوگاتی توربیلون (Bugatti Tourbillon)

۱۷۷۵ اسب بخار

در آینده نزدیک، بوگاتی قصد دارد با کمک ریماک، یک شرکت برقی از کرواسی، به خودروهای تمام الکتریکی روی بیاورد. بوگاتی Tourbillon، با موتور هیبریدی که ترکیبی از یک V-۱۶ با موتورهای الکتریکی است، احتمالا یکی از آخرین خودروهای بوگاتی خواهد بود که از بنزین استفاده می‌کند. موتور خودرو به تنهایی ۹۸۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما وقتی موتورهای الکتریکی را اضافه کنید، در مجموع به ۱۷۷۵ اسب بخار می‌رسد. این بدان معناست که می‌تواند از ۰ به ۶۰ مایل در ساعت در ۲.۰ ثانیه برسد و حداکثر سرعت آن ۲۷۷ مایل در ساعت تخمین زده شده است. با این حال، این نوع خودروی لوکس با قیمت گزاف ۴.۶ میلیون دلار عرضه می‌شود که برای بیشتر مردم بسیار گران است.

بوگاتی

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد