رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو:

رویه واردات خودرو غیرکارشناسی است

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اگر واردات خودروهای نو به صورت مستمر صورت بگیرد دیگر دولت نیازی به واردات خودروهای دست دوم نخواهد داشت.

رویه واردات خودرو غیرکارشناسی است

نشست انجمن واردکنندگان خودرو با حضور دبیر انجمن و اعضای هیات مدیره با محور بررسی مسائل و مشکلات واردات خودرو و نحوه تعامل با دولت آینده در این حوزه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

اسماعیل شجاعی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص نقش این انجمن در هدایت مسیر واردات خودرو توضیح داد: در طول ده سال گذشته انجمن واردکنندگان خودرو توانسته است تا نقش خود را به درستی ایفا کند، اگرچه موضوع واردات خودرو یک مسئله کاملا سیاسی است. هم مردم بر موضوع واردات خودرو حساس هستند، به این معنا که هر تصمیمی در این حوزه با عکس العمل عمومی رو به رو می‌شود و هم سیاستگذاران در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند. بنابراین یکی از اهداف انجمن واردکنندگان خودرو این است که بتواند تا حد زیادی تصمیمات غیر کارشناسانه و سیاسی را به حداقل رسانده و مسیر واردات خودرو را در جهت معقولی هدایت کند.

شجاعی

هادی سلیمانی ملکان رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفت: انجمن دغدغه هایی در زمینه واردات خودروهای دست دوم دارد که سبب ایجاد ریسک ها و ممنوعیت هایی در این حوزه شده است. اگر واردات خودروهای نو به صورت مستمر صورت بگیرد دیگر دولت نیازی به واردات خودروهای دست دوم نخواهد داشت.

ملکان

وی افزود: ما مخالف واردات خودرو نیستیم. نظر ما این است که رویه کنونی که برای واردات خودرو در پیش گرفته شده است، کارشناسی شده نیست. چالش اصلی در حال حاضر برای واردات همه نوع خودرو چه برای جانبازان، چه برای خودروهای نو و کار کرده، مسئله تخصیص ارز است.

کوروش مرشد سلوک عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو نیز در جریان این نشست در رابطه با واکنش انجمن به موضوع واردات خودروهای کارکرده بیان کرد: مسئله واردات خودروهای دست دوم طی یک جلسه ۴ ساعته توسط اعضای هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو بررسی شد که در نتیجه آن شرایط واردات خودروهای دست دوم به صورت مکتوب به وزارت صمت ارائه شد. دلیل اعلام مخالفت انجمن با واردات خودروهای دست دوم مسائل ارزی است. اگر بهانه دولت برای عدم واردات خودروهای نو، چالش ارزی است، چطور برای واردات خودروهای کارکرده این امکان از سوی دولت وجود دارد؟

کوروش-مرشد-سلوک

وی همچنین اضافه کرد: معضل اصلی ما در زمینه واردات خودروهای کارکرده، مسئله ارز است. دولت اگر ارز دارد به واردات خودروی نو تخصیص دهد. زمانی که بازار از خودروی نو اشباع شد و ارز مازاد وجود داشت، آن زمان می‌تواند بر واردات خودروی کارکرده تمرکز کند که انجمن واردکنندگان خودرو به صورت مکتوب شرایط واردات آن را اعلام کرده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد