چرا از واردات تاکسی های برقی استقبال نشد؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی‌های برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده‌اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.

چرا از واردات تاکسی های برقی استقبال نشد؟

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارشی حسابرسی سازمان تاکسیرانی برای سال 1402 و درباره برخی از مشکلات در سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: تقریباً یک سری از موارد هیچ ارتباطی به سازمان تاکسیرانی ندارد بلکه مستقیماً مرتبط با سیاست‌های شهرداری تهران است، برای مثال در زمان آقای بهرامی لایحه هیئت مدیره تدوین و ارسال شد اما پس از آن این لایحه هیچ اصلاحی نداشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه متوجه شده‌ایم که بخشی از بودجه سازمان تاکسیرانی برای ون‌ها، به سازمان اتوبوسرانی داده شده است.

تشکری هاشمی در خصوص تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: در تهران 80 هزار تاکسی وجود دارد که طبق آمارها 50 تا 60 هزار تعداد از این تاکسی‌ها به سن فرسوده رسیده‌اند هم در سال گذشته و هم امسال برای نوسازی تاکسی‌ها بودجه اختصاص داده‌ شد اما هنوز این امر محقق نشده است زیبنده مردم تهران نیست که سوار بر تاکسی‌های فرسوده شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار: با وجود اینکه شهرداری تهران اصرار بر واردات خودروهای برقی دارد، اما هنوز مردم و رانندگان تاکسی برقی‌سازی را قبول ندارند، در حالی که بیش از 30 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد اما فقط 150 نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی‌های برقی هستند این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده‌اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیابد در چرخه معیوب قرار گیریم، گفت: بهترین خودروها در داخل تولید می‌شوند اما یک مرتبه تمام همت را روی خودروهای برقی گذاشته‌ایم و در طول این 3 سال و تا این لحظه فقط 2500 خودرو نوسازی شده‌اند.

تشکری هاشمی در خصوص الزام سازمان تاکسیرانی به طراحی یک سامانه جدید گفت: سازمان تاکسیرانی را مجبور کرده‌ایم تا برای ثبت درآمدهای خود اقدام به طراحی سامانه جدید کند، در حالی که سیستم‌های بانکی بسیاری وجود دارند صحیح نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم.


 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    همین الان خودروهای چینی که داخل کشور هستند تا زمان دوره اول آقای روحانی قیمتش چند بود نهایت نهایتش هشتادوپنج تا نود میلیون تومن قیمت شاسی ها بود الان چند قیمت خودروهای چینی کاش واقعا درجه یک چینی رو وارد می کردن با سوخت کمتر درضمن حالا قیمت قطعات همین خودروهارو برید قیمت کنید چند کسی اصلا قدرت خرید نداره و با سوخت مصرفی هشت الی ۹ لیتر حالا با قیمت ارز شصت هزار تومنی شما برید قیمت باطری های خودروهای برقی رو قیمت کنید چند اگر اقتصاد ثباتی داشتیم بله همه استقبال می کردن الان همین خودروهای چینی درجه سه و چهار داخل کشور هم نمیشه خرید باقیمتهای نجومی و قطعات و تعمیراتشون برای اینکه همه به اون دلار متاسفانه بستگی داره

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد