میتسوبیشی ضلع سوم اتحاد هوندا و نیسان / ژاپن در مسیر تصاحب بازار خودروهای برقی

در تحولی تاریخی برای صنعت خودروی ژاپن، میتسوبیشی به اتحاد هوندا و نیسان پیوست تا با تشکیل یک مثلث قدرتمند، رقابت با غول‌های چینی و تسلا در بازار خودروهای برقی را جدی‌تر کند و جایگاه جهانی خود را در این صنعت تثبیت نماید.

میتسوبیشی ضلع سوم اتحاد هوندا و نیسان / ژاپن در مسیر تصاحب بازار خودروهای برقی

به گزارش تیتر کوتاه - دو شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا و نیسان اعلام کردند که قصد دارند تا سال ۲۰۲۶ در یک تحول تاریخی ادغام شوند. این تصمیم که در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک اعلام شد، در راستای مقابله با رقابت شدید از سوی خودروسازان چینی و شرکت‌های نوآور حوزه خودروهای برقی اتخاذ شده است.

به نقل از رویترز، این ادغام، سومین گروه بزرگ خودروسازی جهان از نظر فروش را پس از تویوتا و فولکس‌واگن ایجاد خواهد کرد و منابع این دو شرکت را برای رقابت با تسلا و شرکت‌های چینی مانند BYD یکپارچه می‌کند.

هوندا و نیسان هدف دارند تا از طریق این ادغام به فروش ترکیبی ۳۰ تریلیون ین (۱۹۱ میلیارد دلار) و سود عملیاتی بیش از ۳ تریلیون ین دست یابند. همچنین پیش‌بینی می‌شود شرکت هلدینگ جدید در آگوست ۲۰۲۶ تأسیس شود.

اهمیت ادغام برای صنعت خودرو

این ادغام به عنوان بزرگترین تحول در صنعت خودروسازی جهان پس از ادغام فیات کرایسلر و پژو در سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود. توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا، در این باره گفت: «ظهور خودروسازان چینی و بازیگران جدید، صنعت خودرو را به شدت تغییر داده است. ما باید تا سال ۲۰۳۰ توانایی‌های خود را تقویت کنیم تا در این رقابت باقی بمانیم.»

میتسوبیشی موتورز، شریک تجاری نیسان، نیز در حال بررسی پیوستن به این ادغام است. در صورت تحقق این مشارکت، فروش جهانی این گروه به بیش از ۸ میلیون خودرو در سال خواهد رسید و جایگاه سوم جهانی خودروسازان را تثبیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : تصمیمات جنجالی هوندا و نیسان برای بازسازی قدرت خود در مقابل رقبای جهانی 

چالش‌ها و چشم‌انداز آینده

با وجود این برنامه‌ها، کارلوس غصن، رئیس سابق نیسان، نسبت به موفقیت این اتحاد ابراز تردید کرد و آن را "غیرمکمل" دانست. از سوی دیگر، رنو، سهامدار عمده نیسان، اعلام کرد که برای بررسی تمام گزینه‌های موجود با این شرکت گفتگو خواهد کرد.

در بازار بورس، خبر ادغام باعث رشد سهام هوندا، نیسان، و میتسوبیشی موتورز شد و شاخص نیکی ژاپن نیز افزایش یافت.

این اقدام تاریخی می‌تواند مسیر آینده صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار دهد و جایگاه خودروسازان ژاپنی را در برابر رقبا تقویت کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار