اسم فرزند جدید ایران خودرو تغییر می کند
پروژه K۱۲۵ ایران خودرو پیش از این «ری را» نام گذاری شده بود و اکنون با تغییر مدیرعامل ایران خودرو نام این پروژه تغییر خواهد کرد.
مدیرعامل پیشین ایران خودرو تلاش داشت تا پروژه K125 ایران خودرو را در شمال کشور تولید کند و بر همین اساس نام «ری را» برای این پروژه انتخاب شده بود. در همین راستا این پروژه در روستای «یوش» استان مازندران رونمایی شد.
با این وجود اکنون با تغییر مدیرعامل ایران خودرو و روی کار آمدن علیمردان عظیمی، گفته شده است که تغییر نام پروژه K125 قطعی شده است و دیگر نام «ری را» برای این خودرو مطرح نخواهد بود.
اطلاعات واصله از دست اندرکاران تولید این پروژه نشان می دهد که به احتمال زیاد نام یک منطقه برای این خودرو تعیین خواهد شد که نام های «طبس» و «سیستان» از جمله پیشنهاداتی است که مجوزهای لازم را نیز در وزارت صمت گرفته اند.
با این وجود از آنجایی که نام های یاد شده، آهنگ متناسب با نام های دیگر خودروهای ایران خودرو را ندارند، می توان پیش بینی کرد که نامی هم آهنگ با نام های پیشین ایران خودرو انتخاب شود.
البته ناگفته نماند که هزینه هایی نیز برای طراحی هویت بصری «ری را» مانند لوگو و… هزینه شده است که با تغییر نام پروژه هدر خواهند رفت؛ موضوعی که مدیران عامل اهمیت چندانی به آن نمی دهند و تنها تلاش دارند که پروژه های مختلف را به نام خود ثبت کنند.
مشخصات فنی K125
آن طور که گفته می شود، K125 با دو پیشرانه به بازار می آید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU5 پلاس بوده و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۱.۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می دهد و به چرخ های جلو می رساند. به احتمال بسیار زیاد، ری را در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می شود.
نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC7 پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی این خودروی جدید می رسد.
نظر شما