بازار خودرو در آستانه تحولی بزرگ!

به گفته وزیر صمت آیین نامه واردات خودرو‌های نو و کارکرده تا ۱۰ روز آینده تدوین می‌شود.

بازار خودرو در آستانه تحولی بزرگ!

عباس علی آبادی تصریح کرد: نوآوری‌هایی را در تدوین این آیین نامه واردات خودرو قرار خواهیم داد، زیرا اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.

او افزود: بنا داریم تحولی در وضع خودرو به وجود آوریم یعنی علاوه بر اینکه خودرو‌های موجود در یک وضع مناسب‌تری عرضه شوند خودرو‌های برقی نیز در اولویت وارد شوند که در تدارک زیرساخت‌های لازم برای خودرو‌های برقی هستیم.

علی آبادی گفت: نوآوری در حوزه خودرو‌های برقی بحث بسیار مهمی است که قرار است در کشور اتفاق بیفتد و منافع سرشاری را نصیب کشور کند از این حیث ما در موضوع محیط زیست هم وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد ضمن اینکه درآمدی که ناشی از عدم مصرف سوخت‌های فسیلی نصیب کشور می‌شود.

وزیر صمت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودرو‌های نو و کارکرده به خودرو‌های برقی محدود شود؟ افزود: اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.

 علی آبادی در باره زمان عملیاتی شدن این طرح گفت: آیین نامه واردات خودرو‌های نو و کارکرده تا ده روز آینده تدوین می‌شود.

او افزود: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط مناسب و ساده تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم. در درجه اول اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور می‌کند ضمن اینکه تاثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت به جهت اینکه مقدار سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند البته اولویت‌های بعدی خودرو‌های اشتراکی و خودرو‌های مردم خواهد بود.

 

منبع: موج
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی

    خواهشن برقی نیارین برق خانها را نمی تونین بدین آز اين غلطا نکنین شما مدیران که عقل درست حسابی ندارین

  • سعید

    شما سه چرخه وارد کنید خودرو برقی پیشکش، یه خودرو کارکرده میخاین وارد کنین این همه دارین طولش میدین

  • ایرانی

    جناب این یعنی همان هیچ معروف ،سنگ بزرگ ،پراید تا میلیاردی شدن با این شرایط ره می سپارد .
    و من اله توفیق

  • حسنی

    حقه ای دیگر برای سنگ اندازی در واردات خودرو! قدرت حاکم نتوانست و یا نخواست بازار خودرو را ساماندهی و آرامش اجتماعی را فراهم کند.مرگ بر مسئولین بی لیاقت، خودروسازان و دلالان خون آشام ملت که خودروهای بی کیفیت انحصاری را به قیمت های نجومی با منت به مردم می فروشند. خدا به حرمت این همه خون های به ناحق ریخته شده، سایه شما را از این مملکت کوتاه کنه تا شاید این مردم روی آرامش را به بینند.

  • حامد

    مردم امیدشان به خداست ودولت ، دولتمردان واردات راتسهیل نمایندوضعیتی خوبی پیش نیاوردیدباخودروهای بی کیفیت داخلی ولوازم خانگی بی کیفیت وبد

  • حسین

    آخه بیشرفها دست از سر مردم بردارید بگذارید مردم با پول حودشان بروند بخرند چرا این قدر احمق و نادان و مردم آزار هستید

  • ms

    خودتونم نمیفهمید دارین چه غلطی میکنین

  • ms

    شما همون خودروهای احتکارشده داخلی که به بهانه کمبودقطعات دپو شده را به مردم تحویل دهیدخودرو برقی پیشکشتون.

  • ایرانی

    سلام دولت محترم بین رضایت مشتی مونتاژ کار چینی و رضایت مردم یکی را باید انتخاب کند. خودرو ساز قیمت خودرا با فشار ورانت سه برابر کرده است و حالا کسی توان خرید ندارد . فرمان رهبری مبنی بر بی اعتباری معاملات وکالتی و قولنامه ای هم باعث قطع دست دلال شد. پیشنهاد میشود به هر ایرانی دارای گواهینامه رانندگی مجوز وارد کردن یک خودروی صفر کارخانه خارجی مورد تایید دولت بدهند. بازار طی یک هفته متعادل میشود. انتخابات نزدیک است رضایت مردم مهم است.

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد