شاه کلید وزیر صمت برای شکستن انحصار بازار خودرو
وزیر صمت با بیان اینکه قیمتگذاری خودرو باید بهعهده وزیر صمت باشد، گفت: هماکنون نهادهای مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمیدهند.
در بسیاری از کشورها، دولت دخالت قوی در قیمتگذاری خودروها دارد. این دخالت معمولاً به دو صورت انجام میشود: اول، تعیین قیمت حداکثر برای خودروها توسط دولت؛ دوم، تعیین محدودیتهایی برای واردات خودروها به کشور. در برخی کشورها، دولت تلاش میکند با تعیین قیمت حداکثر برای خودروها، قیمتها را در محدوده قابل قبولی نگه دارد و از افزایش غیرمنطقی قیمتها جلوگیری کند. در کشورهای دیگر، دولت با تعیین محدودیتهایی برای واردات خودروها، سعی میکند بازار داخلی خودروسازی را توسعه دهد و از وابستگی به خودروهای وارداتی کاسته شود. با این حال، در بسیاری از کشورها، دولت دخالت کمتری در قیمتگذاری خودروها دارد و این کار به بازار و شرکتهای خودروسازی واگذار شده است.
وزیر صمت در در این خصوص با بیان اینکه قیمتگذاری خودرو باید بهعهده وزیر صمت باشد، گفت: هماکنون نهادهای مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمیدهند.
وی افزود: در مورد قیمتگذاری خودرو مدتی است که دچار یک تعلل عمدی شدهایم، در زمان حاضر خودروساز نمیتواند خودش محصولات را بفروشد و برای همین پول قطعهساز را هم نمیتواند پرداخت کند و با چنین روندی زنجیره تأمین قطعات دچار مشکل میشود.
عباس علیآبادی ادامه داد: در حال شکستن انحصار بازار خودرو هستیم و دراینباره قوانین واردات را مشخص کردهایم، زیرا در یک رقابت سالم، صنایع رشد میکنند، البته واردات خودروهای نو برای همه مردم امکانپذیر است و برای واردات دستدوم هم اقدام میشود.
نظر شما