خودروسازی | خودرو | بازار خودرو | صنعت خودرو

خاص ترین کانسپت نیسان در راه بازار / احتمالا این عجیب ترین خودروی ژاپنی است که می بینید

کانسپت نیسان هایپر فورس تصویری آینده‌نگرانه از یک خودروی اسپرت برقی با پیشرانه ۱۳۴۱ اسب بخاری را به نمایش می‌گذارد.

خاص ترین کانسپت نیسان در راه بازار / احتمالا این عجیب ترین خودروی ژاپنی است که می بینید

شرکت خودروسازی نیسان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۳۳ در ژاپن تأسیس شد و امروزه خودروهای نیسان در بیش از ۱۶۰ کشور جهان به فروش می‌رسند. خودروهای نیسان شامل انواع مختلفی از خودروهای سواری، ون، کامیونت، اسپرت و SUV هستند. این شرکت با تمرکز بر فناوری و کیفیت، خودروهایی با طراحی مدرن و قابلیت‌های پیشرفته تولید می‌کند. همچنین، نیسان در حوزه خودروهای الکتریکی نیز فعالیت دارد و خودروهای الکتریکی نیسان از جمله پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در جهان هستند.

شرکت نیسان اخیرا از یک کانسپت بسیار خاص و منحصربفرد در نمایشگاه خودروی ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این کانسپت هایپر فورس (Hyper Force) نام دارد و یک کوپه اسپرت و آتشین با پیشرانه برقی ۱۳۴۱ اسب بخاری را به‌تصویر می‌کشد. برخی نشریات خودرویی معتقدند کانسپت نیسان هایپر فورس امیدها برای ادامه حیات گودزیلا یا همان GT-R را زنده نگه می‌دارد.

کانسپت-نیسان-هایپر-فورس-۲

طراحی جذاب کانسپت نیسان هایپر فورس

اولین چیزی که در برخورد با کانسپت نیسان هایپر فورس جلب توجه می‌کند، طراحی فوق‌العاده خشن و البته آیرودینامیک آن است. در دماغه این مفهومی تیغه‌هایی وجود دارند که به‌صورت الکترونیکی و با توجه به شرایط تغییر حالت می‌دهند. برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر، مهندسان نیسان روی گلگیرها نیز شکاف‌هایی را تعبیه کرده‌اند. مثل برخی از سوپراتومبیل‌های میلیون دلاری، درهای هایپر فورس رو به بالا باز می‌شوند. این درها ابعاد بسیار بزرگی دارند و تا نزدیکی‌های چرخ‌های عقب امتداد پیدا کرده‌اند.

کانسپت-نیسان-هایپر-فورس-۳

باله حجیم عقب، دیگر ویژگی شاخص کانسپت نیسان هایپر فورس است. این باله عرض زیادی دارد و ارتفاع، زاویه و ساختار آن در شرایط مختلف تغییر می‌کند. کانسپت جدید نیسان روی رینگ‌های کربنی با طراحی زیبا و آیرودینامیک سوار است.

کانسپت-نیسان-هایپر-فورس-۴

هر چند نیسان اشاره‌ای نکرده، ولی تمامی نسبت‌های بدنه کانسپت هایپر فورس گودزیلا را در ذهن تداعی می‌کنند. وجود چهار چراغ گرد در نمای عقب این حس را تشدید کرده و نشان می‌دهد که هایپر فورس DNA گودزیلا را در خود دارد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بلوک‌های نورانی سفید و قرمز در نمای روبرو، یادآور لوگوی تار از GT-R هستند.

کانسپت-نیسان-هایپر-فورس-۵

طراحی داخلی

کابین کانسپت نیسان هایپر فورس، به‌دلیل وجود LEDهای پرشمار بیننده را به یاد کیس‌های گیمینگ می‌اندازد! فرمان این کانسپت گرد نیست و مثل خودروهای مسابقه‌ای ساختاری مستطیلی‌شکل دارد. این ویژگی تأکید می‌کند که نیسان هایپر فورس برای تجربه هیجان در پیست توسعه یافته است.

کانسپت-نیسان-هایپر-فورس-۶

صندلی‌های نیسان هایپر فورس گودی بالایی دارند و به‌خوبی راننده را دربر می‌گیرند. کمپانی ژاپنی برای این کانسپت هیجان‌انگیز دو حالت رانندگی تعریف کرده که عبارتند از R (برگرفته از ریسینگ) و GT (برگرفته از گرند تورینگ). این حالت‌ها باز هم به گودزیلا اشاره می‌کنند!

کانسپت-نیسان-هایپر-فورس-۷

مشخصات فنی کانسپت نیسان هایپر فورس

نیروبخش کانسپت هایپر فورس یک پیشرانه برقی با قدرت ۱۰۰۰ کیلوات یا ۱۳۴۱ اسب بخار است. این پیشرانه از سیستم e-۴ORCE بهره می‌برد. بنابراین، باید گفت که هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می‌کنند. در رابطه با شتاب و سرعت این کانسپت الکتریکی اطلاعاتی در دست نیست؛ اما با دقت در تصاویر رسمی، می‌توان عدد ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را در سیستم هداپ دیسپلی خودرو مشاهده کرد. این رقم احتمالاً به حداکثر سرعت خودرو اشاره دارد.

انرژی مورد نیاز کانسپت هایپر فورس توسط باتری جامد تأمین می‌شود. خودروساز ژاپنی از ظرفیت این باتری پیشرفته حرفی به‌میان نیاورده و مشخص نیست که مسافت قابل پیمایش هایپر فورس چقدر است. البته از آنجایی که این کانسپت در دسته خودروهای اسپرت طبقه‌بندی می‌شود، نباید خیلی روی مسافت قابل پیمایش آن حساب باز کرد.

کانسپت-نیسان-هایپر-فورس-۹

گفتنی است نسل کنونی نیسان GT-R در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۰۷ معرفی شد. این خودرو در سال ۲۰۰۱ در قالب یک مدل مفهومی رونمایی شده بود و شش سال طول کشید تا نیسان نسخه تولید انبوه آن را روانه بازار کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار