در صنعت خودروسازی دنیا چه خبر است؟
تورم کار دست غول خودروسازی دنیا داد / محصولات جدید پورشه در راهند
شرکت خودروسازی پورشه نتایج ۹ ماهه خود را مطابق با پیشبینی سالانه گزارش کرد، اما هشدار داد که بخش لوکس نیز مانند سایرین از هزینههای بالاتر رنج میبرد.
پورشه یکی از معروفترین و برترین شرکتهای خودروسازی جهان است که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه در آلمان تأسیس شد. این شرکت به تولید خودروهای اسپرت و لوکس معروف است که با طراحی زیبا، عملکرد بالا و تکنولوژی پیشرفته، مورد توجه علاقهمندان به خودروهای اسپرت و لوکس قرار میگیرند. پورشه با تولید خودروهایی مانند ۹۱۱، بوکستر، کاین، پانامرا و ماکان، به یکی از برترین شرکتهای خودروسازی جهان تبدیل شده است. همچنین، پورشه با تمرکز بر توسعه خودروهای الکتریکی و هیبریدی، در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلایندههای هوا، نقش مهمی در صنعت خودروسازی دارد.
لوتز مشکه، مدیر مالی پورشه گفت: زنجیره تامین این خودروساز لوکس رو به بهبود بود، اما تورم بالا همراه با اوج سرمایهگذاری برای خط تولید محصولات جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۴ به این معنی بود که هزینههای آن همچنان بالا بود.
مشکه گفت: دولتها نرخهای بهره را به شدت افزایش دادند و این وضعیتی را ایجاد میکند که در آن مشتریان تمایلی برای سرمایهگذاری در یک محصول جدید ندارند.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز اظهار کرد که نگران است هزینههای وامگیری بالاتر باعث شود مشتریان از خرید خودروهای آن با وجود کاهش قابل توجه قیمتها اجتناب کنند و دیگر خودروسازان بزرگ نیز به همین ترتیب محتاط تر شدهاند.
افزایش تورم و عدم اطمینان اقتصادی تمایل خریداران را پس از سالها تقاضای پرفروش کاهش داده و به فروش سه ماهه برندهای لوکس آسیب زده است.
پورشه، پانامرا، تایکان و ماکان جدید و نسل جدید خودروهای اسپرت را در سال آینده عرضه خواهد کرد و امسال ۲ میلیارد یورو (۲.۹ میلیارد دلار سنگاپور) برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است که بالاترین رقم در یک دوره ۹ ماهه در جهان است. این خودروساز لوکس بازدهی ۱۸.۳ درصدی از فروش را با سود عملیاتی ۹ درصدی به ۵.۵ میلیارد یورو در ۹ ماهه اول سال گزارش داد.
طبق گزارش رویترز، تحویل خودروهای اسپرت تمام الکتریکی تایکان آن با ۱۱ درصد رشد به ۲۷ هزار و ۸۸۵ دستگاه رسید که نشاندهنده بهبودی از چالشهای زنجیره تامین در ایمنسازی برخی از قطعات خودروهای برقی باتریدار است.
نظر شما