مخالفین و موافقین وزیر ارتباطات چه گفتند ؟

مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها شد که اولین بررسی صلاحیت مربوط به علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود و در نوبت دوم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید.

مخالفین و موافقین وزیر ارتباطات چه گفتند ؟

جلسه علنی نوبت عصر مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات برگزار شد.

نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز به بررسی برنامه‌های کلی دولت چهاردهم پرداختند که بر همین اساس در ابتدا آقای پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان توضیحاتی از برنامه‌اش ارائه داد و سپس نمایندگان مخالف و موافق اظهارنظر کردند.

بعد از پایان بررسی برنامه کابینه چهاردهم، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها شد که اولین بررسی صلاحیت مربوط به علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود و در نوبت دوم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید. 

مخالفت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مخالفت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که پس از بررسی‌های متعدد پیرامون برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی اطلاعات و فناوری اطلاعات، صلاحیت او مورد تائید اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

احمد راستینه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون فرهنگی درباره ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت کرد.

سعیدی اعلام کرد: موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت و تاکید کرد که برنامه‌های وی مورد تایید اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

صالحی: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

مسلم صالحی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

وی ادامه داد: هاشمی جوان‌ترین عضو کابینه است اما آیا تجربه و اشراف کافی بر این وزارتخانه کلیدی را دارد.

رسایی: سیاست شترمرغی حاکم است/ باید یقه فیلترشکن فروشان گرفته شود

حمید رسایی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی هیچ راهکاری برای اجرایی کردن وظایف قانونی خود ارائه نداده است.

وی ادامه داد: سیاست شترمرغی در کشور حاکم است. باید یقه فیلتر شکن فروشان گرفته شود.

فاطمی: اولین وظیفه وزیر ارتباطات افزایش سرعت اینترنت است

داوود فاطمی نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز رقابت بر سر توسعه هوش مصنوعی است، گفت: تحول در حوزره‌های مربوط به وزارت ارتباطات ساده نیست و این تحول شئون زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در دهه شصت زندگی نمی‌کنیم بلکه در دهکده جهانی شبکه اطلاعات زندگی می‌کنیم.

وی افزود: وزیری می‌خواهیم که مسائل روز را به خوبی بفهمد و بتوانند تیمی از برترین نخبگان را در این عرصه دور هم جمع کند و او کسی نیست جز دکتر ستار هاشمی.

فاطمی با تاکید بر اینکه باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و بروی این تمرکز کنیم که وزارت ارتباطات امنیت اطلاعات ما را تضمین و برای پیچیده‌ترین حوزه‌های فناورانه سیاستگذاری کند، گفت: ستار هاشمی مرد زمانه خود است و بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در پست‌های قبلی خود با چالش‌هایی که درباره آن سخن گفته‌ایم دست و پنجه نرم کرده است. ستار هاشمی می‌تواند بخش دولتی و حاکمیتی و خصوصی را به هم پیوند دهد و ارتباط را با دانشگاه و بخش خصوصی و دولتی برقرار کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: وزارت ارتباطات سازمانی است که باید در آن تصمیماتی سخت گرفت و ستار هاشمی مرد میدان‌های سخت و پیچیده است و می‌تواند در زمان مناسب تصمیمات حیاتی بگیرد.

وی افزود: در زمانه‌ای که غرب و شرق بر روی آخرین فناوری‌های اطلاعاتی در حال نبرد هستند و نبردهای میدانی جای خود را به نبردهای سایبری داده و شرکت‌های دانش بنیان در حال سبقت گرفتن از هم هستند، نمی‌توانیم مثل گذشته فکر کنیم.

فاطمی تصریح کرد: نباید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار معجزه داشت چون چالش‌های اساسی پیش پایش خواهد بود ولی اولین وظیفه افزایش سرعت اینترنت است و دومین برنامه توجیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع فیلتر است.

داداشی: برنامه وزیر ارتباطات برای عدم آنتن‌دهی چیست؟

ولی داداشی نماینده آستارا در بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به عنوان نماینده مخالف در صحن علنی مجلس در نوبت بعد از ظهر، اظهار کرد: آقای هاشمی! شما انسان شایسته‌ای هستید. من از سر دلسوزی با شما صحبت‌هایی دارم و خدای ناکرده این حس در شما به وجود نیاید که از سر عداوت حرف می‌زنند ما در کشورمان مشکلات عدیده‌ای در حوزه وزارت ارتباطات داریم و سایر نمایندگان در هر روستایی که می‌رویم مشکل آنتن دهی دارند.

وی افزود: ما مورد گلایه و سوال مردم هستیم مردم به شما دسترسی ندارند و نمی‌توانند شما را پیدا کنند و نمی‌توانند معاونین شما را پیدا کنند و بعداً مردم نمی‌توانند مدیران ارشد شما را در استان‌ها پیدا کنند و به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند. از عدم آنتن دهی در روستاها مردم عصبانی هستند و در اماکن گردشگری نیز پوشش آنتن‌های مختلف وجود ندارد.

ذوالنوری: از رئیس جمهور بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات متشکرم

مجتبی ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: از رئیس جمهور محترم تشکر ویژه دارم بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات؛ نخبه علمی کشوری و جهانی، جناب آقای دکتر ستار هاشمی.

وی افزود: امروز اینترنت نه‌تنها جزو لاینفک زندگی همه مردم است، بلکه در حقیقت اساس زندگی مردم به او وابسته است. ما دولت الکترونیک را داریم ترویج می‌دهیم. امروز حاکمیت ملی کشورها، حاکمیت اقتصاد ریالی، پولی و بانکی، حاکمیت نظامی و امنیتی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی متأثر از فضای مجازی و اینترنت است.

ذوالنوری: از رئیس جمهور بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات متشکرم

ذوالنوری تاکید کرد: در آینده نزدیک این مصاف بسیار عمیق‌تر خواهد شد. با اجرایی شدن پروژه بسیار گسترده استارلینک و فعال شدن ده‌ها هزار ماهواره در مدار لئو، مدار نئو، هئو و ژئو، و ماهواره‌های مختلف پژوهشی، مخابراتی، تجاری و جاسوسی در بالای سر ما، ما شرایط بسیار پیچیده‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل ما را تحت تأثیر قرار دهد. امروز باید بپذیریم که اقتصاد مردم ما ارتباط ما با دنیا، تبادل اطلاعات ما، به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی بستگی دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند. امروز ظهور پلتفرم‌ها و پیام رسان‌ها، بدافزارها، نرم‌افزارها، می‌تواند همه ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تشکیل شبکه ملی اینترنت پایه‌ای که در تأمین موتور جست‌وجو، فضای ابری، محتوای لازم، پلتفرم‌های لازم و همه نیازمندی‌ها به شکلی که هم تهدیدات را دفع کند و هم ارتباط دانشمندان ما، پژوهشگران ما، نخبگان ما، تجار ما را با دنیا بتواند تأمین کند؛ امروز یک نیاز و ضرورت جدی است.

وی افزود: خبر دارید که در همه آشوب‌ها آن چیزی که امنیت ملی را تهدید می‌کند، استفاده از فضای مجازی توسط دشمن است. ممکن است گزینه‌های متعددی برای این مسئولیت وجود داشته باشند. اینجا من تشکر جدی از جناب آقای دکتر پزشکیان دارم که یک نخبه جوان را سکاندار این کشتی ترقی و تعالی قرار داده. جناب آقای دکتر ستار هاشمی از ۲ درصد نخبگان برتر دنیا در این عرصه است. شما نمی‌توانید عرصه‌ای را در کشور در زمینه آی تی، دولت الکترونیک، ایجاد پلتفرم‌ها، گسترش فضای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی و فضای سایبر و محیط اینترنت به نظر آورید که آنجا جای پای تأثیرگذاری آقای ستاد هاشمی مشهود نباشد.

وی در پایان گفت: عزیزانی هم که به‌عنوان مخالف صحبت کردند، ضمن احترام به فرمایشاتشان، نکته جان‌داری نگفتند که رد مسئولیت ایشان باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد