مترو تهران | شهردار تهران

واکنش شهردار تهران به خرابی های مکرر مترو / ورود قطارهای جدید به ناوگان مترو از سال آینده

زاکانی گفت: قطار‌های جدید مترو از سال آینده وارد خطوط خواهند‌شد.

واکنش شهردار تهران به خرابی های مکرر مترو / ورود قطارهای جدید به ناوگان مترو از سال آینده

متروها یکی از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهرها هستند، با این حال گاهی وقوع حوادث در آنها امری اجتناب ناپذیر است. حوادث مترو می‌تواند شامل تصادفات، تأخیرها، آتش‌سوزی یا حتی انفجارها باشد. برنامه‌های دقیق ایمنی، تعمیر و نگهداری دوره‌ای و آموزش مناسب به پرسنل و مسافران می‌توانند کمک کنند تا حوادث در متروها کاهش یابند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص خرابی‌های اخیر در ناوگان مترو گفت: ما با یک ناوگان فرسوده از قبل مواجه هستیم و قطار‌های دی. سی مربوط به دهه ۷۰ است که امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که علاوه بر اورهال اساسی، بازبینی‌هایی انجام و در مدل جدید خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: در کنار این فرسودگی اتفاقاتی است که رخ می‌دهد، مثلا اتفاق یکشنبه شب در بحث انتقال سوزن و جابه‌جایی بود که باعث اختلال شد و بنابراین در ناوگان موضوع ناظر به فرسودگی است.

زاکانی گفت: در تجهیز نیز مسائلی وجود دارد مثلا در بحث اتفاق هفته گذشته پست برق دچار آتش سوزی شده بود و بررسی‌ها نشان داد که خرابکاری نبود.

شهردار تهران اظهار کرد: از طرفی با اورهال قطار‌ها و از طرف دیگر با خرید واگن‌های جدید که طبق قرارداد از سال آینده وارد کشور می‌شود پیگیر حل مشکل در حوزه مترو هستیم و با ۷۹۱ واگن وارداتی و ۱۱۳ واگنی که با همکاری واگن‌سازی تهران، مپنا و جهاد دانشگاهی و دیگر بخش‌ها خواهد بود، از سال آینده رام‌های قطار وارد خطوط می‌شود و این مشکلات را نیز پشت سر می‌گذاریم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر