خداحافظی املاکی ها با حق الزحمه های نجومی / تاثیر سامانه خودنویس در بازار اجاره مسکن

یک کارشناس سیاست گذاری مسکن گقت: کاهش حق الزحمه های نجومی که توسط مشاوران املاک پیش این دریافت می شد با راه اندازی سامانه خودنویس برطرف شده و ما شاهد بهبود وضعیت معاملات در بخش اجاره هستیم.

خداحافظی املاکی ها با حق الزحمه های نجومی /  تاثیر سامانه خودنویس در بازار اجاره مسکن

بازار مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد هر کشور است که تأثیر زیادی بر اقتصاد کلان دارد. در این بازار، خرید و فروش ملک‌ها انجام می‌شود و قیمت‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عرضه و تقاضا، نرخ بهره، رشد اقتصادی و سیاست‌های دولتی قرار دارند.

غلامی کارشناس سیاست گذاری مسکن  با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس در راستای بهبود بازار اجاره مسکن راه اندازی شده است شاهد برقراری عدالت و شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن هستیم، گفت : سامانه خودنویس در حال حاضر نقش موثری در کاهش دلالی و سوداگری بازار اجاره مسکن داشته است.

وی افزود:  بازار اجاره مسکن در گذشته به دلیل آنکه این سامانه راه اندازی نشده بود با مشکلات بسیار زیاد از جمله افزایش دلالی و سوداگری روبرو بود که با راه اندازی این سامانه تمامی مشکلات در این بخش برطرف شده است.

او گفت: کاهش حق الزحمه های نجومی که توسط مشاوران املاک پیش این دریافت می شد با راه اندازی این سامانه برطرف شده و ما شاهد بهبود وضعیت معاملات در بخش اجاره هستیم.

غلامی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه  ما شاهد شفافیت ۱۰۰ درصدی معاملات مسکن در این بازار هستیم. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر