اختصاصی تیترکوتاه؛

دستور سازمان هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیط + سند

در روزهایی که بحث قیمت بلیط هواپیما هر روز داغ تر می شود، اجرا کردن یک حکم که نزدیک به یک سال است مسکوت مانده چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

دستور سازمان هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیط + سند

عوارض توسعه فرودگاهی کشور یک قسمت جدید برای دریافت از مشتری است تا با کمک این هزینه مشخصا فرودگاه های بین المللی کشور را توسعه و بهبود دهند. سال گذشته بود که دریافت این عدد از مشتری با هزینه ۱۰ یورویی مشخص شد و البته در همان زمان با مخالفت هایی روبرو شد که اجرای آن مسکوت ماند.

با این حال این عدد از شهریور ماه امسال طی بخشنامه های مختلفی که از طرف ایرلاین های کشور و حتی ایرلاین های خارجی اعلام شده، قرار است از مشتریان دریافت شود. دریافت این هزینه جدید در کنار عوارض خروج از کشور، عوارض فرودگاهی و ...  می تواند به افزایش قیمت پروازهای خارجی منجر شود. 

عوارض الکویتیه

در متن این بخشنامه آمده است که: بنا به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ عوارض توسعه فرودگاهی به مبلغ ۱۰ یورو به نرخ ارز مبادله ای کشور از تمامی مسافران پروازهای خارجی دریافت خواهد شد. به همین سبب از این پس در بلیط های خارجی یک بند جدید به عنوان عوارض توسعه فرودگاهی به صورت ثابت قرار خواهد گرفت. 

بخشنامه یورو قشم

البته این بخشنامه مشخص کرده است که کودکان زیر دوسال (نوزادان) و همچنین پروازهای خارجی به مقاصد زیارتی از جمله: بغداد، نجف، مدینه، جده و دمشق از پرداخت این عوارض معاف خواهند بود. 

با یک حساب سر انگشتی ساده متوجه خواهیم شد که از این پس تمامی پروازهای خارجی در بهترین حالت ممکن حداقل ۴۷۰ هزارتومان (نرخ ارز مبادله ای در تاریخ انتشار گزارش معادل با ۴۶.۹۰۰ تومان است) افزایش خواهد داشت. 

عوارض ارمنیا

البته امیدواریم که این عدد دریافت شده از مسافرین پروازهای خارجی واقعا برای توسعه فرودگاه های بین المللی و زیرساخت های این فرودگاه ها در کشور هزینه شود چرا که اکنون یکی از بزرگترین نیازهای گردشگری کشور را می توان نبود زیرساخت های لازم در فرودگاه های بین المللی دانست. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر