دردسر تبلیغات ارزهای دیجیتال برای میلیاردر معروف

اندرو فارست، میلیاردر استرالیایی، به‌‌دلیل نقش متا در انتشار تبلیغات کلاهبرداری مرتبط با رمزارز که حاوی تصاویری از او بوده است، شکایتی ثبت کرد.

دردسر تبلیغات ارزهای دیجیتال برای میلیاردر معروف

تبلیغات ارزهای دیجیتال یکی از بخش‌های مهم و جدید در صنعت تبلیغات است که با رشد روزافزون این بازار، نقش مهمی در جذب مشتریان و افزایش آگاهی عمومی ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند.

قاضی دادگاه فدرال آمریکا درخواست متا را برای رد دعوی حقوقی‌ای که اندرو فارست، میلیاردر استرالیایی، علیه این شرکت مطرح کرده بود نپذیرفت. این پرونده به تبلیغات فریبکارانه‌ای ارتباط دارد که با سوء‌استفاده از تصویر فارست برای تبلیغ ارز دیجیتال تقلبی و سایر سرمایه‌گذاری‌های کلاهبرداری در فیس بوک منتشر شده است.

طبق اعلام قاضی کیسی پیتس در دادگاه ناحیه‌ای سن‌خوزه‌ی کالیفرنیا، فارست می‌تواند ثابت کند که سهل‌انگاری متا در اجازه‌دادن به انتشار تبلیغات کلاهبرداری کریپتویی، نقض تعهد این شرکت برای فعالیت تجاری به شیوه‌ای معقول بوده است. به‌گزارش رویترز، میلیاردر استرالیایی همچنین می‌تواند ثابت کند نام و اعتبار او نه‌تنها ازطرف ناشران تبلیغات دروغین، بلکه مستقیماً ازطرف متا نیز مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

قاضی پیتس در حکم خود نوشت: «دکتر فارست ادعا می‌کند متا از انتشار تبلیغات حاوی تصویر او، سود بیشتری نسبت‌به شرایط منتشرنشدن این آگهی‌ها به‌دست آورده است. این ادعا برای اثبات اینکه سوءاستفاده‌ی مورد ادعا، به نفع متا بوده است، کفایت می‌کند.»

متا برای رد اتهام مربوط‌به شکایت فارست، به ماده‌ی ۲۳۰ قانون ارتباطات استناد کرده بود. این ماده در قبال محتوایی که کاربران منتشر می‌کنند به پلتفرم‌های آنلاین مصونیت می‌دهد.

به‌هرحال قاضی پرونده باور دارد ادعای فارست می‌تواند تناقضی را در خصوص ماهیت بی‌طرفانه‌ی سیستم تبلیغاتی متا نشان دهد. طبق ادعای فارست، این سیستم صرفاً نوعی ابزار خنثی محسوب نمی‌شود که هرکسی بتواند از آن استفاده یا سؤاستفاده کند و در اصل در محتوای تبلیغات نقش دارد.

فارست ادعا می‌کند بیش‌از ۱٬۰۰۰ مورد تبلیغ جعلی با سؤاستفاده از تصویر او در فاصله‌ی آوریل تا نوامبر ۲۰۲۳ (فروردین تا آذر ۱۴۰۲) در فیسبوک استرالیا منتشر شده که ضررهای مالی میلیونی برای قربانیان این کلاهبرداری به‌دنبال داشته است.

فارست، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت تولید سنگ آهن Fortescue Metals Group اکنون ۶۲ سال سن دارد و به‌همراه خانواده‌اش ثروتی معادل ۱۶٫۵ میلیارد دلار آمریکا را مدیریت می‌کند.

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها