گزارش تیتر کوتاه از بهترین کشورها برای گذراندن دوران طلایی کهنسالی؛

بهشت بازنشستگان دنیا کجاست؟

بازنشستگان به حمایت‌های مختلفی از جمله تامین مالی کافی، خدمات بهداشتی و درمانی، و فعالیت‌های اجتماعی نیاز دارند. بسیاری از کشورها بهترین خدمات را به بازنشستگان ارائه می دهند. در این گزارش لیستی از کشورهای مناسب برای گذراندن دوران بازنشستگی را مشاهده می کنید.

بهشت بازنشستگان دنیا کجاست؟

سال‌های بازنشستگی را «سال‌های طلایی» می‌نامند، زیرا زمانی است که می‌توانید پس از چندین سال کار کردن، آرامش داشته باشید و از زندگی لذت ببرید.  جایی که برای گذراندن بازنشستگی خود انتخاب می‌کنید می‌تواند تفاوت زیادی در تجربه این دوران طلایی ایجاد کند.

عواملی که در انتخاب مقصد بازنشستگی باید در نظر گرفت:

امنیت مالی

به هزینه‌های زندگی در مقصد مانند قیمت‌های مواد غذایی، حمل‌ونقل و به ویژه مسکن دقت کنید. نه تنها اجاره، بلکه هزینه آب و برق و دارایی را نیز در نظر بگیرید. هزینه‌های مسکن در مناطق مختلف یک کشور می‌تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین حتما مناطق مختلف را جست‌وجو کنید.

یکی دیگر از مواردی که بر امنیت مالی شما تأثیر می‌گذارد این است که چگونه می‌توان بازنشستگی و مزایای شما را هنگام عزیمت به یک کشور جدید منتقل کرد. بررسی کنید که آیا می‌توانید حقوق بازنشستگی و مزایای خود را به کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید منتقل کنید. آیا هنوز حقوق و مزایا را از کشور خود دریافت خواهید کرد؟ به برنامه‌های مختلف بازنشستگی و گزینه‌های تامین اجتماعی نگاه کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید یک بازنشستگی راحت داشته باشید، صرف نظر از اینکه تصمیم می‌گیرید کجا زندگی کنید. همچنین، پیامدهای مالیاتی جابه‌جایی و انتقال مستمری خود را درک کنید. برخی از مکان‌ها نرخ مالیات بسیار پایین تری نسبت به سایرین دارند.

مراقبت‌های بهداشتی

معاینات منظم و مشاوره با پزشک متخصص با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در کشور جدید به دنبال مکانی با بیمارستان‌های باکیفیت، امکانات رفاهی مقرون‌به‌صرفه، پزشکان قابل اعتماد و خانه‌های سالمندان باشید. از مراقبت‌های مخصوص سالمندان در کشور مقصد اطمینان حاصل کنید.

مطمئن شوید که از پس هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی خود بر می‌آیید. این بدان معنی است که بدانید کدام خدمات پزشکی، مانند آزمایش‌ها و داروها، توسط دولت پشتیبانی می‌شوند. همچنین، به این فکر کنید که ویزیت و نسخه پزشک، همراه با هر نیاز بهداشتی مداومی که ممکن است داشته باشید، چقدر هزینه خواهد داشت.

سبک زندگی

در نظر بگیرید که چگونه می‌خواهید در دوران بازنشستگی زندگی کنید. در حالت ایده آل، زندگی پس از کار شما باید استاندارد فعلی زندگی شما را حفظ یا حتی بهبود بخشد. اگر از گشت و‌گذار در رستوران‌های خاص یا خرید در فروشگاه‌های سطح بالا لذت می‌برید، مکان‌هایی را که گزینه‌های مشابهی ارائه می‌دهند در اولویت خود قرار دهید.

همچنین آب و هوا و جغرافیای مناسب خود را در نظر داشته باشید. در مورد محیط ایده آل خود فکر کنید و مکانی را انتخاب کنید که مکمل ترجیحات شما باشد. فعالیت هایی را که از آنها لذت می‌برید مشخص کرده و مطمئن شوید که منطقه انتخاب شده، فرصت هایی برای دنبال کردن سرگرمی‌های شما ارائه می‌دهد. بسته به آنچه که شما را هیجان زده می‌کند، به دنبال مکان هایی با مسیرهای پیاده روی، زمین‌های ورزش یا مراکز شهر پر جنب و جوش باشید.

یکی دیگر از موارد مهم، زبان است. شما می‌خواهید در سال‌های بازنشستگی خود احساس راحتی داشته باشید. بسیاری از نقاط مورد نظر مهاجران دارای جوامعی هستند که به جمعیت بین‌المللی پاسخ می‌دهند، یا حداقل اطمینان حاصل کنید که زبان گفتاری شما در کشور انتخابی به خوبی قابل درک است.

در ادامه لیستی از بهترین کشورهای جهان را برای گذراندن دوران بازنشستگی مشاهده می‌کنید:

نروژ

کشور نروز به طور مداوم در لیست بهترین مکان‌ها برای گذراندن دوران بازنشستگی قرار می‌گیرد. سلامتی در دوران بازنشستگی بسیار مهم است و نروژ در تامین سلامتی بازنشستگان سابقه خوبی دارد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی رتبه برتر آنها باعث می‌شود افراد سالم و طولانی تر زندگی کنند - دقیقاً همان چیزی که برای سال‌های طلایی خود می‌خواهید. شما می‌توانید در طرح بیمه ملی نروژ ثبت نام کنید و هنگامی که به این کشور نقل مکان می‌کنید خدمات مراقبت‌های بهداشتی را دریافت کنید. علاوه بر این، این کشور ویزاهای اقامت دائم و اخذ تابعیت را به مهاجران ارائه می‌دهد.

نروژ دارای اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی است. مردم در نروژ از نظر رفاه مادی بالاترین رتبه را داشته و درآمد سرانه بالایی کسب می‌کنند، در واقع در این کشور مردم آرامش مالی دارند. مهاجرت به نروژ به شما امکان می‌دهد به طرح بیمه ملی برای مراقبت‌های بهداشتی بپیوندید. همچنین می‌توانید ویزای اقامت دائم دریافت کنید و در نهایت شهروند این کشور شوید. نروژی‌ها به عشقشان به فضای باز معروف هستند. زیرساخت‌های این کشور برای تشویق به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، و گذراندن وقت در طبیعت طراحی شده‌اند که همگی برای دوران بازنشستگی عالی هستند. مناظر خیره‌کننده با آبشار ها، کوه‌ها و خط ساحلی خیره‌کننده فرصت‌های ویژه‌ای برای تفریح فراهم می‌کند.

سوئیس

سوئیس با مناظر زیبا، آلپ‌های پوشیده از برف زیبا، دریاچه‌ها و دره ها، یکی از کشورهای برتر برای دوران بازنشستگی است. به بی‌طرف بودن در سیاست شناخته شده، در رده کشورهای ایمن قرار گرفته و نرخ مالیات پایینی دارد. سوئیس یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی جهان را با امکانات عالی، پزشکان بسیار آموزش دیده و درمان‌های پیشرفته در اختیار دارد. این امکانات به بازنشستگان آرامش خاطر می‌دهد.

در سوئیس سبک زندگی آرامی خواهید داشت، اما شهرهایی مانند زوریخ سرزنده و مدرن هستند. در این کشور به چهار زبان اصلی صحبت می‌شود: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش. مهاجرت به سوئیس همراه با لذت بردن از فرهنگ غنی و کیفیت عالی زندگی است.

ایسلند

ایسلند دارای مناظر خیره‌کننده با آبشارها و سواحل شن سیاه و همچنین دهانه‌های آتشفشانی و نورهای شمالی زیبا است. ایسلند بسیار امن است و اغلب در بررسی‌های ایمنی رتبه بالایی دارد. یک جامعه کوچک و دوستانه دارد که مردم از یکدیگر حمایت می‌کنند. زبان اصلی ایسلندی است، اما بسیاری از مردم در ریکیاویک به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

جدا از مناظر زیبا، سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایسلند بیمه سلامت را ارائه می‌دهد. هر کسی که بیش از شش ماه در این کشور اقامت داشته باشد، به طور خودکار تحت پوشش قرار می‌گیرد. ایسلند تحت تأثیر میراث وایکینگ ها، نمایشگاه‌های فرهنگی را در قالب تئاتر، گالری، کتابفروشی و ارکستر سمفونیک ارائه می‌دهد.

کیفیت زندگی در ایسلند امید به زندگی بالا را تضمین می‌کند که در این زمینه بالاترین رتبه در اروپا را دارد. اگر می‌خواهید از هوای مطبوع لذت ببرید، این کشور از سطح آلودگی بسیار پایینی برخوردار است و پیشرو جهانی در سالم‌سازی آب و انرژی‌های تجدیدپذیر است. همچنین دارای یکی از بهترین سیستم‌های بازنشستگی در سطح جهان بوده که امنیت مالی را برای بازنشستگان تضمین می‌کند. اگر به تفریحات ورزشی علاقه مند هستید، در این کشور می‌توانید از پیاده روی، کایاک سواری، اسب سواری یا پیاده روی روی یخچال‌های طبیعی لذت ببرید.

ایسلند

ایرلند

در ایرلند، تپه‌های زیبا و دهکده‌های دوست‌داشتنی را برای لذت بردن خواهید یافت. آب و هوا در تمام طول سال معتدل است و باران کافی برای سبز و تازه نگه داشتن گیاهان وجود دارد. زمستان‌ها خنک و تابستان‌ها معتدل است. ایرلند دارای مناطق سر سبز زیبا و صخره‌های خیره‌کننده در کنار اقیانوس اطلس است. می‌توانید از پیاده روی در امتداد ساحل یا در حومه شهر لذت ببرید و به تماشای مناظر شگفت‌انگیزی بپردازید.

ایرلند از سیستم بهداشت عمومی خوبی برخوردار بوده که برای بازنشستگان بسیار مهم است. ممکن است برای درمان‌های غیر اورژانسی تاخیر وجود داشته باشد، اما مهاجران می‌توانند برای گزینه‌های بیشتر بیمه درمانی خصوصی خریداری کنند. انگلیسی زبان اصلی است که در ایرلند صحبت می‌شود، و آن را به یک انتخاب ایده آل برای بازنشستگانی تبدیل می‌کند که نمی‌خواهند با موانع زبانی دست و پنجه نرم کنند.

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ ممکن است کوچک باشد، اما برای بازنشستگانی که به دنبال یک زندگی راحت و با فرهنگ هستند، بهترین گزینه است. لوکزامبورگ دارای یکی از بالاترین درجات تولید ناخالص داخلی در جهان است که زیرساخت‌های عالی، شبکه ایمنی اجتماعی قوی و امکانات رفاهی عالی دارد. در جنگل‌های سرسبز پیاده‌روی و در مسیرهای دیدنی دوچرخه‌سواری کرده، یا به سادگی در یکی از پارک‌ها و باغ‌های متعدد استراحت کنید. لوکزامبورگ زیبایی طبیعی خیره‌کننده‌ای دارد.

لوکزامبورگ کیفیت بالایی از زندگی و مراقبت‌های بهداشتی را ارائه می‌دهد. یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی اجباری وجود دارد که حدود ۹۸٪ از جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد. افزایش سطح مالی در دوران بازنشستگی آن را به پناهگاهی برای داشتن یک زندگی پایدار تبدیل می‌کند. علاوه بر این، کشور قوانین مالیاتی جدیدی را برای افزایش فشار مالیاتی و انطباق با نیازهای تورمی فعلی وضع کرده است.

تمرکز دولت بر ایمن‌سازی آب لوله کشی برای آشامیدن است. بازارهای محلی دارای فروشگاه‌ها و رستوران‌های شیک بسیاری هستند. لوکزامبورگ دارای اقتصاد قوی و بالاترین درآمد سرانه در جهان است. لوکزامبورگ ترکیبی از فرهنگ هاست که زبان‌های رسمی فرانسه، آلمانی و لوکزامبورگ است. به علاوه، اگر پنج سال متوالی در لوکزامبورگ زندگی می‌کنید، می‌توانید برای شهروندی درخواست دهید.

لوکزامبورگ

هلند

هلند با رتبه ۵ در رتبه‌بندی شاخص شادی، می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک زندگی اجتماعی خوب و اقامتی امن هستند، مناسب باشد. همچنین به طور مداوم از نظر شادی و رفاه کلی در رتبه بالایی قرار دارد. اگر دوست دارید با دوچرخه سواری روزانه تناسب اندام خود را حفظ کنید یا به دنبال راهی بی‌دردسر برای فعال ماندن هستید، پس هلند مکان مناسبی برای شماست. هلند یکی از بهترین سیستم‌های بازنشستگی را در سراسر جهان دارد که می‌تواند مزایای متعددی را ارائه دهد. سه طرح بازنشستگی مختلف وجود دارد - دولتی، محل کار و خصوصی. هلند از یک سیستم حمل‌ونقل عالی برخوردار است. قطارها، ترامواها و اتوبوس‌ها متداول و قابل اعتماد هستند و در بسیاری از شهرها به راحتی می‌توانند پیاده روی کنید.

هلند یک مکان عالی برای بازنشستگان کشورهای دیگر است. اگر کشور شما با هلند توافقنامه مالیاتی خاصی دارد، می‌توانید به راحتی مستمری خود را به آنجا منتقل کرده و پس از نقل مکان باید مالیات هلندی را پرداخت کنید، اما می‌توانید تا ۵۰۰۰۰ یورو بدون مالیات نیز پس انداز داشته باشید.

استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای بازنشستگی با بودجه محدود است، زیرا در رتبه سوم جهان برای امور مالی در بازنشستگی قرار دارد. استرالیا از سیستم بانکی قوی با بسته‌های تسهیلاتی ویژه بهره‌مند است. بازنشستگان در این کشور مستمری کافی و مشخصی دارند. استرالیا دارای سواحل زیبا و آب‌های شفاف است. می‌توانید وقت خود را به شنا، آفتاب گرفتن یا لذت بردن از مناظر شگفت‌انگیز اقیانوس بگذرانید.

استرالیا گزینه‌های عالی برای مراقبت‌های بهداشتی دارد. شهروندان و کسانی که از کشورهای خاص هستند می‌توانند از خدمات پزشکی استفاده کنند. اگر می‌خواهید در استرالیا بازنشسته شوید، می‌توانید برای ویزای چهارساله بازنشستگی تجدیدپذیر درخواست دهید.

نیوزلند

نیوزلند همچنان یکی از گزینه‌های برتر برای بازنشستگی است، حتی رتبه هشتم را داشته باشد. این کشور از نظر جنبه‌های مالی بازنشستگی در ده کشور برتر باقی می‌ماند و کیفیت زندگی بالایی را ارائه می‌دهد. نیوزلند دارای آب و هوای مناسب با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. این امر آن را به گزینه‌ای جذاب برای بازنشستگانی تبدیل می‌کند که به دنبال فرار از زمستان‌های سخت یا تابستان‌های سوزان هستند. همچنین برای علاقه مندان به طبیعت گزینه‌های ویژه‌ای دارد، افراد می‌توانند از پیاده روی، کایاک سواری، اسکی یا صرفاً تماشای مناظر خیره‌کننده لذت ببرند.

این کشور همچنین دارای مدارس خوب، آمار پایین جرم و جنایت، و دولت با ثباتی است که آن را به مکانی امن برای بازنشستگی تبدیل کرده است. نیوزلند دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی خوبی است که شامل خدمات عمومی و خصوصی است. دولت هزینه مراقبت‌های بهداشتی برای ساکنان و حتی مهاجران را پرداخت می‌کند. همچنین یک برنامه ویژه به نام طرح جبران حوادث برای کمک به پوشش هزینه‌های حوادث دارد.

نیوزلند

آلمان

آلمان به دلیل حال و هوای مدرن و تاریخ غنی خود مکانی عالی برای بازنشستگی امریکایی‌ها است. بر اساس گزارش Global Reporting Initiative، آلمان اخیرا از رتبه یازدهم به رتبه نهم صعود کرده است. با بهبود مستمر در امور مالی بازنشستگی و شرایط زندگی، زندگی امن و راحت را برای مهاجران بازنشسته فراهم می‌کند.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی آلمان تضمین می‌کند که بازنشستگان به مراقبت‌های پزشکی با کیفیت بالا با قیمت مقرون به صرفه دسترسی دارند. با بیمه درمانی اجباری، ساکنان می‌توانند انتظار پوشش ویزیت پزشک، اقامت در بیمارستان، داروها و مراقبت‌های پیشگیرانه را داشته باشند. بسته به سابقه کاری خود می‌توانید برای بازنشستگی در آلمان اقدام کنید. جدای از این، امنیت مالی را می‌توان از طریق طرح‌های بازنشستگی خصوصی به‌دست آورد. سیستم حمل‌ونقل عمومی در آلمان در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

دانمارک

دانمارک با رتبه دهم در این لیست، محیطی امن و تمیز را به مهاجران ارائه می‌دهد. رتبه بالایی در شاخص‌های مالی در بازنشستگی و کیفیت زندگی دارد. این کشور به تلاش برای کاهش آلودگی هوا برای افزایش امتیاز عوامل محیطی و کمک به سبک زندگی سالم مشهور است. با پیشرفت در انرژی‌های تجدیدپذیر، این کشور قادر است ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.

دانمارک همچنین دارای یکی از بهترین سیستم‌های بازنشستگی عمومی در جهان است. ساکنان، واجد شرایط دریافت حقوق بازنشستگی پایه جهانی با مزایای اضافی بر اساس سهمشان در طول زندگی کاری هستند. این کشور اسکاندیناوی همچنین مراقبت‌های بهداشتی همگانی را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که همه به مراقبت‌های پزشکی با کیفیت بالا دسترسی دارند. این یک مزیت قابل توجه است، به ویژه هنگامی که با افزایش سن، احتمال نیاز به مراقبت‌های پزشکی بیشتر می‌شود. به دلیل سیستم بهداشت و درمان خوب، حتی در طول همه گیری ویروس کرونا، امید به زندگی در دانمارک برخلاف سایر کشورها کاهش نیافت.

تقریباً ۹۰٪ از جمعیت به زبان انگلیسی مسلط هستند و همین ویژگی دانمارک را به یکی از بهترین کشورها برای بازنشستگی تبدیل می‌کند. هزینه مسکن در دانمارک نسبتاً مقرون به صرفه است. سیستم حمل‌ونقل عمومی به خوبی توسعه یافته و باعث می‌شود که بیشتر مردم بدون خودرو رفت و آمد کنند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد