از میوه پاپایا چه می دانید؟

پاپایا حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها و پتاسیم است. مزایای سلامتی احتمالی خوردن پاپایا ممکن است شامل کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت، سرطان و غیره باشد. پاپایا، پاپاو یا پاپاو، میوه ای نرم و گوشتی از گونه گیاهی کاریکای پاپایا است.

از میوه پاپایا چه می دانید؟

برخی از ترکیبات آلی موجود در پاپایا ممکن است به جلوگیری از التهاب و استرس اکسیداتیو در بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن، مانند دژنراسیون ماکولا کمک کند.

یکی از این ترکیبات، به نام لیکوپن، ممکن است به محافظت از اپیتلیوم رنگدانه شبکیه - بخشی از شبکیه ضروری برای بینایی سالم - در برابر التهاب و استرس اکسیداتیو کمک کند.

پاپایا همچنین حاوی کاروتن است، ترکیبی که رنگ نارنجی متمایز به پاپایا می دهد. کاروتن با بهبود بینایی و پیشگیری از شب کوری ارتباط دارد.

زیگزانتین، یک آنتی اکسیدان موجود در پاپایا، پرتوهای مضر نور آبی را فیلتر می کند. تصور می شود که نقش محافظتی در سلامت چشم ایفا می کند و ممکن است از دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند.

مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد و می تواند از بدتر شدن این بیماری جلوگیری کند.

این ممکن است به دلیل اجزای رژیم غذایی موجود در میوه ها و سبزیجات، مانند آنتی اکسیدان ها، فیبر و ویتامین D باشد. این مواد مغذی می توانند به عملکرد معمول سیستم ایمنی کمک کنند، که در افراد مبتلا به آسم بیش از حد پاسخ می دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ همچنین مصرف بیشتر کاروتن، لیکوپن و زآگزانتین را با خطر کمتر ابتلا به آسم در بزرگسالان مرتبط دانست. پاپایا حاوی هر سه این ترکیبات آلی است.

یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۷ همچنین نشان داد که عصاره برگ پاپایا اثر ضدالتهابی بر مجاری هوایی موش دارد. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر عصاره برگ پاپایا بر انسان ضروری است.

بسیاری از ترکیبات موجود در پاپایا - مانند لیکوپن، زآگزانتین و لوتئین ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند.

یک بررسی در سال ۲۰۲۲ توضیح داد که برخی از مطالعات نشان داده اند که لیکوپن دارای خواص ضد سرطانی، به ویژه در برابر سرطان پروستات است. با این حال، محققان ذکر کردند که تحقیقات بیشتری برای تعیین دوزهای توصیه شده ضروری است.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که زآگزانتین ممکن است تأثیر مفیدی بر سلول های سرطان معده داشته باشد.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۸ همچنین نشان داد که لوتئین به طور انتخابی رشد سلول های سرطان سینه را کند می کند.

علاوه بر این، خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان به طور کلی کمک کند. به طور کلی، گیاهان با بیشترین رنگ - سبز تیره، زرد، قرمز و نارنجی - بیشترین مواد مغذی را دارند.

پاپایا منبع ویتامین K است. مصرف کم ویتامین K با خطر بیشتر شکستگی استخوان ارتباط دارد.

پاپایا 2

مصرف کافی ویتامین K برای سلامتی مهم است. جذب کلسیم را بهبود می بخشد و ممکن است دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش دهد، به این معنی که کلسیم بیشتری در بدن برای تقویت و بازسازی استخوان ها وجود دارد.

دیابت

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که رژیم‌های غذایی با فیبر بالا مصرف می‌کنند، سطح گلوکز خون پایین‌تری دارند. علاوه بر این، افرادی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند و از رژیم های غذایی با فیبر بالا پیروی می کنند ممکن است سطح قند خون، چربی و انسولین را بهبود ببخشند. یک پاپایای کوچک تقریباً ۳ گرم (گرم) فیبر و تنها ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد.

گوارش

پاپایا سرشار از فیبر و آب است که به جلوگیری از یبوست کمک می کند و به نظم و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

بیماری قلبی

آنتی اکسیدان های موجود در پاپایا، مانند لیکوپن، ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. پاپایا همچنین حاوی فیبر است که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند.

همچنین سرشار از پتاسیم است که می تواند برای کسانی که فشار خون بالا دارند مفید باشد.

افزایش دریافت پتاسیم همراه با کاهش دریافت سدیم مهمترین تغییر رژیم غذایی است که افراد می توانند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی انجام دهند.

سلامت مو

پاپایا همچنین برای مو عالی است زیرا حاوی ویتامین A است، یک ماده مغذی لازم برای تولید سبوم، که مو را مرطوب نگه می دارد. ویتامین A همچنین برای رشد تمام بافت های بدن از جمله پوست و مو ضروری است. مصرف کافی ویتامین C، که پاپایا می تواند تامین کند، برای ساخت و نگهداری کلاژن، که ساختار پوست را فراهم می کند، ضروری است.

دستور العمل های میوه پاپایا

راه های ساده زیادی برای افزودن پاپایا به رژیم غذایی وجود دارد. فرد می تواند پاپایا را به تنهایی بخورد و درونی شیرین و کره ای دارد. در بخش زیر نکاتی برای تهیه و خوردن پاپایا ارائه شده است.

نحوه خوردن پاپایا

هنگام انتخاب یا خوردن پاپایا، بهتر است به دنبال پاپایای تازه با پوست نرم و نارنجی متمایل به قرمز باشید. یک نفر می تواند به سادگی آن را نصف کند، دانه ها را بیرون بیاورد و لذت ببرد. دانه های پاپایا خوراکی هستند اما طعمی تلخ و فلفلی دارند. با قاشق می توان گوشت نرم میوه را جدا کرد.

پاپایا میوه ای نرم و همه کاره است، به این معنی که فرد می تواند آن را در بسیاری از دستور العمل ها بگنجاند. یک فرد می تواند روش های آماده سازی ساده زیر را در نظر بگیرد:

 سالاد میوه های گرمسیری را با پاپایای تازه، آناناس و انبه درست کنید.

 پاپایا را در یک لیوان لیموناد، چای سرد یا آب مخلوط کنید تا طعم تازه و میوه‌ای پیدا کنید.

 یک سالسا تازه با پاپایا، انبه، هالاپینو، فلفل قرمز و فلفل چیپوتل درست کنید. به عنوان تاپینگ برای تاکو ماهی استفاده کنید.

 چند تکه پاپایای منجمد را به اسموتی ها اضافه کنید. با آب آناناس، نصف موز یخ زده و ماست یونانی ترکیب کنید تا یک خوراکی گرمسیری شیرین داشته باشید.

خطرات احتمالی میوه پاپایا

میوه پاپایا یک غذای رایج است و خوردن آن در زمان رسیدن بی خطر است.

با این حال، پاپایای نارس حاوی لاتکس پاپایا است که حاوی آنزیمی به نام پاپائین است. مصرف مقادیر زیاد این آنزیم می تواند به مری آسیب برساند، اما این خطر در هنگام مصرف پاپایای رسیده کم است.

علاوه بر این، افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس ممکن است به پاپایا نیز حساسیت داشته باشند، بنابراین ممکن است لازم باشد در مورد میوه و محصولات حاوی پاپایا احتیاط کنند.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد