آشنایی با تاثیرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سئو

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها قبل از طراحی سایت، سئو و فروش از سایت، محصولاتشان را از طریق سوشال مدیا معرفی می‌کنند و به فروش می‌رسانند. بنابراین نمی‌توان کاربرانی که در این فضا حضور دارند را نادیده بگیرید.

آشنایی با تاثیرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سئو عنوانی ست که برای این مقاله انتخاب کردیم تا بتوانید از ظرفیت این فضای چند میلیونی برای بهینه کردن سایت استفاده کنید.
درواقع یکی از اصلی ترین روش هایی که متخصصین سئو سایت در مشهد از آن بهره می‌گیرند، همین شبکه های اجتماعی است. که موجب جذب ترافیک شده و از طرفی بک لینک و فعالیت خارج سایت هم به حساب می‌آید.

آشنایی با تاثیرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سئو

شبکه‌های اجتماعی چطور بر سئو سایت تاثیر می‌گذارند؟

اگر شما شبکه اجتماعی را در اختیار دارید که حدود 1000 نفر دنبال کننده دارد، با ارائه محتوایی خوب و ایجاد تعامل با آنها می‌توانید سئو سایت و رتبه تان را در گوگل بهبود ببخشید. برای اینکار کافی ست با اصول سئو و شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشته باشید.

علاوه براین برای جذب مشتری بیشتر و ارتباط مشتریان با هزینه خیلی کمتر بازدید از سایت خود را افزایش دهید و برندسازی کنید. ضمن اینکه سوشال مدیا امکان استفاده از بک لینک را برای شما فراهم می‌کند.

SMO چیست و چگونه در بهبود سئو سایت موثر است؟

Social Media Optimization یا همان SMO به این معناست که محتوایی در شبکه‌های اجتماعی چه اکانت بیزینس و چه اکانت شخصی قرار می‌دهید و مردم به آن واکنش می‌دهند.

SMO و تاثیر آن در سئو سایت

با مفهموم SMO آشنا شدید. بهتراست بدانید گوگل تمام سوشال مدیاهای شما را از نظر تعداد فالوور واقعی و محتوای بارگذاری شده بررسی می‌کند. بنابراین بهبود فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت هم موثر است.

درنظر داشته باشید این تاثیر زمانی مثبت خواهد بود که با فالوورهای خود تعامل داشته و آن‌ها محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذراند. در بین شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و گوگل پلاس بیشترین تاثیر را دارند.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر محبوبیت برند و سئو سایت

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده منظم و ارائه محتوای با کیفیت در سوشال مدیا، برندینگ است. شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که برندتان را به کاربران معرفی کنید و به محبوبیت برسید.

زمانی که کاربران نام برندتان را در گوگل جستجو می‌کنند، تاثیر مثبت شبکه‌های اجتماعی را در سئو خواهید دید.

استفاده از سوشال مدیا و آشنایی بیشتر کاربران با محصول و سایت

می‌توانید از ظرفیت میلیونی شبکه‌های اجتماعی برای معرفی محصولات و خدماتتان استفاده کنید و آن‌ها را روی سایت خود هدایت کنید.

شبکه‌های اجتماعی چطور بر سئو سایت تاثیر می‌گذارند؟

لینک سازی خارجی برای سئو در شبکه‌های اجتماعی

کافی ست فقط اطلاعاتی جزئی از سئو داشته باشید متوجه خواهید شد یکی از موارد موثر در سئو سایت لینک سازی خارجی است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای لینک سازی خارجی به این شکل است که شما محتوا متنی یا تصویری را داخل سوشال قرار می‌دهید و کاربر را از آن جا به داخل سایت هدایت می‌کنید.

شبکه‌های اجتماعی و اثر آن در افزایش سرعت ایندکس

زمانی که شما محصولی را داخل  سایت خود بارگذاری می‌کنید باید مدت زمانی بگذرد تا صفحه ایندکس توسط موتورهای جستجو شناسایی و ایندکس شود. اگر سایتتان تازه تاسیس هم باشد که زمان بیشتری را از شما می‌گیرد. اما فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند این بازه زمانی را کاهش دهد.

به عنوان مثال می‌توانید یک ویدئو را در یوتیوب به اشتراک گذاشته و لینک ویدئو را در سایر شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید تا تاثیر آن را در سرعت ایندکس سایت را ببینید.

کدام شبکه اجتماعی برای بهبود سئو سایت موثر است؟

تا به اینجا با ارائه دلایل سعی کردیم تا برای بهینه کردن سئو سایت از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید در ادامه قصد داریم بهترین سوشال مدیاها را معرفی کنیم.

Google+ و اثر ان در سئو سایت

سال 2011 بود که گوگل تصمیم گرفت از شبکه اجتماعی خود با عنوان گوگل پلاس رونمایی کند. این معرفی نتیجه 200 میلیون یوزر را به طور روزانه برای این موتور جستجو داشت. هرچند تاثیراین شبکه اجتماعی نسبت به روزهای قبل کمتر شده، اما باید در نظر بگیرید که شما تمام تلاشتان را می‌کند که نظر گوگل را به عنوان یک موتور جستجو جلب کنید، پس بهتراست از سوشالی که تحت نظر خود گوگل است غافل نشوید.

Facebook و اثر آن در سئو سایت

از دیگر شبکه‌های اجتماعی که با انتشار محتوا در آن می‌تواند تاثیرمثبتی روی سئوی سایت شما  بگذارد، فیس بوک است. برای اینکه محصولات خودتان را در این سوشال مدیا منتشر کنید نیازی نیست حتماً اکانت تجاری داشته باشید، باانتشار پست در صفحه شخصیتان هم می‌توانید همان تاثیر مثبت را برسئوی سایت بگذارید.

یکی از بهترین ویژگی‌های فیس بوک این است که لینک‌هایی را با بلاگ، فیلم، اینفوگرافیک و محصول را منتشر می‌کند و به لینک سازی خارجی کمک می‌کند.

کدام شبکه اجتماعی برای بهبود سئو سایت موثر است؟

Linkedin و اثر آن بر سئو سایت

افرادی که در زمینه، وبسایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، حتماً از قبل برای خودشان در لینکدین صفحه ای ایجاد کرده اند. باید بدانید این سوشال مدیا بیشتر برای معرفی کسب و کار است اما محیطی بسیار عالی برای بارگذاری مقالات و لینک سازی خارجی به حساب می‌آید. علاوه براین این شبکه مجازی از محیط‌های معتبر برای موتور جستجو گوگل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: سایت پارس وب در مقاله ای به بررسی تاثیر لینکدین بر سئو سایت پرداخته است که با مطالعه آن میتوانید اطلاعات مفیدتری را در رابطه با اهمیت لینکدین بدست آورید.

Instagram و اثر آن در سئو سایت

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های مجازی بین ایرانیان اینستاگرام است. برای اینکه فعالیت مثمر به ثمری در این فضا داشته باشید باید پست گذاری را طبق الگوریتم آن انجام دهید تا کاربر بیشتری را از پست شما داشته باشد. ضمن اینکه با اتصال این سوشال مدیا به سایت می‌توانید آمار سایت خود را بالا ببرید.

Telegram و اثر آن در سئو سایت

درمیان کاربران ایرانی تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌ها است. این پیام رسان برای پست گذاری محدودیت‌های اینستاگرام را ندارد اما بهتر است محتوایتان را در بین ساعات ابتدایی صبح، وسط روز و شب تقسیم کنید تا کاربر بیشتری از آن بازدید کند. برای تاثیر یورز این پیامرسان روی سئو، لینک سایتتان را در کپشن پست یا در قسمت بیوگرافی پروفایل قرار دهید.

YouTube و اثر آن در سئو سایت

یوتیوب یک شبکه اجتماعی با محوریت ویدئو است. چراکه این سوشال مدیا از محبوبیت فیلم و ویدئو در بین کاربران مطلع شده است. پس به راحتی می‌تواند باارائه فیلم‌هایی آموزشی، سرگرمی و... ترافیک سایتتان را افزایش دهد. در نتیجه کاربر تعامل طولانی‌تری با سایت شما دارد و این یعنی تاثیر مثبت یوتیوب بر سئوی سایت.
در نهایت باید بگوییم که این مسئله تنها یکی از راهکارهای سئو خارجی به حساب می‌آید که می‌تواند بر سئو سایت و بهبود رتبه بندی ها کمکتان کند. برای اطلاع بیشتر از تکنیک های سئو آف پیج یا سئو خارجی می‌توانید مجموعه مقالات مربوطه را در سایت پارس وب مطالعه نمایید.

کلام آخر

هدف یک کارشناس سئو، بهبود وضعیت سایت در نتیجه جستجو کاربران است. گوگل برای سایت که کاربران طولانی مدت برای مطالعه و استفاده از خدمات آن وقت بگذارند ارزش زیادی قائل است و آن را به سایر کاربران هم معرفی می‌کند. بااین اوصاف می‌توانید با ارائه محتوایی با کیفیت و مخاطب پسند از 2.8 میلیارد یوزر شبکه‌های مجازی برای تاثیر روی سئو سایت استفاده کنید.

به نظر شما هزینه تبلیغات برای آوردن حداقل یک سوم این آمار روی سایت چقدر است؟

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها