بیمه | سلامت | جامعه | دکتر

آتش نشانی نیاز به تجهیز دارد / عملکرد آتش نشانی بدون تجهیزات ضعیف است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌های حفار برای ترمیم آسفالت معابر تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها نسب به ترمیم آسفالت حفاری خود اقدام نمی‌کنند که شهرداری ضمن آسفالت این نوارها، هزینه آن را از بدهی‌ آن دستگاه کم می‌کند.

آتش نشانی نیاز به تجهیز دارد / عملکرد آتش نشانی بدون تجهیزات ضعیف است

بیمه آتش سوزی یک نوع بیمه است که در صورت وقوع حادثه‌های آتش‌سوزی، خسارت‌های وارده به اموال و ساختمان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. این نوع بیمه معمولاً شامل جبران خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از حریق، اعم از خرابی ساختمان، اموال داخلی، و هزینه‌های ایجاد موقعیت جدید می‌شود. بیمه آتش سوزی به صاحبان خانه‌ها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در مواجهه با این نوع حوادث، از افتنه‌های مالی جلوگیری کنند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهرداری نیاز به تجهیز فوری دارد، گفت: تمام اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی و رفع کمبودهای این سازمان هم نظر هستند.

سیدباقر موسوی فخر عصر یکشنبه در یکصد و نود و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا با اشاره به لایحه دوفوریتی خرید تجهیزات آتش نشانی دزفول به ارزش ۴۷ میلیارد ریال افزود: مجهز بودن آتش نشانی رابطه مستقیمی با ایمنی شهر دارد به همین دلیل روند رفع نواقص تجهیزات آتش نشانی دزفول به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تفریغ و اصلاح متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دزفول اضافه کرد: کار کارشناسی دقیقی توسط کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری دزفول برای تفریغ و اصلاح متمم بودجه شهرداری انجام شده که نشان از ظرفیت بالای کارشناسی این شورا است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌های حفار برای ترمیم آسفالت معابر تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها نسب به ترمیم آسفالت حفاری خود اقدام نمی‌کنند که شهرداری ضمن آسفالت این نوارها، هزینه آن را از بدهی‌ آن دستگاه کم می‌کند.

وی همچنین با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اسراییل در جریان عملیات طوفان الاقصی شکست مفتضحانه و غیرقابل ترمیمی خورد.

تراز عملکرد مالی شهرداری دزفول در سال ۱۴۰۱ مثبت بوده است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با انتقاد از تاخیر زمانی چند ماهه میان تنظیم تا ارسال اصلاح و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دزفول به شورا گفت: اصلاح بودجه با تاخیر پنج ماه و تفریغ بودجه با فاصله ۲ ماهه از زمان تنظیم به شورا ارسال شده که اننظار است این نقص در بودجه سال جاری اصلاح شود.

علیرضا مجدی نسب با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد درآمدهای عوارض اختصاصی سازمان‌های شهرداری دزفول در سال ۱۴۰۱ محقق شده است، افزود: ردیف‌های مشابه در بودجه شهرداری دزفول زیاد است و این موضوع موجب پیچیدگی این بودجه شده است.

وی با بیان اینکه پنج درصد کل بودجه شهرداری دزفول در سال ۱۴۰۱ برای پرداخت بدهی‌های گذشته این شهرداری هزینه شده است، افزود: تراز عملکرد درآمدی و هزینه شهرداری دزفول در سال ۱۴۰۱ در مجموع مثبت بوده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: معاونت مالی شهرداری دزفول در متمم و تفریغ بودجه ۱۴۰۱ این شهرداری کار کارشناسی دقیقی انجام داده که قابل تقدیر است.

انجام ممیزی املاک موجب جهش درآمدی شهرداری دزفول می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به ممیزی املاک این شهر گفت: محقق شدن ممیزی املاک و به روز رسانی این ممیزی موجب جهش درآمدهای شهرداری دزفول می‌شود.

محمدحسن پرآور تصریح کرد: طرح جامع شهر دزفول سال ها است که اصلاح و به روز نشده و این موجب شده تا دست شهردای برای انجام کارهای عمرانی و درآمدزایی بسته باشد.

وی گفت: درآمد شهرداری دزفول تنها محدود به عوارض ساختمانی شده که به دلیل افزایش چند برابری سهم بیمه تامین اجتماعی، ساخت و ساز در این شهر با وقفه مواجه شده است.

تفریغ و اصلاح متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دزفول پس از بررسی نظرات مختلف اعضای شورا و برخی اصلاحات مورد تاکید اعضا سرانجام با رای اکثریت به تصویب رسید.

لایحه دوفوریتی خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی دزفول به ارزش ۴۷ میلیاد ریال از جمله خرید ۲۰ دستگاه تنفسی، ۱۰ لوله کامپوزیتی تنفسی، اره بتن بر و چوب بر، مینی فرز، لباس نسوز، سه پایه نجات، دستگاه تخلیه دود و تجهیزات کوهنوردی در این نشست به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر دزفول رسید.

شهرداری دزفول با بیش از ۱۱۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور است با این وجود نسبت به تجهیز این آتش نشانی در سال‌های اخیر کم کاری شده است.

آتش نشانی دزفول با وسعت و جمعیت عملیاتی زیرپوشش براساس استانداردهای جهانی باید حداقل ۱۰ ایستگاه آتش نشانی و ۵۰ خودروی اطفای حریق داشته باشد این در حالی است که این آتش نشانی از نظر تعداد ایستگاه ۵۰ درصد و از نظر تعداد ماشین ۱۰ درصد استانداردها را دارد.

آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه فعال است.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها