کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۲۶

حماس همانند ققنوس از خاکسترها بر می خیزد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

حماس همانند ققنوس از خاکسترها بر می خیزد

به گزارش تیتر کوتاه - روزنامه گاردین (The Guardian) در بخش سلامت به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرمایه گذاری وسیع بریتانیا بر تشخیص ۱۲ سرطان شایع تنها با یک آزمایش خون!

دولت بریتانیا اعلام کرده است که بودجه‌ای ۲.۵ میلیون پوندی برای توسعه یک آزمایش خون جدید که قادر به تشخیص زودهنگام ۱۲ نوع سرطان رایج است، اختصاص خواهد داد. این آزمایش که به نام "میونکو" شناخته می‌شود، قادر است سرطان‌هایی مانند ریه، پستان، پروستات، و پانکراس را پیش از بروز علائم شناسایی کند و می‌تواند نقش کلیدی در نجات جان بیماران ایفا کند.

طبق گزارش دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون، این آزمایش از فناوری مشابهی با آزمایش‌های PCR دوران همه‌گیری کرونا استفاده می‌کند و در حال حاضر برای بهبود سرعت و دقت آن، ۸۰۰۰ نمونه خون از گروه‌های قومی مختلف جمع‌آوری خواهد شد. پروفسور پاول اسکیپ از این دانشگاه اعلام کرده است که این آزمایش می‌تواند طی ۵ تا ۷ سال آینده در خدمات بهداشت ملی (NHS) ارائه شود و جان‌های بسیاری را نجات دهد.

وزیر بهداشت بریتانیا، وس استریتینگ، که خود از سرطان بهبود یافته است، این تکنولوژی را "تحول‌زا" توصیف کرده و گفته است که هدف او تجهیز NHS با این فناوری‌های پیشرفته است تا همه بیماران، بدون توجه به موقعیت جغرافیایی یا وضعیت مالی، به خدمات درمانی مناسب دسترسی داشته باشند.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی و تکنولوژی اعلام کرد:

  • درگیری رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان شدت می گیرد

پس از گذشت یک سال از حمله حماس به اسرائیل در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳، که آغازگر جنگ غزه بود، درگیری‌های جدیدی میان حزب الله لبنان و اسرائیل شدت گرفت. حزب الله با پرتاب موشک‌هایی به سمت حیفا و طبریه در شمال اسرائیل، بار دیگر بر قدرت و صلابت خود تاکید کرد. ارتش اسرائیل در پاسخ به این حملات، حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داد که به کشته شدن دو سرباز اسرائیلی و بی‌خانمان شدن بیش از ۱.۲ میلیون شهروند لبنانی منجر شد.

در همین حال، حماس اعلام کرد که "مانند ققنوس از خاکسترها بر می خیزد" و در راه مقدس مقاومت به مبارزه ادامه خواهد داد. خالد مشعل، یکی از رهبران حماس، تأکید کرد که حماس همچنان به تجهیز نیروهای خود و مقابله با اسرائیل ادامه خواهد داد.

  • ورود متا به دنیای تولید محتوای تصویری و صوتی با هوش مصنوعی

شرکت متا، (مالک فیسبوک) از یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام "مووی جن" رونمایی کرده است که قابلیت تولید ویدیوها و کلیپ‌های صوتی واقع‌گرایانه بر اساس درخواست‌های کاربران را دارد. این ابزار می‌تواند در زمینه تولید رسانه‌های صوتی و تصویری با شرکت‌های پیشرو مانند OpenAI و ElevenLabs رقابت کند.

طبق اطلاعیه متا، "مووی جن" قادر است کلیپ‌هایی از حیوانات در حال شنا و یا حتی تصاویر شخصی افراد در حال انجام کارهایی مانند نقاشی خلق کند. این ابزار همچنین توانایی تولید موسیقی پس‌زمینه و افکت‌های صوتی هماهنگ با ویدیو را دارد و می‌تواند برای ویرایش کلیپ‌های موجود نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ویدیوهای تولید شده می‌توانند تا ۱۶ ثانیه طول داشته باشند و صوت‌های تولیدی تا ۴۵ ثانیه قابلیت دارند. متا اعلام کرده که "مووی جن" در برخی از آزمایش ها عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های مشابه از شرکت‌های نوپا نشان داده است. این فناوری با استقبال علاقه‌مندان به صنعت سرگرمی و فیلمسازی مواجه شده، اما نگرانی‌هایی نیز در خصوص استفاده از آثار دارای حق‌کپی‌رایت بدون مجوز به وجود آورده است.

متا برنامه دارد تا این فناوری را در سال آینده در محصولات خود پیاده سازی کند و هم‌اکنون با جامعه سرگرمی برای بهبود این ابزار همکاری می‌کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد