در گفت و گوی تیتر کوتاه با معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح شد؛

۲۷۰ بیلبورد گران تهران در اختیار ۶ نامزد ریاست جمهوری

محسن طارمیان گفت: این طرح برای نخستین بار با ابتکار سازمان زیباسازی شهر تهران بر حسب وظایف ذاتی این سازمان در تبلیغات رویدادهای ملی اجرا شد.

۲۷۰ بیلبورد گران تهران در اختیار ۶ نامزد ریاست جمهوری

تبلیغات محیطی در انتخابات نقش حیاتی در اطلاع‌رسانی، افزایش شناخت نامزدها، و جلب حمایت عمومی دارد. این نوع تبلیغات شامل بیلبوردها، پوسترها، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی است که در فضاهای عمومی و پرتردد نصب می‌شوند. این ابزارها به نامزدها این امکان را می‌دهند که پیام‌های خود را به صورت گسترده و قابل مشاهده به رای‌دهندگان منتقل کنند.حال و هوای این روزهای کشور به شور و هیجان پیش از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گره خورده است. تهران به عنوان پایتخت، مرکز اصلی نمایش‌های تبلیغاتی انتخابات است. به هر گوشه و کنار شهر که نگاه می‌کنید پوسترها و بنرهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات با شعارهای خاصشان خودنمایی می‌کنند.

چیزی که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به چشم مردم آمده و متفاوت از دوره‌های قبل است، اقدام سازمان زیباسازی شهر تهران در تخصیص بیلبوردهای تبلیغاتی به نامزدهای انتخابات است. این طرح بدون در نظر گرفتن توان مالی نامزدها و جهت گیری‌های سیاسی آنها اجرا شده است.

در همین راستا محسن طارمیان معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران در مصاحبه با تیتر کوتاه در رابطه با اساس توزیع فضای تبلیغات شهری میان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: این اقدام برای نخستین بار با ابتکار سازمان زیباسازی شهر تهران بر حسب وظایف ذاتی این سازمان در تبلیغات رویدادهای ملی انجام شده است.

محسن-طارمیان

وی در ادامه افزود: فضای مشخصی برای هرکدام از نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شده که طی قرعه کشی و به صورت عادلانه به هرکدام از نامزدها، ۴۵ سازه تبلیغات محیطی ( در مجموع ۲۷۰ سازه) اختصاص داده شده است. مسئولیت طرح و محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی نیز بر عهده ستاد انتخاباتی کاندیداها است.

طارمیان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر نقش شرکت‌های خصوصی در این ابتکار بیان کرد: شرکت‌های خصوصی هیچ گونه نقشی در اقدام سازمان زیبا‌سازی شهر تهران در تبلیغات محیطی مربوط به نامزدهای انتخابات نداشته‌اند.

معاون تبلیغات این سازمان در اشاره به محل تامین مالی این پروژه گفت: بودجه اختصاص شده به تبلیغات شهری انتخابات از محل تبلیغات فرهنگی بوده که جزو وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است و برای تبلیغات رویدادهای ملی پرداخت می‌شود.

محسن طارمیان در مورد تاثیر این نوع تبلیغات بر جریان انتخابات بیان کرد: به دلیل اینکه این طرح از ابتدا به درستی برنامه‌ریزی و اجرا شده است، خوشبختانه چالشی پیش روی آن وجود نداشت و پیش‌بینی ما این است که این اقدام بتواند منجر به افزایش مشارکت مردمی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها