کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۲

بایدن، طرفدارانش را به شک انداخت / حکم بی‌رحمانه دولت برای بی‌خانمان‌ها

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بایدن، طرفدارانش را به شک انداخت / حکم بی‌رحمانه دولت برای بی‌خانمان‌ها

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New Tork Times) در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۹ تیر ماه ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • بایدن، طرفدارانش را به شک انداخت

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا گفت که قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر، رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ را شکست دهد. او حتی پس از عملکرد ضعیف در مناظره که برخی از دموکرات‌ها را ناامید کرد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر ترک رقابت نشان نمی‌دهد. لغزش‌های کلامی و پاسخ‌های پر پیچ و خم بایدن در مناظره، نگرانی رای‌دهندگان را در مورد اینکه او ممکن است برای یک دوره چهار ساله دیگر مناسب نباشد، تشدید کرد و برخی از دموکرات‌های همکارش را بر آن داشت که به این فکر کنند که آیا می‌توانند او را به عنوان نامزد خود برای انتخابات ۵ نوامبر ایالات متحده جایگزین کنند.

  • حکم بی‌رحمانه دولت برای بی‌خانمان ها

گروه‌های حقوق مدنی هشدار دادند که حکم روز جمعه دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر حمایت از قانون اساسی مجازات افرادی که در خیابان‌ها می‌خوابند، وضعیت بی‌خانمانی را شدیدتر می‌کند. در همان زمان، برخی از سیاستمداران از اختیار برای پاکسازی کمپ‌های چادری که به طور فزاینده‌ای در سراسر کشور رایج شده است، استقبال کردند. گروه‌های حامی بی‌خانمان‌ها مدعی هستند که دادگاه بی‌خانمانی و فقر را در بسیاری از شهرهای ایالات متحده که کمبود مسکن ارزان قیمت دارند، جرم‌انگاری می‌کند. دولت تخمین می‌زند که حدود ۶۰۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده بی‌خانمان هستند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Wahington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • اسامی بانک‌های جان سخت در رکود اقتصادی

بزرگ‌ترین بانک‌های ایالات متحده اعلام کردند که می‌توانند در موقعیت‌های مالی سخت مدیریت کنند و پول بیشتری را به سرمایه‌گذاران خود پس خواهند داد. JPMorgan Chase & Co، Goldman Sachs Group Inc. و Bank of America Corp. در حال افزایش ذخایر سرمایه خود هستند. این امر پس از بررسی تنظیم‌کننده‌ها نشان داد که تمام ۳۱ بانک مورد بررسی پول کافی برای مدیریت یک رکود اقتصادی فرضی دارند. سیتی گروپ، ولز فارگو و شرکت مورگان استنلی، و همچنین چندین وام دهنده بزرگ دیگر نیز سود سهام خود را افزایش دادند.

  • بریز و بپاش امریکا برای ارسال تسلیحات به اسرائیل

دو مقام امریکایی که در مورد فهرست به روز شده محموله‌های تسلیحاتی مطلع شدند، گفتند که دولت بایدن از زمان آغاز جنگ غزه تعداد زیادی مهمات از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی بسیار مخرب و هزاران موشک هلفایر را به اسرائیل ارسال کرده است. مقامات به طور دقیق نگفتند که ارسال محموله‌ها چه زمانی اتفاق می‌افتد، اما به نظر می‌رسد که ایالات متحده هنوز هم حمایت نظامی زیادی از اسرائیل دارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • جدال سخت تورم و رشد اقتصادی در ویتنام

آمارهای دولتی روز شنبه نشان داد که رشد اقتصادی ویتنام در سه ماهه دوم به دلیل صادرات قوی شتاب گرفت، اما افزایش تورم همچنان چالشی برای این کشور آسیای جنوب شرقی است. اداره کل آمار دولت (GSO) اعلام کرد تخمین زده می‌شود که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم نسبت به سال قبل به ۶.۹۳ درصد افزایش یافته است که سریعتر از رشد ۵.۸۷ درصدی در سه ماهه اول است. GSO افزود: اقتصاد در نیمه اول امسال ۶.۴۲ درصد رشد کرد.

  • احتمال کاهش نرخ تورم قوت گرفت

در ماه می‌در امریکا، هزینه خدمات کمی افزایش یافت، اما قیمت کالاها بیشترین کاهش را در شش ماه گذشته داشت. این بدان معناست که فدرال رزرو ممکن است در اواخر امسال شروع به کاهش نرخ بهره کند. گزارش وزارت بازرگانی در روز جمعه همچنین نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده در ماه گذشته به میزان اندکی افزایش یافته است. قیمت‌های پایه با کمترین سرعت در شش ماه گذشته رشد کردند و این خوش‌بینی را افزایش داد که بانک مرکزی ایالات متحده می‌تواند آینده خوبی را برای اقتصاد طراحی کند که در آن تورم بدون ایجاد رکود و افزایش شدید بیکاری کاهش می‌یابد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها