رسمی؛ نتیجه نهایی انتخابات اعلام شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج نهمین مرحله از شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

رسمی؛ نتیجه نهایی انتخابات اعلام شد

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ اظهار کرد:  ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه شمارش شده است که شامل ۴۸۲ شهرستان می‌شود.

وی افزود: ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده است و ترتیب آرا به شرح زیر است:

* پزشکیان:  ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای

* جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای

* قالیباف: ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای

* پورمحمدی: ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای

وی با بیان این‌که « وزارت کشور نتایج آرای شمارش شده را به شورای نگهبان ارسال کرد» گفت: تایید صحت انتخابات به عهده شورای نگهبان است. بر اساس قانون و موارد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچ کدام از نامزدها نتوانستد اکثریت مطلق آرا را به دست آورند.

وی افزود: بدین ترتیب نفر اول و دوم به عنوان دارنده برترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی می‌شوند و جمعه هفته آینده زمان برگزاری مرحله دوم خواهد بود. البته بعد از تایید شورای نگهبان.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور هم‌چنین گفت: از همه افراد و سازمان‌هایی که امنیت انتخابات را تامین کردند، تشکر می‌کنم.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی اصغر قاسم پور

    اصلاً این نحوه ی سنجش در مورد نتیجه گیری برای اعلام برنده شدن کاندیدا هم عجیب و غریب و قابل پذیرش نیست، در حالی که آقای پزشکیان به طور واضح یک میلیون و خورده ای رأی از کاندیدای بعدی بیشتر رأی آورده و به همین ترتیب تمام آمار کاملاً مشخص و منطقی معلومه، چه ربطی به این فرمول نصف جمع آرای باطله و غیر باطله + یک داره؟! به درک که یه عده رأی نمیدن، چه حقی دارن که باید رأی باطل اونها هم در نتیجه ی واضح و آشکار آراء ترتیب اثر داده بشه، فرد پیروز واضح و منطقی معلومه آقای پزشکیانه، در همین جا باید فرد پیروز اعلام می شد و بس و لازم نیست این فرمول عجیب و غریب اعمال بشه که غیرمنطقیه، به نظر می رسه با این جور فرمولها یه عده می خوان اختلال در روند نتیجه ی فرد پیروز به وجود بیارن به امید این که شاید از این ستون به اون ستون سودی ببرن و نتیجه تغییر کنه. آقای پزشکیان با رأی قاطع قرد اول و پیروز میدانه و دیگر هیچ، بقیه اش بسیار غیرمنطقی هست، تو کدوم مسابقه و امتحان همچین فرمولی رو وارد می کنن؟! چه اون آرای باطله شرکت می مردن یا نمی کردن فرقی نمی کنه، در خکم عدم شرکته، فقط یه حضور فیزیکی ای رو کردن برای اعتراض، با اونهایی که نیومدن چه فرقی رأی باطله شون داره که باید با همچین فرمولی وقت مردم هم گرفته و کار پیچیده و حق فرد پیروز هم در همین جا پایمال بشه؟!

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها