اختصاصی تیتر کوتاه؛

سکان دار جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم کیست؟

وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی همچون تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آب و مشکلات اقتصادی مواجه بوده است. حال این سوال مطرح است که در دولت مسعود پزشکیان چه کسی می تواند حوزه کشاورزی را از بحران هایی که با آن دست به گریبان است، نجات دهد؟

سکان دار جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم کیست؟

وزارت جهاد کشاورزی در هر کشور به‌ویژه در ایران نقش حیاتی در تأمین امنیت غذایی، توسعه پایدار و افزایش تولیدات کشاورزی ایفا می‌کند. این وزارتخانه با حمایت از کشاورزان، بهبود روش‌های کشاورزی، و ترویج فناوری‌های نوین، می‌تواند به افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه‌ها کمک کند. همچنین، با مدیریت منابع آب و خاک، حفظ محیط‌زیست و تنوع زیستی را تضمین می‌کند.

یکی از وزاتخانه‌های مهم و تخصصی که کمتر درباره گزینه‌های احتمالی آن صحبت می‌شود وزارت جهاد کشاورزی است که در سال ۱۳۷۹ با ادغام دو وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی تشکیل شد.

در دولت سیزدهم مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی با محمدعلی نیکبخت بوده است که تا پیش از آن معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را بر عهده داشت.

از گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی برای دولت چهاردهم می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

یزدان سیف

یزدان سیف که در دولت یازدهم به عنوان معاون وزیر جهاد کشاورزی مشغول به کار بود، مسئولیت مدیرعاملی شرکت بازرگانی دولتی ایران را نیز بر عهده داشت. وی پس از جدا شدن از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های بانک شهر منصوب شد.

یزدان-سیف

عبدالمهدی بخشنده

گزینه احتمالی دیگر برای وزارت جهاد کشاورزی در دولت مسعود پزشکیان عبدالمهدی بخشنده است که در زمان صدارت محمود حجتی در وزارت کشاورزی ایران در دولت‌های حسن روحانی و سید محمد خاتمی (دولت هشتم) معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ایران بود. سابقه فعالیت بخشنده در وزارت جهاد به سال ۱۳۶۰ باز می‌گردد. وی مدرک دکتری فیزیولوژی گیاهان زراعی خود را از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت کرده است.

عبدالمهدی-بخشنده

غلامرضا نوری قزلجه

غلامرضا نوری قزلجه نیز که در کارنامه خود نمایندگی مجلس شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و ریاست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی را دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم در نظر گرفته شده است. وی پس از پایان دوره نهم مجلس به عنوان جانشین قائم مقام وزیر کشاورزی منصوب شد. نوری همزمان مشاور وزیر جهاد کشاورزی وقت بود و پس از آن به عنوان معاون ارتباطات حوزه ریاست مجلس و سرانجام به عنوان معاون اجرایی علی لاریجانی منصوب شد.

قزلجه

احمد علی کیخا

همچنین احمد علی کیخا متولد ۱۳۴۶ می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم معرفی شود. وی تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه نیوانگلند استرالیا تکمیل کرد. در سوابق کاری احمد علی کیخا که در دولت دوازدهم عهده دار سمت معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بوده است، مسئولیت هایی از جمله معاونت سازمان حفاظت از محیط‌زیست و فعالیت به عنوان نماینده مردم زابل در دوره‌های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز به چشم می‌خورد.

احمد-علی کیخا

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حمید قلجایی

    دکتر احمد علی کیخا بهترین گزینه برای جهاد کشاورزی است یک متخصص واقعی هستند

  • حمید قلجایی

    دکتر احمد علی کیخا بهترین گزینه برای جهاد کشاورزی است ایشان یک متخصص واقعی هستند

  • حمید قلجایی

    دکتر احمد علی کیخا بهترین گزینه برای جهاد کشاورزی است ایشان یک متخصص واقعی غ

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر