کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۸۹

جانشین هنیه، کابوس اسرائیلی‌ها شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

جانشین هنیه، کابوس اسرائیلی‌ها شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۷ آگوست ۲۰۲۴ ( ۱۷ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پالایشگاه‌های نفتی آنلاین می‌شوند

یک دوره طلایی پر سود برای پردازنده‌های نفت در حال محو شدن است، زیرا نسل جدیدی از پالایشگاه‌های بزرگ آنلاین می‌شوند و اقتصاد نیروگاه چین دچار تزلزل می‌شود. درآمد حاصل از تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی در امسال کاهش یافته است و پالایشگاه‌ها در برخی از نقاط جهان را به کاهش تولید سوق داده است. رشد نامطلوب تقاضا، که تا حد زیادی منعکس‌کننده رکود اقتصادی چین است، بخش بزرگی از داستان است.

  • تلاش چین برای نجات از تحریم‌های امریکا

صادرات چین در ماه جولای با کمترین سرعت خود در سه ماه اخیر رشد کرد، انتظارات را از دست داد و بر نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز بخش تولیدی بزرگ افزود، در حالی که عجله برای افزایش عرضه تراشه‌ها قبل از اینکه محدودیت‌های فناوری مورد انتظار ایالات متحده باعث افزایش واردات شود. تحلیلگران می‌گویند که کارخانه‌های چین در ماه‌های آینده احتمالاً با فشار شدیدی مواجه خواهند شد که به دلیل تعرفه‌های غربی و مشکلات کاهش تقاضا است، در حالی که نوسانات در بازارهای مالی و ترس از رکود ایالات متحده چالش‌های جدیدی را برای سیاست گذارانی که تلاش می‌کنند بهبود اقتصادی شکننده را تقویت کنند، ایجاد می‌کند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • جانشین هنیه، کابوس اسرائیلی‌ها شد

حماس روز سه شنبه، یحیی سنوار، رهبر خود در غزه را به عنوان جانشین اسماعیل هنیه، رئیس سابق سیاسی، که هفته گذشته در تهران ترور شد، انتخاب کرد. سینوار، معمار ویرانگرترین حمله به اسرائیل در دهه‌های اخیر است. خبر این انتصاب در حالی منتشر شد که اسرائیل برای حمله احتمالی از سوی ایران به دنبال کشته شدن هنیه در تهران آماده می‌شود. یک دیپلمات منطقه‌ای آشنا با مذاکرات مصر و قطر که با هدف توقف درگیری‌ها در غزه انجام می‌شود، گفت: این انتصاب به این معنی است که اسرائیل باید با سنوار بر سر راه‌حل جنگ غزه روبه‌رو شود.

  • پشتیباتی ارتش بنگلادش از مردم

دو افسر ارتش بنگلادش اعلام کردند که شب قبل از اینکه شیخ حسینه رهبر دیرینه بنگلادش در میان تظاهرات‌های مرگبار فرار کند، فرمانده ارتش او با ژنرال‌های خود جلسه‌ای برگزار کرد و تصمیم گرفت که سربازان برای اجرای مقررات منع آمد و شد به روی غیرنظامیان شلیک نکنند. منع آمد و شد در سراسر کشور پس از کشته شدن حداقل ۹۱ نفر و زخمی شدن صدها نفر در درگیری‌های سراسری در روز یکشنبه، مرگبارترین روز از زمان آغاز تظاهرات دانشجویان علیه حسینه در ماه ژوئیه، اعمال شد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی و سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرمایه‌گذاری کلان کره جنوبی در مونتاژ خودروهای برقی

هیات سرمایه‌گذاری کره جنوبی (BOI) روز چهارشنبه اعلام کرد، شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی یک میلیارد بات (۲۸ میلیون دلار امریکا) برای راه‌اندازی تاسیساتی برای مونتاژ خودروهای الکتریکی (EV) و باتری در تایلند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بخش پررونق خودروهای برقی تایلند درحال‌حاضر تحت تسلط خودروسازان چینی از جمله BYD () و گریت وال موتورز است که از این کشور به عنوان پایگاه تولیدی برای صادرات خودرو در سراسر آسیای جنوب شرقی استفاده می‌کنند.

  • یار جدید کامالا هریس در مبارزات انتخاباتی

کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری و معاون جدید ریاست جمهوری، تیم والز، فرماندار مینه سوتا، برای نخستین بار با هم در روز سه شنبه (۶ ژوئن) در فیلادلفیا به مبارزات انتخاباتی پرداختند و یک تور چند روزه در ایالت‌های میدان نبرد را با هدف معرفی والز به فیلادلفیا آغاز کردند. والز، ۶۰ ساله، یکی از اعضای سابق گارد ملی ارتش ایالات متحده و یک معلم سابق است که در هفته‌های اخیر به عنوان یک مدافع مؤثر برای هریس شناخته شده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر