تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

دست و پا زدن آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در برابر ایران

ارتش آمریکا با متحدان خود برای محافظت از اسرائیل در برابر حمله احتمالی ایران همکاری می‌کند. همزمان، مقامات ارشد ایالات متحده از این شرکا خواسته‌اند که ایران را از حمله به اسرائیل منصرف کنند و از اسرائیل می‌خواهند مراقب باشد تا از شروع درگیری بزرگتر در منطقه جلوگیری کند.

دست و پا زدن آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در برابر ایران

به گزارش تیتر کوتاه-در همین چند روز گذشته جو بایدن و دیپلمات ارشد وی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، تماس‌های زیادی با همتایان خود در سراسر خاورمیانه داشته‌اند. آنها هر کدام با رهبران و وزرای خارجه اردن، قطر و مصر با هدف تلاش برای کاهش تنش در منطقه به گفت‌وگو پرداختند.

بلینکن روز سه شنبه گفت: ما درگیر دیپلماسی شدید با متحدان و شرکای خود بوده‌ایم که این پیام را مستقیماً به ایران منتقل می‌کنند. ما همچنین این پیام را به اسرائیل نیز رساندیم. همه در منطقه باید درک کنند که حملات بیشتر تنها باعث تداوم درگیری، بی‌ثباتی و ناامنی برای همه می‌شود.

به گفته دو مقام امریکایی آشنا به اطلاعات، دیده شده است که ایران و نیروهای نیابتی آن شروع به آماده‌سازی برای انتقام گیری احتمالی علیه اسرائیل کرده‌اند. منابع در مورد اینکه چه نوع آماده‌سازی در حال انجام است توضیح بیشتری ندادند.

چندین مقام امریکایی به سی ان ان گفته‌اند که ایالات متحده انتظار دارد در روزهای آینده حمله به اسرائیل اتفاق بیافتد. هنوز مشخص نیست که آیا پاسخی هماهنگ بین تهران و حزب الله وجود خواهد داشت یا خیر.

مقامات امریکایی و اسرائیلی فکر می‌کنند حمله ایران و متحدانش به زودی ممکن است رخ دهد. اگر این اتفاق بیفتد، اسرائیل باید پاسخ دهد. نتیجه بستگی به این دارد که آیا حملات به اماکن نظامی باشد یا غیرنظامی و میزان مرگبار بودن آن حملات نیز مهم است.

به گزارش تلویزیون دولتی ایران، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری جدید ایران روز یکشنبه به ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن گفت که ترور هنیه یک اشتباه بزرگ رژیم صهیونیستی (اسرائیل) بوده که بی‌پاسخ نخواهد ماند.

سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه در شهر بندری جده عربستان تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره شهادت هنیه گفت‌وگو کند. اسماعیل هنیه برای مراسم تحلیف پزشکیان در ایران حضور داشته است، که ترور وی بر خشم ایرانیان از اسرائیل به خاطر انجام چنین قتل وقیحانه مهمانشان در پایتختشان افزوده است.

انتظار می‌رود وزرای خارجه عرب به فشار بر ایران برای خویشتن داری ادامه دهند و در عین حال از اسرائیل به خاطر قتل هنیه انتقاد کنند.

یک روز قبل از شهادت اسماعیل هنیه، جت‌های اسرائیلی حمله‌ای هدفمند در جنوب بیروت داشته و فؤاد شکر، فرمانده نظامی حزب‌الله را به شهادت رساندند. به گفته رسانه‌های لبنانی دست کم سه نفر دیگر کشته شدند. حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، روز سه‌شنبه گفت که آنها بدون توجه به عواقب برای انتقام ترور علیه اسرائیل پاسخ خواهند داد، اما منتظر ماندن اسرائیلی‌ها بخشی از مجازات است.

غربی‌ها به طور فزاینده‌ای در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، نگران هستند، به ویژه پس از حمله بزرگ ایران به اسرائیل در حدود چهار ماه پیش، زمانی که بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به صورت امواج به سمت اسرائیل پرتاب شد. حمله مستقیم بی‌سابقه ایران به اسرائیل، تلاشی بود برای انتقام از حمله دیگر اسرائیل در دمشق، پایتخت سوریه، علیه یک مرکز دیپلماتیک که منجر به شهادت هفت تن از نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر