گفت و گوی تیترکوتاه با عضو کمیسیون و بهداشت درمان مجلس:

کابینه معرفی شده پاسخگوی انتظارات مردم نیست / راه سخت وزیر بهداشت برای اخذ رای اعتماد

روح الله لک علی آبادی، نماینده درود و ازنا گفت: اگر هر وزیری از قطار این کابینه پیاده شود به نفع خود آقای پزشکیان است. احتمالا نظر جناب پزشکیان هم همین بوده که وزیری که قرار است سربار دولت باشد، بهتر است تا از این گروه جدا شده تا دولت بتواند چابک تر و بهتر راه رشد و توسعه را طی کند.

کابینه معرفی شده پاسخگوی انتظارات مردم نیست / راه سخت وزیر بهداشت برای اخذ رای اعتماد

لک علی آبادی گفت: تمرکز ما بر این است که دولت را همراهی کنیم تا هرچه زودتر کابینه بسته شود، اما قرار نیست به گزینه‌های ضعیف رای دهیم.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نقش حیاتی در تدوین و نظارت بر سیاست‌های بهداشتی و درمانی کشور ایفا می‌کند. این کمیسیون به عنوان نهاد قانون‌گذاری، مسئولیت بررسی و تصویب لوایح و قوانین مرتبط با سلامت عمومی، نظام بهداشتی و خدمات درمانی را بر عهده دارد. انتخاب وزیری مناسب برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا وزیر باید توانایی هماهنگی میان بخش‌های مختلف نظام سلامت را داشته باشد و بتواند با مدیریت مؤثر، سیاست‌های جامع و کارآمدی را برای بهبود سلامت عمومی و ارتقای خدمات درمانی اجرا کند.

در همین راستا و در جریان ارائه لیست وزرای پیشنهادی دولت جدید به گفت‌وگو با روح الله لک علی آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پرداختیم.

لک علی آبادی در خصوص لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به خبرنگار پارلمانی تیتر کوتاه گفت: ما انتظار زیادی از لیست وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان داشتیم که کابینه‌ای قوی تر از این لیست معرفی کنند. به نظر بنده این کابینه نمی‌تواند پاسخگوی  انتظارات مردم باشد. در این لیست ورزای معرفی شده برخی قوی هستند و برخی دیگر ممکن است ضعیف تر باشند  و برخی به نظر می آید در جایگاه خودشان قرار نگرفته اند، به بیانی دیگر این کت برای برخی از وزرای پیشنهادی گشاد است و احتمالا از عهده اجرای مسئولیت وزرات بر نمی‌آیند.

وی ادامه داد: همین دلیل تمام تلاش نمایندگان مجلس در جهت حمایت از حقوق مردم است. باید تعارف را کنار گذاشته و با دولت همکاری لازم را داشته باشیم. تمرکز ما بر این است که دولت را همراهی کنیم تا هرچه زودتر کابینه بسته شود، اما قرار نیست به گزینه‌های ضعیف رای دهیم. اگر هر وزیری از قطار این کابینه پیاده شود به نفع خود آقای پزشکیان است. احتمالا نظر جناب پزشکیان هم همین بوده که وزیری که قرار است سربار دولت باشد، بهتر است تا از این گروه جدا شده تا دولت بتواند چابک تر و بهتر راه رشد و توسعه را طی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا گزینه پیشنهادی دکتر پزشکیان برای وزارت بهداشت رای خواهد آورد یا خیر؟ گفت:  قرار بر این است که وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها برنامه‌های خود ارائه کنند. وزیر بهداشت در کمیسیون مربوطه نیز زمان بیشتری برای مطرح کردن برنامه‌های خود و ارائه جزییات دارد. بنابراین نمی‌توان در شرایط کنونی قضاوت کرد و باید توضیحات و نظرات آنها را ابتدا بررسی کرده و در نهایت نتیجه را اعلام کنیم. البته سابقه کاری و علمی وزرای پیشنهادی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این نماینده مجلس در رابطه با میانگین سنی وزرای پیشنهادی دولت جدید گفت: جناب پزشکیان هفته گذشته در جلسه‌ای با کمیسیون بهداشت و درمان در نهاد ریاست جمهوری به فشارهای موجود از سوی جناح‌های مختلف سیاسی اشاره کرد.توصیه من به رئیس‌جمهوری این است که در این زمینه با قاطعیت بیشتری عمل شود. کشور نیازمند این است که وزرا با جدیت انتخاب شوند و تمام دغدغه و تلاش نمایندگان مجلس این است که دولت را حمایت کنند، اما کمک به دولت این نیست که تمام وزرای پیشنهادی رای اعتماد دریافت کنند.

نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، در پایان به محدودیت‌های موجود در جریان معرفی وزرای پیشنهادی دولت جدید اشاره کرد و گفت: در برخی موارد بد سلیقگی هایی اتفاق افتاده و برخی افراد در جایگاه خود نیستند. به این معنا که شاید اگر یک وزیر در جایگاهی دیگر قرار می‌گرفت کارایی بیشتری داشت. البته ما باید فشارها و معذوریت هایی که متوجه رئیس‌جمهوری است را درک کنیم. به هر حال امکان معرفی کابینه قوی تر وجود داشت و ممکن است محدودیت زمانی نیز در این مسئله اثرگذار بوده است. مردم با امید پای صندوق‌های رای آمده و انتظار بهترین عملکرد را دارند. تصور کشورهای خارجی و رسانه‌های آنها این بود که مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا نمی‌کنند. بنابراین حضور پنجاه درصدی مردم در انتخابات را باید ارج نهاده، زیرا دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر