کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۵

برنامه مجلس برای تغییر قوانین مالیاتی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

برنامه مجلس برای تغییر قوانین مالیاتی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۲۴ ( ۲۴ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • جدال بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم

بانک مرکزی نیوزلند زودتر از حد انتظار نرخ بهره را کاهش داد زیرا اقتصاد در حال مبارزه و تورم در حال کاهش است. در نتیجه ارزش دلار محلی کاهش یافت. بانک مرکزی روز چهارشنبه نرخ رسمی نقدی را ۰.۲۵ درصد کاهش داد و به ۵.۲۵ درصد رساند. پیش‌بینی‌های جدید این بانک نشان می‌دهد که این نرخ تا پایان امسال حتی بیشتر و تا اواسط سال آینده حدود ۱ درصد کاهش خواهد یافت.

  • قیمت نفت اوج گرفت

قیمت نفت پس از افت بیش از ۲ درصدی در روز سه شنبه افزایش یافت، زیرا یک گزارش صنعتی به کاهش قابل توجه ذخایر نفت خام امریکا و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اشاره کرد. نفت خام برنت به حدود ۸۱ دلار در هر بشکه صعود کرد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت زیر ۷۹ دلار بود. به گفته منابع آگاه، موسسه نفت امریکا گزارش داد که ذخایر نفت در هفته گذشته ۵.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • تعهد ایران در انتقام از اسرائیل

سه مقام ارشد ایرانی گفتند که تنها یک توافق آتش بس در غزه که ناشی از مذاکرات مورد انتظار در این هفته است، ایران را از انتقام مستقیم علیه اسرائیل برای ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در خاک خود باز می‌دارد. ایران متعهد شده است که به ترور اسماعیل هنیه پاسخ جدی خواهد داد. اسرائیل دخالت خود را نه تایید و نه رد کرده است. نیروی دریایی ایالات متحده کشتی‌های جنگی و یک زیردریایی را برای تقویت دفاع اسرائیل در خاورمیانه مستقر کرده است.

  • موافقت امریکا با فروش تسلیحات نظامی به اسرائیل

ایالات متحده با فروش ۲۰ میلیارد دلار جنگنده و تجهیزات نظامی به اسرائیل که درحال‌حاضر در حال جنگ در غزه است، موافقت کرد. با این حال، پنتاگون گفت که تحویل این اقلام تا چند سال آینده آغاز نخواهد شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، فروش گسترده تجهیزات نظامی را تایید کرد. به گفته پنتاگون، این تجهیزات شامل حدود ۱۹ میلیارد دلار جت و تجهیزات F-۱۵، همراه با ۷۷۴ میلیون دلار فشنگ تانک، بیش از ۶۰ میلیون دلار در فشنگ‌های خمپاره‌های انفجاری و ۵۸۳ میلیون دلار در خودروهای ارتش است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به زگارش موارد زیر پرداخت:

  • برنامه مجلس برای تغییر قوانین مالیاتی

مجلس نمایندگان برزیل روز سه شنبه لایحه کلیدی را برای تغییر مالیات بر مصرف تصویب کرد. آنها امروز چهارشنبه درباره اصلاحات این لایحه رای خواهند داد. دولت لایحه دومی را با قوانینی برای اجرای اصلاحات مالیاتی بزرگ که کنگره در سال گذشته تصویب کرد، به قانونگذاران ارسال کرده است. لایحه اول درحال‌حاضر در سنا است و این لایحه جدید نیز به آنجا ارسال خواهد شد.

  • رونمایی گوگل از جدیدترین گوشی‌های پیکسل

گوگل در روز سه شنبه از مجموعه‌ای از گوشی های پیکسل جدید با ادغام عمیق تر از فناوری هوش مصنوعی خود در حالی که در تلاش برای گنجاندن هوش مصنوعی در سخت افزار خود است، رونمایی کرد. به‌روزرسانی‌ها شامل ویژگی Pixel-only است که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات ذخیره‌شده در تصاویر را جست‌وجو کنند. کاربران اندروید همچنین می‌توانند به Gemini، ربات چت گوگل را به عنوان یک پوشش روی یک برنامه دیگر برای پاسخ دادن به سوالات یا تولید محتوا دسترسی داشته باشند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر