موافقان کابینه دولت چه گفتند؟

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و برای بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم و بررسی برنامه ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

موافقان کابینه دولت چه گفتند؟

سلیمی موافق کلیات کابینه دولت چهاردهم گفت: اشعار رئیس جمهور انصاف بوده، انصاف یعنی قضاوت براساس درک شرایط موجود، ما در کشور با توجه به شرایطی که در آن به سر می‌بریم، نیازمند وفاق، همدلی، همسویی، هماهنگی و همکاری جدی هستیم.

روح الامینی موافق کلیات کابینه چهاردهم گفت: وعده صادق آقای دکتر پزشکیان در مناظرات و در طول انتخابات، امروز محقق شده و ایشان تشکیل دولت وفاق ملی و اینکه آغازی نو بر حکمرانی و مشق سیاست بر کشور داشته باشد را عملا شروع کرده است بر خلاف همه پیش بینی ها در دولت های گذشته.

تاجگردون موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: امروز روز زیبایی بود، روزی که یکی از عزیزترین افراد نزدیک به رئیس‌جمهوری در نقد او صحبت کرد و در انتها گفت که من به شخص رئیس‌جمهور اعتماد دارم.

حسینی موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: از یاد نبردیم آنچه که امروز به‌عنوان دولت شاهد آن هستیم، پس از یک حادثه تلخ و براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی شکل گرفته است. اینکه انتقاد می‌شود برنامه‌ها تفضیلی و مدون نیست، اگر به این نکته توجه کنیم که انتخابات زودهنگام برگزار شده است، بخشی از کاستی اگر وجود داشته باشد، برطرف می‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: با توجه به شاخص های وزرای پیشنهادی مبرهن است که پزشکیان مغلوب بازی های سیاسی نشده و تن به سهم دهی نداده و مرزهای سهم خواهی و سهم دهی را در نورده است. تجربه گرایی توام با جوان گرایی بدون غلبه یکی بر دیگری یک امتیاز ممتاز است که در کابینه آقای پزشکیان مشهود است.

رنجبرزاده گفت: نقطه قوت دولت آقای پزشکیان این است که برای نجات کشور راهی را انتخاب کرده که از همه نخبگان کشور و سلایق چپ و راست و سیاسیون مختلف که توانمد و شایسته هستند استفاده کند. 

قوامی گفت: امروز هم راستایی میان منافع فردی و منافع جمعی و هم راستایی میان ملاحظات کوتاه مدت و ملاحظه بلندمدت یک نیاز اساسی است که در کلیت برنامه آقای رئیس جمهور به این نکته توجه شده است.

لاهوتی موافق کلیات کابینه پیشنهادی چهاردهم گفت: آقای پزشکیان پذیرفته تا تورم ۴۰ درصدی فعلی به تک رقمی تبدیل شود و به ۹.۵ درصد برسد؛ رشد نقدینگی در حال حاضر ۲۵ درصد است بر اساس قانون برنامه باید این عدد به رقم ۱۳.۸ درصد برسد.

قلاوند گفت: با توجه به شرایط خطیر درونی و بیرونی ایران عزیز، به همه وزای پزشکیان رای دهی دولت در شرایط اضطراری تشکیل شده و نیاز است این شرایط را درک کنیم. در این شرایط داخلی و پیرامونی کشورمان، ترکیب وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور را زخمی نکنید.

عباسپور گفت: امروز قاطبه نمایندگان آمادگی داشتند تا از جناب دکتر پزشکیان به دلیل صداقت و انقلابی بودنش مخصوصا نطق اخیری که داشته، دفاع کنند.

هاشمی‌نیا گفت: منش و رفتار رئیس جمهور در شعارهای انتخاباتی و عمل که کابینه را معرفی کرد نشان داد که صادق و منصف و عادل است و ما به دنبال حلقه مفقوده‌ای می‌گردیم که وفاق ملی را به هم پیوند بزنیم.

بامری گفت: برای معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم چه آنهایی که وزرای دولت گذشته بودند و همینطور وزرای پیشنهادی دیگر از جمله یک بانوی فرزند شهید که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است و سایر اعضای کابینه پیشنهادی معرفی شده از سوی رئیس جمهور، همگی جای تشکر دارند.

ابراهیم پور گفت: آقای پزشکیان خوب شروع کرده است ما از رئیس جمهور مواضع عزت مندانه، مقتدرانه، متوازعانه، وحدت گرایانه، استکبارستیزانه، مظلوم نواز، صریح و انقلابی می خواهیم که تاکنون موافق عمل کرده است.

زمانی گفت: حضور جناح های مختلف سیاسی معتقد به ولایت و انقلاب در کابینه دکتر پزشکیان، همان عملیاتی شدن شعار وفاق ملی است. تک تک وزرای پیشنهادی مدیر و مدبر و صاحب دانش و فن و تخصص و صاحب تجربه و بلد کار هستند.

پوردهقان گفت: امروز دولتی بر سر کار آمده با یک گفتمان جدید، فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند که هیچ کدام از ما در این ۴،۵ دهه انقلاب در عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی آن را تجربه نکردیم.

حبیب‌زاده گفت: امروز سرآغاز اولین همکاری و تعامل جدی میان دولت چهاردهم و مجلس دوزادهم است، امروز را باید اولین برگ از شناسنامه مجلس دوازدهم دانست همچنانکه اولین برگ از شناسنامه دولت چهاردهم هم خواهد بود.

جباری نماینده مردم مسجدسلیمان گفت: هرچه سریعتر باید دولت تشکیل شود تا مقداری از مشکلات مردم حل شود. بیکاری، کمبود بهداشت و درمان و مشکلات معیشتی امروز در کشور وجود دارد.

پایان خبر/

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر