کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۹

طرح حمایت مالی دولت برای کارگران بیکار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

طرح حمایت مالی دولت برای کارگران بیکار

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۲۴ ( ۲۹ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اجتماعی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • شناسایی نخستین مورد آبله میمون در فیلیپین

اداره بهداشت فیلیپین روز دوشنبه گفت که فیلیپین یک مورد جدید از ویروس mpox (آبله میمون) را در این کشور شناسایی کرده است که نخستین مورد از دسامبر سال گذشته است و افزود که قبل از تعیین نوع آن در انتظار نتایج آزمایش است. وزارت بهداشت (DOH) گفت که بیمار یک مرد ۳۳ ساله فیلیپینی بود که هیچ سابقه سفر به خارج از فیلیپین نداشته است. سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه به دنبال شیوع بیماری در جمهوری دموکراتیک کنگو که به کشورهای همسایه سرایت کرده بود، mpox را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی اعلام کرد که بالاترین نوع هشدار آن است.

  • نگرانی امریکا و اسرائیل از حمله ایران

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا روز دوشنبه گفت که این زمان بسیار مهمی در مذاکرات آتش بس غزه است. وی تلاش‌های کنونی امریکا برای مذاکره صلح بین اسرائیل و حماس را احتمالا بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه توصیف کرد. وزیر امور خارجه امریکا پیش از دیدار با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل، گفته بود که ایالات متحده در تلاش است تا از افزایش تنش در منطقه جلوگیری کند. این نگرانی وجود دارد که ایران پس از ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران به اسرائیل حمله کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد:

  • اعتصاب پزشکان هندی ادامه دارد

هزاران پزشک جوان هندی روز دوشنبه به تظاهرات در مورد تجاوز و قتل یک پزشک زن ادامه دادند و تقریباً یک هفته است که طی یک اعتصاب سراسری در کشور خواستار محل کار ایمن‌تر و اقدام جنایی سریع هستند. این موضوع منجر به مختل شدن خدمات بیمارستانی و درمانی شده است. پزشکان در سراسر هند پس از کشته شدن این پزشک ۳۱ ساله در ۹ آگوست، که به گفته پلیس در بیمارستانی در شرق کلکته به قتل رسید، تظاهراتی برگزار کرده و از رسیدگی به بیماران غیر اورژانسی خودداری کردند.

  • احتمال کاهش رکود اقتصادی امریکا قوت گرفت

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از رکود اقتصادی امریکا در سال آینده را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده است. این تغییر تحت تأثیر گزارش‌های اخیر در مورد ادعاهای بیکاری و خرده فروشی‌ها بود. در اوایل این ماه، این کارگزاری شانس رکود اقتصادی ایالات متحده را از ۱۵ درصد افزایش داد، زیرا نرخ بیکاری در ماه جولای به بالاترین سطح خود در سه سال گذشته رسید و نگرانی‌ها را در مورد رکود اقتصادی افزایش داد. پنجشنبه گذشته گزارش شد که امریکایی‌های کمتری برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند و این آمار به پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته رسیده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیاردی برای مترو

دولت‌های ملی ژاپن و توکیو قصد دارند مترو توکیو را ۷۰۰ میلیارد ین (حدود ۴.۷ میلیارد دلار) ارزش‌گذاری کنند زیرا برنامه آنها این است که تا پایان ماه اکتبر این اپراتور مترو را در بازار سهام عرضه کنند. این می‌تواند بزرگترین عرضه اولیه عمومی ژاپن در حدود شش سال گذشته باشد. دو دولت که مالک ۱۰۰ درصد مترو توکیو هستند، در نظر دارند ظرف یک هفته جلسه‌ای را با کارگزاری‌ها ترتیب دهند و تا اواسط سپتامبر مجوز عرضه را از بورس توکیو دریافت کنند.

  • طرح حمایت مالی دولت برای کارگران بیکار

بر اساس یک طرح تازه، در سنگاپور کارگرانی که شغل خود را از دست می‌دهند تا ۶۰۰۰ دلار حمایت مالی موقت از دولت دریافت می‌کنند. آنها می‌توانند تا شش ماه از این طرح جدید SkillsFuture Jobseeker Support بهره‌مند شوند. نخست وزیر سنگاپور لارنس وانگ گفت که مردم باید در آموزش، مربیگری شغلی و خدمات تطبیق شغل شرکت کنند. او این مسئله را در نخستین سخنرانی خود در راهپیمایی روز ملی در ۱۸ اوت به اشتراک گذاشت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر