گزارش تیترکوتاه از پنجمین روز بررسی صلاحیت کابینه دولت چهاردهم؛

پایان بررسی صلاحیت کابینه دولت چهاردهم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو پرداختند که جزئیات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.

پایان بررسی صلاحیت کابینه دولت چهاردهم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر سه شنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو پرداختند و ادامه جلسه نوبت صبح روز چهارشنبه برگزار شد. لازم به ذکر است بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم از روز شنبه آغاز و بعدازظهر امروز به پایان رسید.

در ابتدای جلسه، جلیل مختار سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضمن قرائت نظر کمیسیون متبوع خود، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد.

همچنین سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با قرائت نظر کمیسیون متبوع خود از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد.

وزیر پیشنهادی نیرو: ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد

«عباس علی آبادی» وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس در تشریح اقدامات و برنامه‌های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ناترازی سوخت و کمک رسانی بخش خصوصی، عنوان کرد: نمایندگان محترم! در نطق خود فکر می‌کنم به بیشتر سوالات شما پاسخ گفتم. ناترازی آب و برق بحث مهمی از وظایف وزارت نیرو است. این حق شما بزرگواران است که مطمئن شوید فرد امینی برای این امر انتخاب شده است، اما فراموش نکنید این یک امر چند وجهی است. آنچه خدمت شما عرض کردم این بود که متعهد به شما و مردم و قوانین و مستندات هستم و قول می‌دهم در کمال صدق مسیر را با شما طی کنم.

وزیر پیشنهادی نیرو خاطرنشان کرد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد و آن را به خارج از استاندارها برده است و از طرف دیگر بودجه وزارت نیرو کفاف هزینه‌ها را نداده است. کسری بودجه و عدم تحقق بودجه‌های عمرانی نقش دولت را کاهش داده است. ذکر این نکته ضروری است که ما هنوز نتوانستیم گفتمانی برای بهتر مصرف کردن با مردم داشته باشیم.

علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو است

روح الله لک علی آبادی نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه با وزیر پیشنهادی نیرو هیچ نسبت خانوادگی ندارد تصریح کرد: آقای علی آبادی فرد توانمندی است و امروز بزرگترین مشکل ما در صنعت آب و برق است و کشاورزان ما همینطور صنعتگران ما بیشترین آسیب را می‌بینند.

علی آبادی با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی سوابق مدیریتی و اجرایی متنوع و مثبتی در زمینه آب و برق دارد، ادامه داد: ساماندهی ناترازی‌ها عمیق آب و برق کشور با تمرکز بر احیای اقتصاد آب و برق نیازمند وزیری توانمند و اجرایی و معتقد به اجماع و دید فرابخشی است ه با توجه به سوابق ارزشمند آقای علی آبادی می‌توان انتظار داشت که تحت نظر او تحولات مثبتی در این دو حوزه طی ۴ سال صورت پذیرد.

نماینده درود و ازنا که وزیر پیشنهادی نیرو را از جهات مختلف مناسب تصدی وزارت نیرو می‌داند، بیان کرد: آقای علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو در شرایط فعلی است زیرا او تجربه و پختگی لازم رویکرد فراجناحی و بین بخشی و توانایی اداره وزارت نیرو را به نحو مطلوب دارد.

علی‌آبادی عملکرد فاجعه‌آمیزی در مپنا داشته است

حمیدرضا گودرزی نماینده مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: نمایندگان مجلس ما امروز باید تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیریم و باید در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دقت کافی داشته باشیم.

گودرزی اظهار کرد: در صورتی که علی آبادی وزیر نیرو شود نه تنها به منافع ملی آسیب می‌زند بلکه ما را از رسیدن به اهداف برنامه توسعه دور می‌کند. مگر ما مشکلات خودروسازی را فراموش کرده‌ایم و علی آبادی با وزارت صمت چه کرد که می‌خواهیم وزارت نیرو را به وی بسپاریم.

وزیر پیشنهادی نیرو برای گذر از تنش آبی در کشور سد بسازد

هادی هاشمی‌نیا نماینده خرم آباد و موافق وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: کشور منطقه ما در منطقه خشک قرار گرفته و با تغییر اقلیم هوا گرم‌تر خواهد شد و در آینده با تنش آبی مواجه خواهیم شد و این خطر جدی است و مدیریت آب یکی از وظایف وزارت نیرو است.

علی‌آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود

محسن بیگلری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: کاش علی آبادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شد که در آن صورت بنده در موافقت با وی صحبت می‌کردم.

کشور با مشکلات عدیده‌ای در صنعت آب و برق مواجه است

«رحمت الله نوروزی» در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهارکرد: از پزشکیان بخاطر انتخاب مدیری شجاع و توانمند برای وزارت نیرو سپاسگزارم.

وی ادامه داد: امروز برق صنایع بزرگ با قطعی مواجه است. در داخل و خارج از کشور، غرب و شرق در حوزه آب تنش عمده قرار دارد.

«علی‌آبادی» دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد

غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر و اندیکا در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهارکرد: دو چالش مهمی که امروزه در کشور با آن مواجه هستیم کمبود آب و قطع برق در صنایع کشاورزی و مصارف خانگی می‌باشد.

وی ادامه داد: حل این مسائل نیاز به مدیری متخصص و جهادگر دارد. علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش پرداختند.

در ابتدای جلسه، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن قرائت نظر کمیسیون متبوع خود، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش

«دنیامالی» در موضوع ورزش و جوانان تخصصی ندارد

مجتبی زارعی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در ابتدا گفت: رسانه معاند بی‌بی سی از قول من درباره وزیر اطلاعات خبری منتشر کرد و گفت زارعی گفته است که وزیر اطلاعات شأن خودش را بالاتر از دولت می‌داند و این دروغ بود. این نظر من درباره جناب ظفرقندی و جناب حیدری بود نه شخص دیگری. با اینکه رای من نمادین بود، مخالفت من نمادین بود و از هیچکس دعوت نکرده بودم که به وزیر اطلاعات رای منفی بدهند اما به خاطر برخورد با بی‌بی‌سی همان رای نمادین منفی من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دنیامالی در حوزه جوان و در حوزه فناوری‌های نرم هیچ تخصصی ندارد.

دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نکرده است

صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با توجه به سوابق درخشان آقای دنیامالی در بخش‌های مختلف او فردی توانمند در این وزارتخانه محسوب می‌شود منتها وزارت ورزش و جوانان یکسری مشکلات دارد که باید برای رفع آن اهتمام داشت.

وی ادامه داد: یکی از این موارد موضوع نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم برخوردار به میانگین کشوری است که چنین چیزی در برنامه‌های آقای دنیامالی نیامده است.

دنیامالی برای ارتقاء جایگاه ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی برنامه داشته باشد

حمیدرضا عزیزی در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کم است و باید افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در برنامه وزیر پیشنهادی رفع وابستگی بودجه‌های ورزشی به منابع دولتی آمده که این موضوع با وضعیت مناطق محروم تعارض دارد که باید رفع شود.

نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد افول جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی هستیم که نمونه آن کاهش حضور ورزشکاران در المپیک است. انتظار می‌رود که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه‌ای در این مورد داشته باشد.

موافقان وزیر پیشنهادی ورزش

دنیامالی می‌تواند در حوزه‌های مختلف وزارت‌ ورزش و جوانان تحول ایجاد کند

حمیدرضا گودرزی نماینده مردم الیگودرز در مجلس در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه «آقای دنیا مالی از مدیران وقت گذار، کارکشته و پیگیر است»، اظهار کرد: آقای دنیا مالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود. وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند در حوزه‌های مختلف این وزارت‌خانه تحول ایجاد کند.

دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «امروز فصل مشترک دولت و مجلس در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم منویات مقام معظم رهبری است»، اظهار کرد: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه ولی فقیه در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است. باید از آقای دکتر پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر