کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۰۱

دلار با مخ به زمین خورد / پشتیبانی اوباما از نامزد جدید ریاست جمهوری

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار با مخ به زمین خورد / پشتیبانی اوباما از نامزد جدید ریاست جمهوری

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۲۴ ( ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • اوباما پشتوانه هریس می‌شود

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و همسرش میشل اوباما سه‌شنبه شب در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها از امریکایی‌ها خواستند از کامالا هریس در رقابت یازدهمین ساعت انتخابات ریاست‌جمهوری او علیه دونالد ترامپ جمهوری‌خواه حمایت کنند. اوباما، نخستین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست امریکا، سرمایه سیاسی قابل توجه خود را توشه راه کامالا هریس کرده است. اوباما در روز دوم کنوانسیون شیکاگو به نمایندگان گفت: ما به چهار سال دیگر غوغا و آشفتگی و هرج و مرج نیاز نداریم. ما آن فیلم را قبلا دیده‌ایم و همه می‌دانیم که نتیجه چه خواهد بود.

  • فارغ التحصیلان دانشگاهی سرگردان در بازار کار

افزایش بیکاری در چین میلیون‌ها فارغ‌التحصیل دانشگاهی را وارد یک معامله سخت می‌کند و برخی مجبور به پذیرش کار کم‌درآمد می‌شوند یا حتی از حقوق بازنشستگی والدین خود استفاده می‌کنند، وضعیت اسفناکی که طبقه کارگری جدیدی از دانشجوهای فارغ التحصیل را ایجاد کرده است. تعداد بی‌سابقه‌ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی در امسال به دنبال شغل در بازار کار هستند که به دلیل اختلالات ناشی از COVID-۱۹ (ویروس کرونا) و همچنین سرکوب‌های نظارتی در بخش‌های مالی، فنی و آموزشی کشور دچار با چالش رو به رو هستند.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد:

  • حادثه مرگبار برای زائران پاکستانی در ایران

رسانه‌های دولتی ایران روز چهارشنبه گزارش دادند که اتوبوس حامل زائران پاکستانی در مرکز ایران واژگون شد که بر اثر آن ۲۸ مسافر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند. بر اساس بررسی‌های اولیه پلیس راهور ایران، این تصادف اواخر روز سه شنبه در استان مرکزی یزد و بر اثر نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس رخ داد. وی افزود: متاسفانه در این حادثه ۱۱ زن و ۱۷ مرد جان خود را از دست دادند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت: حال هفت نفر از مجروحان وخیم است و شش مصدوم هم اکنون بیمارستان را ترک کرده‌اند.

  • دلار با مخ به زمین خورد

در حالی که معامله گران در پایان روز گذشته، پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برای تجدید نظرهای حیاتی در داده‌های حقوق و دستمزد ایالات متحده آماده می‌شوند، دلار به پایین‌ترین حد خود در امسال در برابر یورو سقوط کرد. دلار امریکا به زیر سطح ۱۴۵ ین سقوط کرد و در برابر پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح خود نزدیک شد که در بیش از یک سال گذشته شاهد آن نبوده است. این کاهش ناشی از کاهش بازده اوراق قرضه ایالات متحده است که اکنون به پایین‌ترین میزان از اوایل ماه اوت رسیده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • سفر ناگهانی پوتین به چچن

کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و رمضان قدیروف، رهبر چچن، روز سه شنبه از نیروهای چچنی و داوطلبان آماده برای جنگ با اوکراین بازدید کردند که نخستین سفر پوتین در ۱۳ سال گذشته به جمهوری قفقاز شمالی بود. سفر اعلام نشده قبلی به جمهوری عمدتا مسلمان که بخشی از روسیه است، در حالی انجام می‌شود که مسکو برای بیرون راندن نیروهای اوکراینی از منطقه کورسک خود دو هفته پس از شکستن مرزها در بزرگترین تهاجم به روسیه از زمان جنگ جهانی دوم، می‌جنگد.

  • ممانعت طالبان از ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل به افغانستان

طالبان مانع از ورود ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل به افغانستان شده و سازمان دیده بان حقوق بشر را به "گسترش پروپاگاندا" متهم کرده است. بنت در سال ۲۰۲۲ توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای نظارت بر وضعیت حقوق بشر افغانستان پس از تسلط طالبان در سال گذشته منصوب شد. بنت که قبلا گفته بود رفتار طالبان با زنان و دختران می‌تواند جنایت علیه بشریت باشد، در خارج از افغانستان مستقر است اما چندین بار برای تحقیق در مورد وضعیت به این کشور سفر کرده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر