کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۱

قتل دو معلم به دست دانش آموز ۱۴ ساله

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قتل دو معلم به دست دانش آموز ۱۴ ساله

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) در بخش اجتماعی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت :

  • قتل دو معلم به دست دانش آموز ۱۴ ساله

یک پسر ۱۴ ساله روز چهارشنبه در تیراندازی در دبیرستانی در جورجیا، دو دانش آموز و دو معلم را کشت و ۹ تن دیگر را زخمی کرد و این اقدام به عنوان اولین تیراندازی گسترده در محوطه دانشگاه از آغاز سال تحصیلی، آمریکا را به لرزه انداخت. مظنون سال گذشته در مورد تهدیدهای آنلاین در مورد تیراندازی در مدرسه مورد بازجویی پلیس قرار گرفته بود. کریس هوسی، مدیر اداره تحقیقات جورجیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که او با مشخصات کلت گری ۱۴ ساله شناسایی شده است و در بزرگسالی محاکمه خواهد شد.

  • تهدیدی جدی برای صنعت فولاد آمریکا

دولت بایدن به نیپون استیل (دومین تولید کننده فولاد جهان در ژاپن) اطلاع داد که خرید ۱۴.۹ میلیارد دلاری فولاد ایالات متحده می تواند امنیت ملی را با آسیب رساندن به صنعت فولاد آمریکا تهدید کند. این نشان می دهد که ایالات متحده احتمالاً این توافق را لغو خواهد کرد. بسیاری از دموکرات ها و جمهوری خواهان با این توافق مخالفند. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، که به عنوان یک دموکرات برای ریاست جمهوری نامزد شده است، گفت که می خواهد فولاد ایالات متحده در "مالکیت و اداره آمریکا" باقی بماند. در همین حال، رقیب جمهوری خواه او، دونالد ترامپ، قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات، این توافق را متوقف کند.

 

روزنامه فایننشال تایمز ( Financial Times ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • صعود قیمت نفت قطعی شد

قیمت نفت پس از سقوط به پایین‌ترین سطح چند ماهه اخیر افزایش یافت، زیرا تولیدکنندگان عمده ممکن است افزایش تولید برنامه‌ریزی شده برای ماه آینده را به تعویق انداخته و ذخایر آمریکا کاهش یابد، اگرچه این افزایش به دلیل نگرانی‌های مداوم تقاضا محدود شده بود. بهای معاملات آتی نفت برنت برای نوامبر با ۱۵ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۷۲.۸۵ دلار رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز برای اکتبر ۱۵ سنت افزایش یافت.

  • تبلیغات گسترده خودروهای چینی در ژاپن

‌BYD در حال راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ژاپن و افزایش تبلیغات و پاداش‌های مشتریان خود برای افزایش فروش در بازاری است که برای رشد خودروساز چینی در سراسر جهان چالش برانگیز بوده است. BYD که توسط وارن بافت پشتیبانی می‌شود، پس از رشد سریع، به بزرگترین سازنده خودروهای برقی (EV) در چین تبدیل شده و در حال حاضر، شروع به گسترش به کشورهای دیگر، از جمله ژاپن، یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در جهان، کرده است.

 

خبرگزاری سی ان ان ( CNN ) همچنین در بخش اقتصادی و سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • چالش جدی کوکاکولا و پپسی در کشورهای مسلمان 

کوکاکولا و پپسی، صدها میلیون دلار در طول دهه‌ها برای افزایش تقاضا برای نوشابه‌های خود در کشورهای مسلمان‌نشین از جمله مصر و پاکستان هزینه کردند. اکنون، هر دو به دلیل تحریم‌های مصرف‌کننده که برندهای جهانی را به‌عنوان نمادهای آمریکا و اسرائیل می دانند، با چالشی جدی رو به رو هستند. فروش کوکاکولا امسال در مصر بسیار کاهش یافته است، در حالی که یک برند محلی به نام V۷ نسبت به سال گذشته سه برابر بیشتر کولا در منطقه فروخته است. در بنگلادش، واکنش منفی مردم آنقدر شدید بود که کوکاکولا مجبور شد در واکنش به تحریم یک کمپین تبلیغاتی را لغو کند. علاوه بر این، از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر، فروش پپسی در خاورمیانه به سرعت کاهش یافته است.

  • رسانه های آمریکایی در تیررس روسیه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که مسکو رسانه های آمریکایی را در پاسخ به اقدامات ایالات متحده علیه تلویزیون دولتی روسیه هدف قرار خواهد داد. وزارت دادگستری ایالات متحده دو کارمند تلویزیون ملی روسیه را به دلیل طرحی برای استخدام یک شرکت آمریکایی برای تولید محتوای آنلاین به منظور تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر به پولشویی متهم کرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر