کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۵

وعده وعیدهای اپل به متقاضیان آیفون ۱۶

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

وعده وعیدهای اپل به متقاضیان آیفون ۱۶

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) در بخش فناوری به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • رونمایی اپل از آیفون ۱۶

ماه‌هاست که اپل چشم‌انداز خود را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی به کاربران دستگاه‌هایش کمک می‌کند «کارها را بدون زحمت انجام دهند» ارائه کرده است. اکنون، این شرکت سخت‌افزار جدیدی را برای ارائه هوش مصنوعی عرضه کرده است. روز دوشنبه، اپل مدل‌های جدید آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو خود را معرفی کرد. این گوشی‌ها ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی خواهند داشت که اواخر پاییز امسال در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر خواهند شد. تغییرات پیشرفته تر، مانند سیری بهبودیافته، سال آینده عرضه می‌شود.

  • رقابت هوآوی با اپل جدی شد

شرکت چینی Huawei Technologies HWT.UL (هوآوی) روز سه‌شنبه از یک گوشی تاشو سه طرفه رونمایی می‌کند، زیرا به دنبال افزایش برتری خود نسبت به Apple AAPL.O در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان با فرم فاکتور جدیدی است که در بازار چین محبوبیت پیدا کرده است. تنها چند ساعت پس از اینکه اپل آیفون جدید خود را معرفی کرد، هواوی گوشی هوشمند Z شکل جدید خود را با نام Mate XT که یک روز قبل در فروشگاه‌های آنلاین اصلی خود در سرزمین اصلی چین به نمایش گذاشته شد، معرفی کرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

  • هریس برای مناظره مهم با ترامپ وارد فیلادلفیا شد

کامالا هریس در ۹ سپتامبر درست قبل از نخستین و احتمالاً تنها مناظره خود با دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده وارد فیلادلفیا شد. کمتر از دو ماه تا روز رای گیری باقی مانده است، این رویارویی می‌تواند نقطه عطفی در رقابت تلخ بین معاون رئیس‌جمهوری دموکرات و رئیس‌جمهوری سابق جمهوری خواه باشد. این دو نامزد هرگز با یکدیگر ملاقات نکرده‌اند و مناظره آنها سبک‌های متفاوتی را نشان می‌دهد: یکی دادستان سابق است، در حالی که دیگری مجرمی است که از توهین‌های نژادپرستانه و جنسیتی علیه هریس استفاده کرده است.

  • حضور پر قدرت چینی‌ها در نمایشگاه خودرو فرانکفورت

تقریبا ۹۰۰ تامین‌کننده قطعات خودرو چینی و چند سازنده خودروهای برقی محصولات خود را در نمایشگاهی در فرانکفورت به نمایش می‌گذارند. صنعت خودروی چین در حال تلاش برای رشد در سطح بین‌المللی است، حتی با وجود موانع تجاری بالقوه، تا به کاهش سود در داخل کشور رسیدگی کند. خودروسازان چینی مانند بی‌وای دی، جیلی، هونگچی و گک اینترنشنال قصد داشتند خودروهای خود را در نمایشگاه Automechanika به نمایش بگذارند که معمولاً بر روی تامین‌کنندگان تمرکز دارد.

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) همچنین در بخش به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • موج هوای خنک در راه است

در جنوب کالیفرنیا، به دلیل هوای بسیار گرم چند روزه آتش سوزی شدیدی به راه افتاده است. آتش نشانان امیدوارند بتوانند آتش را کنترل کنند زیرا انتظار می‌رود موج هوای خنک از روز سه شنبه فرا رسد. این آتش سوزی حداقل ۶۰۰۰ نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است و بسیاری از خانه‌ها و مشاغل را در معرض خطر قرار داده است. آتش سوزی در نزدیکی جنگل ملی سن برناردینو در ۶۵ مایلی (۱۰۵ کیلومتری) شرق لس آنجلس به اوج خود رسیده است.

  • کاهش نرخ تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا

در ماه اوت، تورم در آلمان به کمترین حد خود در سه سال گذشته رسید. به‌روزرسانی اخیر این موضوع را تأیید کرد، که می‌تواند کاهش نرخ بهره را برای بانک مرکزی اروپا در این هفته آسان‌تر کند. تورم در ماه اوت به ۲ درصد کاهش یافت که به دلیل کاهش قیمت انرژی، پایین‌ترین سطح از ژوئن ۲۰۲۱ است. قیمت مصرف‌کننده در آلمان در ماه جولای نسبت به سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافته است. این بر اساس روش مقایسه‌ای است که با سایر کشورهای اتحادیه اروپا استفاده می‌شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر