کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۶

این زن، رئیس‌جمهور سابق را با خاک یکسان کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامههای اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

این زن، رئیس‌جمهور سابق را با خاک یکسان کرد

به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۱ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • هریس، ترامپ را با خاک یکسان کرد

کامالا هریس در نخستین مناظره خود علیه دونالد ترامپ رویکردی استراتژیک در پیش گرفت و در طول این رویداد تقریباً دو ساعته به طور مداوم رئیس‌جمهوری سابق را تحریک کرد. هریس که با قدرت آماده شده بود، در بیشتر پاسخ‌های خود اظهارات تند و تیزی را وارد کرد و ترامپ را «ضعیف» و «شرم‌انگیز» خواند. او بارها به بینندگان یادآوری کرد که ۸۱ میلیون امریکایی در سال ۲۰۲۰ به برکناری ترامپ از قدرت رای داده‌اند. این تاکتیک موفق شد ترامپ با ناامیدی و ادعاهای بی‌اساس واکنش نشان دهد.

  • تهدید تولید نفت با خطر طوفان

صنعت نفت و گاز در خلیج مکزیک در حال آماده شدن است زیرا طوفان استوایی فرانسین احتمالاً بر سر آب‌های گرم قوی تر می‌شود. آنها مردم را تخلیه و تولید را تعطیل می‌کنند تا در امان بمانند. اداره ایمنی و اجرای محیط‌زیست ایالات متحده (BSEE) تیم واکنش به طوفان خود را برای زیر نظر گرفتن وضعیت راه‌اندازی کرده است. صبح امروز، کارگران از ۱۳۰ سکوی تولیدی که ۳۵ درصد از کل سکوهای پرسنل در خلیج مکزیک است، خارج شدند. همچنین دو دکل غیر متحرک و سه دکل متحرک برای جلوگیری از طوفان تخلیه یا جابه‌جا شده‌اند.

 

خبرگزاری سی ان بی‌سی (CNBC) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • بحران‌های مالی گریبان گیر فرانسه شد

فرانسه همچنان با چالش‌های بزرگی از جمله مشکلات مالی جدی و تهدیدهای مداوم از سوی حزب راست افراطی رالی ملی به رهبری جردن باردلا و مارین لوپن مواجه است. نخستین کار بارنیه، محافظه‌کار کهنه‌کار و مذاکره‌کننده سابق برگزیت، تهیه سریع پیش‌نویس بودجه برای سال ۲۰۲۵ است. این بودجه باید برای رأی‌گیری در مجمع ملی فرانسه در ماه اکتبر آماده شود.

  • سرمایه‌گذاری هنگفت آمازون در بریتانیا

خدمات وب آمازون (AWS) قرار است ۸ میلیارد پوند (۱۰.۴۵ میلیارد دلار) طی پنج سال آینده برای ساخت و راه‌اندازی مراکز داده در بریتانیا سرمایه‌گذاری کند که به آنها کمک می‌کند خدمات رایانش ابری خود را در این کشور توسعه دهند. این سرمایه‌گذاری که اوایل چهارشنبه در لندن اعلام شد، در حالی انجام می‌شود که شرکت‌های ابری مزایای هوش مصنوعی مولد (AI) را ترویج می‌کنند و کسب و کارها به دنبال اضافه کردن این فناوری به فعالیت‌های خود هستند.

 

خبرگزاری آسوشیتد پرس (Associated Press) همچنین در بخش سیاسی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • حمله معترضان به مجلس سنای مکزیک

صدها معترض روز سه‌شنبه در حالی وارد مجلس سنای مکزیک شدند که قانون‌گذاران طرحی بحث‌برانگیز برای بازنگری قوه قضاییه این کشور را بررسی می‌کردند. این امر منجر به تعطیلی سنا شد. این تعطیلی تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که حزب حاکم مکزیک پس از آنکه یکی از اعضای یک حزب اپوزیسیون از آن حمایت کرد، آرای مورد نیاز خود را به چالش کشید. اقدامات و استراتژی‌های سیاسی به ویژه پس از هفته‌ها اعتراض قضات و دانشجویان حقوق قبل از رأی گیری در مورد طرحی که توسط رئیس‌جمهوری آندرس مانوئل لوپز اوبرادور حمایت می‌شد، خشم مردم را بیشتر کرد.

  • اعتماد از دست رفته اروپا به چین

یک گروه تجاری اروپایی روز چهارشنبه گفت که چین باید بیشتر بر رشد اقتصادی و اصلاحات تمرکز کند. آنها بر این باورند که برای تشویق سرمایه گذاران، چین باید مطمئن شود که با تمام شرکت‌های این کشور منصفانه رفتار می‌شود. گزارش سالانه کسب و کار اروپایی در چین می‌گوید که اعتماد تجاری درحال‌حاضر به دلیل تقاضای ضعیف در چین و تولید بیش از حد در برخی صنایع بسیار پایین است. این کشور از چین می‌خواهد که اقتصاد خود را توسعه دهد و به بازار اجازه داده که تصمیم بگیرد که چگونه از منابع استفاده شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر